فیلم و سریالرادیو و تلویزیون

بیوگرافی کامل بازیگران سریال بیست کووید به همراه عکس

سریال بیست کووید بر اساس وقایع مربوط به دوران کرونا توسط حمید برزگر به تحریر درآمده است.

به گزار پارت نیوز؛ سریال بیست‌ کووید در ژانر درام، طنز و اجتماعی توسط هادی حاجتمند ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرح و توانمندی از جمله علی عامل‌هاشمی، علیرام نورایی، بهار نوحیان، آزیتا ترکاشوند و میرطاهر مظلومی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه به معرفی بازیگران سریال بیست کووید خواهیم پرداخت.

خلاصه سریال بیست‌ کووید

این مجموعه کمدی اجتماعی می‌رویم که درباه‌ی داوطلب شدن عده‌ای از مردم برای کمک به کادر درمان در دوران کروناست؛ اما در میان این افراد، شخصی است که انگیزه حضورش با دیگران فرق دارد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: در زمانی که کرونا اوج می‌گیرد، گروه‌های جهادی به میدان می‌آیند و بچه‌ مسجدی‌ ها و گروه‌های داوطلب در روستاها فعالیت می‌کنند. اما جوانی مشهدی به نام محمدجواد به دلایلی دیگر وارد گروه‌های جهادی می‌شود و با ورودش ماجراهای جالبی را رقم می‌زند.

بازیگران سریال بیست‌ کووید

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، جواد سلطانی، محمد دلگشا، حسن زارعی، فرزاد جمشیدی، حسام خلیل‌نژاد، فاطمه مقدس، علی ذکریایی، فهیمه مؤمنی، بهار داورزنی، ابتسام بغلانی، صفر کشکولی، اسداالله یکتا، یاسر حمزه و پانته‌آ کی‌قبادی نیز در سریال بیست‌ کووید ایفای نقش می‌کنند.

بهار نوحیان در مجموعه بیست کووید

بهار نوحیان در سریال بیست کووید

بهار نوحیان در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده است. او از هجده سالگی با بازی در مجموعه «سیاه سفید خاکستری» ساخته‌ی سیامک شایقی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های سینمایی دیوار شیشه‌ای، خنده‌های آتوسا، گاو زخمی، مرگ در می‌زند و شوخی نقش‌آفرینی کرد.

از افتخارات کارنامه هنری بهار نوحیان می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از آکادمى اسکرین اوارد کانادا تورنتو براى فیلم آوا به کارگردانى صدف فروغى اشاره کرد.

علی عامل هاشمی

علی عامل هاشمی - بازیگران سریال بیست کووید

علی عامل هاشمی متولد دوم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در سبزوار است. وی دارای مدرک کاردانی رشته‌ی نویسندگی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اراک است.

فیلم‌ هزار پا، سریال چک برگشتی، مجموعه دشت آزادگان، تئاتر پابرهنه در پارک، مجموعه سال های دور از خانه، تئاتر مرد برهنه مرد فراک پوش، سریال سیاوش و مردان بیوه از آثار کارنامه هنری علی هاشمی هستند.

علی هاشمی در خرداد ماه ۱۳۹۳ با پگاه ترکی، طراح لباس که حالا بازیگر تئاتر هم شده، ازدواج کرد. جالب است بدانید علی عامل هاشمی برادر کوچکتر هدایت هاشمی بازیگر تلویزیون است.

فهیمه مومنی

فهیمه مومنی در سریال بیست کووید

فهیمه مومنی در بیست و سوم آذر ماه سال 1365 در گیلان به دنیا آمد. او لیسانس جغرافیا از دانشگاه پیام نور بندرانزلی دارد و بازیگری را از 14 سالگی با نمایش «راحیل» به کارگردانی زینب شعبانی آغاز کرد.

مومنی در سال 1381 در کلاس‌های بازیگری «رضا حقی» شرکت کرد؛ اما بعد از آن، چند سالی از دنیای بازیگری فاصله گرفت. او در سال 1388 با بازی در نمایش «روز دروغ» به کارگردانی علی حلوی دوباره به بازیگری روی آورد.

فهیمه مومنی با تله فیلم «زندگی در اعماق فنجان قهوه» به کارگردانی کامبیز کاشفی جلوی دوربین رفت. ایشان در شهریور 1393 به عنوان اولین زن در استان گیلان استندآپ اجرا کرد. پرستاران، بازگشت، ستایش و نیمه پنهان ماه، سریال‌هایی هستند که مومنی در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

فهیمه مومنی سال‌هاست با مهرزاد فکری که او هم بازیگر است ازدواج کرده و تجربه‌های مشترکی در تئاتر و تلویزیون دارند.

