سلامت
ترند

تأثیر آلودگی هوا برپوست و مو و 7 راهکار مراقبتی

شاید کمتر کسی از تأثیر آلودگی هوا بر پوست و مو آگاهی داشته باشد. در این مطلب به تاثیرات آلودگی بر سلامت پوست و مو و راهکارهای مراقبتی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ مراقبت از پوست یکی از کارهای مهمی است که در سلامتی انسان تأثیر بسزایی دارد. چرا که پوست به عنوان اولین لایه‌ی محافظ بر روی تمام اعضای بدن ما کشیده شده و در برابر آسیب‌ها از آن‌ها محافظت می‌کند.

اکثر مردم از روش‌های مراقبت از پوست اطلاع دارند و رسانه‌های جمعی هم آموزش‌های لازم در این زمینه را به همگان یاد می‌دهند.

7 راه محافظت از پوست در برابر آلودگی هوا

مواد شیمیایی موجود در دود می‌توانند منافذ را مسدود کرده و بر روی پوست شما تأثیر منفی بگذارند. کارشناسان روشهای درمانی خانگی را برای مقابله با عوارض تاثیر آلودگی هوا روی پوست فهرست می‌کنند.

هوای آلوده تنفس را برای پوست سخت می‌کند و باعث تحریک، کم آبی و بدتر شدن شرایط موجود مانند قرمزی می‌شود. پوست کدر و بسته شدن منافذ کابوس همه است و با سطح بالای آلودگی در شهر، فقط مشکلات بیشتری برای پوست ما وجود دارد.

تأثیر آلودگی هوا برپوست و مو

تعجب می‌کنید که چگونه خود را از تاثیر آلودگی هوا روی پوست نجات دهید؟ کارشناسان درمان‌های خانگی زیر را پیشنهاد می‌کنند:

1. کاهش تأثیر آلودگی هوا برپوست و مو با هیدارته کردن

مقدار زیادی آب بنوشید، می‌توانید در خانه با برگ‌های آملا یا تولسی آب سم زدایی درست کنید که به دفع سموم کمک می‌کند و آنتی اکسیدان‌های ضروری را به پوست می‌دهد.

2. با این روش ها از پوست خود محافظت کنید

از کرم های ضد آفتاب یا رژیم مراقبت از پوست (سرم یا مرطوب کننده روزانه) برای ایجاد لایه های محافظ در بالا استفاده کنید. زیرا از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و از تاثیر آلودگی هوا بر روی پوست می کاهد. همچنین ذرات دود را به دام می اندازد و از نفوذ این مواد شیمیایی مضر به عمق پوست جلوگیری می کند. صورت را با آب سرد بشویید، از یک شوینده بدون لایه بردار برای پاک کردن کثیفی از صورت استفاده کنید.

3. کاهش تأثیر آلودگی هوا برپوست و مو با اسکراب

اگر هر روز فقط 10 ثانیه اسکراب کنید، به التیام پوست شما کمک می کند و از اثرات آلودگی هوا بر روی پوست التیام می یابد. برای تهیه اسکراب در خانه، مقداری گردو بردارید و آنها را به صورت خمیر درشت خرد کنید. مقداری شکر و چند قطره روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به مدت 10 ثانیه صورت خود را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید یک اسکراب خانگی با شکر، عسل و لیمو درست کنید و هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

آلودگی لایه ای از مواد شیمیایی ایجاد می کند که منجر به التهاب می شود. بنابراین پاکسازی صبح و شب یکی از ضروریات مراقبت از پوست است. برای از بین بردن آلودگی های باقیمانده، در صورت نیاز، تمیز کردن، دوبار تمیز کردن، یا حتی سه بار تمیز کردن را بخصوص در شب انجام دهید.

4. از ماسک پوست صورت استفاده کنید

برای کاهش اثر آلودگی هوا بر روی پوست، می توانید یک تکه پاپایای سبز خام را نیز بردارید و به مدت 20 ثانیه روی پوست خود بمالید. آنزیم های طبیعی موجود در پاپایا به از بین بردن جوش های سر سیاه از روی صورت شما کمک می کند. ماسک صورت یک راه عالی برای مبارزه با اثرات مضر آلودگی است. این محصولات سرشار از آنتی اکسیدان هستند، رادیکال های آزاد را دفع می کنند، پوست را سم زدایی می کنند و تغذیه عمیق و درخشندگی سالمی را ارائه می دهند.

مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا

5. برای کاهش تاثیر آلودگی هوا روی پوست حمام کنید

برای کاهش تأثیر آلودگی هوا برپوست و مو همچنین می‌توانید هفته‌ای یکبار پس از ماساژ پوست خود با روغن بادام یا نارگیل از بخار آب استفاده کنید. برای کمی جوانسازی، چند قطره روغن اسطوخودوس یا پرتقال را به آب بخار داغ خود اضافه کنید. قبل از حمام کردن، یک ماساژ با روغن نارگیل گرم انجام دهید و سپس با یک دوش آب گرم خود را درمان کنید.

6. قدرت پاکسازی پوست را دست کم نگیرید

ماست را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل مخلوط کنید. این معجون تاثیر آلودگی هوا روی پوست را کم می‌کند. برای پاکسازی عمیق و رفع آسیب‌های ناشی از آلاینده ها، با حرکات دایره‌ای روی ناحیه صورت بمالید.

با قرار دادن پدهای پنبه‌ای در شیر و گلاب، ماسکی را در خانه تهیه کنید و بگذارید خیس بخورد و سپس در ظرف درب دار قرار دهید و در یخچال بگذارید. آن را روی صورت تمیز قرار دهید و بعد از 20-30 دقیقه بردارید. همچنین می‌توانید تکه‌های یخ را با چای سبز یا گلاب منجمد کنید و آب خیار را به آن اضافه کنید و آن را در صورت بغلتانید تا به آرامش و طراوت صورت از آلودگی کمک کند.

7. پوست خود را مرطوب کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، آلودگی، پوست تیره و کدر را به جا می‌گذارد. از این رو برای از بین بردن تاثیر آلودگی هوا روی پوست، استفاده از مرطوب کننده‌ها برای تغذیه پوست توصیه می‌شود. از خمیر کره کاکائو دو بار در هفته برای تغذیه عمیق پوست استفاده کنید. روغن زیتون همچنین دارای محتوای بالایی از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به بازسازی سلولی کمک می‌کند و به کاهش ظاهر آسیب دیده کمک می‌کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x