علیرام نورایی در سریال بیست کووید

علی رام نورایی در سریال بیست کووید

علیرام نورایی در هجدهم فروردین ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او کاردانی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر را دارد و از 19 سالگی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. نورایی در سال 1380 با ایفای نقش در سریال شب آفتابی وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد با فیلم بازنده برای اولین بار بازیگری را در سینما تجربه کرد.

او تجربه‌ی اجرای مسابقه تلویزیونی شهروند و مافیا را دارد. علیرام نورایی در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرده است.

وی برای بازی در یتیم خانه ایران، در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. همچنین در جشنواره عمار نیز از او برای بازی در این فیلم تقدیر شد.

مجموعه‌های آسپرین (سریال شبکه نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، گاندو، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی) و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، هشتمین روز هفته، گلوگاه شیطان، هرماس و استرداد برخی از آثار کارنامه هنری علیرام نورایی هستند.

علیرام نورایی در 33 سالگی با صبا تاجیک (مدل مطرح) ازدواج کرد و یک پسر به نام نویان دارد. وی علاوه بر بازیگری و اجرا، رزمی کار و مربی پارکور است.

آزیتا ترکاشوند

آزیتا ترکاشوند در سریال بیست کووید

آزیتا ترکاشوند، سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۵۹ در شهر بروجرد استان لرستان به دنیا آمد. او دوره‌های بازیگری را کلاس های رسول ملاقلی‌پور و رؤیا افشاری‌نسب گذراند و فعالیت هنری‌اش را به طور جدی با اتودهای نمایش آغاز کرد.

ترکاشوند در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم، وارد قاب تلویزیون شد. او با فیلم‌های ارتباط خانوادگی و فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت. وی در مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نیز نقش آفرینی کرده‌ است.

آزیتا ترکاشوند درباره‌ی ایفای نقش‌های متفاوت می‌گوید: «برای من اهمیت ندارد نقش‌هایی را بازی کنم که گریم شیک و مرتب داشته باشد چرا که مدل یا مانکن نیستم، دوست دارم خودم را در هر نقشی محک بزنم.»

از دیگر آثار کارنامه هنری آزیتا ترکاشوند می‌توان به ارتباط خانوادگی، ایلوگ، قلاده‌ های طلا، من و زیبا، قصه خاطره، فرشتگان قصاب، لالایی، رسم رفاقت، شانس، عشق، تصادف، مستانه، سیانور، اشنوگل، دا، بچه‌های کلاس هشتم و زهرمار اشاره کرد.

حسام خلیل‌نژاد

حسام خلیل نژاد از بازیگران سریال بیست کووید

حسام خلیل‌نژاد یکی دیگر از بازیگران سریال بیست‌ کووید است که متولد دهم اردیبهشت ۱۳۶۴ در شهرستان دامغان، استان سمنان است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق قضایی از دانشگاه آزاد دامغان است و فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد.

او در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مقام سوم در رشته‌ی بازیگری جشنواره استانی شد. در سال ۱۳۹۰ حضور موفقی در جشنواره های فجر و جشنواره مقاومت داشت و توانست عنوان برتر را به‌دست آورد.

جالب است بدانید حسام خلیل‌نژاد از بازیگران سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری بوده است. همچنین او در سریال یلدا، مجموعه شبکه خانگی شاهگوش، سریال جاده قدیم سال و مجموعه تنهایی لیلا ایفای نقش کرده است.

ابتسام بغلانی

ابتسام بغلانی در سریال بیست کووید

ابتسام بغلانی زاده‌ی هشتم شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در خرمشهر است. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و با ایفای نقش در سریال «کیمیا» شناخته شد. پس از آن در فیلم «دختر»‌ به کارگردانی رضا میرکریمی نقش‌آفرینی کرد.

ابتسام بغلانی به زبان عربی و کردی روان صحبت می‌کند و علاوه‌بر بازیگری در تلوزیون تجربه اجرا در تئاتر و سینما را نیز دارد. ایشان اجرای هفدهمین جشنواره ملی فتح خرمشهر را بر عهده داشت. اپاتان، لحظه گرگ و میش، حنانه، کودک و فرشته، سانتی متر، نوبت یعنی بعدی و برگشتن، برخی از آثار کارنامه هنری او هستند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x