سلامت

تاثیر شگفت انگیز زنجبیل بر درخشندگی پوست

زنجبیل یک ادویه بسیار خوش عطر است که خواص بسیار زیادی نیز دا،رد یکی از این خواص اثرگذاری بر زیبایی پوست و مو می باشد. در ادامه به تاثیر زنجبیل بر پوست و مو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ در جواب این که خیلی ها می پرستند زنجبیل چه تاثیری بر پوست می گذارید؟ باید گفت، تاثیر زنجبیل بر پوست می تواند انواع مختلفی داشته باشد و اصلی ترین تاثیر مثبت آن پاکسازی پوست است.

در چند سال اخیر به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی ویژه‌ زنجبیل به شکلی ویژه مورد توجه محققان و متخصصان پوست‌ومو قرار گرفته است. از این رو تولیدکنندگان محصولات مراقبت از پوست هم از زنجبیل برای ساخت سرم‌ها، روغن‌های موضعی و کرم‌ها استفاده می‌کنند از این ماده سودمند استفاده می کنند.

تاثیر زنجبیل بر پوست

آنتی اکسیدان ها بسیار می توانند برای پوست سودمند باشند و در روند پیری و چروک شدن اختلال ایجاد کنند و زنجبیل سرشار از زنجبیل است.

یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که در زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست مفید باشند. درحالی که مبارزه با التهابات پوستی، پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با رادیکال‌های آزاد، یکدست‌سازی قوام پوست و کوچک کردن روزنه‌های پوستی هم از دیگر مزیت‌های ترکیبات موجود در زنجبیل هستند.

زنجبیل چه تاثیری بر پوست می گذارد

بنابراین استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی زنجبیل می‌تواند به داشتن پوستی روشن‌تر و لطیف‌تر کمک کند و راه غیر مستقیمی برای تاثیر زنجبیل بر پوست می تواند باشد. البته زنجبیل به بهبودی جوش‌های پوستی و آسیب‌های مرتبط با پرتوهای فرابنفش خورشیدی هم کمک می کند.

علاوه بر اینها، اگر می‌خواهید با تغییرات رنگدانه‌ای پوست و هایپرپیگمنتاسیون در سنسن بالا مقابله کنید، خاصیت آنتی‌اکسیدانی زنجبیل قطعا به شما کمک  زیادی خواهد کرد. به‌گفته متخصصان پوست‌ومو، زنجبیل با توجه به ترکبات ویژه ای که دارد می‌تواند گردش خون را در پوست تقویت کند و درنتیجه نقش مثبتی در جهت رفع کردن اسکارهای پوستی سطحی داشته باشد.

تاثیر زنجبیل بر پوست و پیری

زنجبیل با توجه به ترکیبات خاصی که دارد، نوعی ماده پاک کننده، لایه بردار و جوان‌ساز برای پوست محسوب می‌شود. بنابراین استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی زنجبیل می‌تواند از جنبه‌های مختلفی دارای مزیت‌های ضدپیری و ضد چین و چروکیدگی برای پوست باشد.

مبارزه با چین‌وچروک‌های پوستی و دیگر نشانه‌های پیری پوست از جمله لکه های قهوهای روی پوست، از مزیت‌های افزودن ترکیبات زنجبیل به محصولات مراقبت از پوست است.

تاثیر زنجبیل بر آکنه

از جمله خواص و تاثیر زنجبیل بر پوست می تواند به بهبود آکنه اشاره کرد. خاصیت ضدالتهابی زنجبیل باعث می‌شود که عصاره‌ها و ترکیبات گرفته‌شده از آن واقعا فواید زیادی برای مبارزه با مشکلات رایج پوستی داشته باشند.

متخصصان پوست‌ومو بیشتر از همه به نقش مثبت زنجبیل در مبارزه با درماتیت، شوره سر و آکنه اشاره می‌کنند. بنابراین وجود ترکیبات زنجبیل در محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو قطعا می‌تواند شرایط بهتری برای مشکلات پوست و موی شما به‌وجود بیاورد.

تاثیر زنجبیل بر سلولیت

تاثیر زنجبیل بر سلولیت

راه های مختلفی برای ازبین بردن سلولیت در خانه وجود دارد که بسیار از آن ها متاسفانه کاربردی نیستند، اما قبل از اینکه ناامید شوید، حتما از محصولات حاوی ترکیبات زنجبیل برای مبارزه با سلولیت استفاده کنید چراکه می توانند تاثیر به سزایی بر سلولیت داشته باشند.

به‌گفته متخصصان، زنجبیل برای مبارزه با سلولیت هم موثر است و وجود آن در محصولات ضدسلولیت می‌تواند احتمال اثربخشی این محصولات و رسیدن به نتیجه مثبت را افزایش دهد. این اثربخشی زنجبیل معمولا به‌خاطر قابلیت خاص آن برای افزایش گردش خون اتفاق می‌افتد.

عوارض زنجبیل بر پوست و مو

همانطور که گفته شد تاثیر زنجبیل بر پوست می تواند بسیار زیاد باشد، اما نباید این موضوع را فراموش کنید که زنجبیل علاوه بر خواصی که دارد ی تواند عوارضی نیز داشته باشد که در افاد گوناگون این عوارض می توانند متفاوت باشند.

بهره‌مندی از خواص درمانی گیاه زنجبیل قدمتی چند هزار ساله دارد. این گیاه از آن زمان تا کنون به‌عنوان یک درمان‌کننده سنتی و خانگی شناخته می‌شود. از خواص ه تمشکلات گوارشی استفاده می‌شود. ترکیب زنجبیل و آب جوش به افراد کمک می‌کند تا گلودرد خود را بهبود بخشند.

جدای از تاثیر زنجبیل بر پوست، این ماده بر دیگر اعضای بدن نیز تاثیرگذار می تواند باشد به طور مثال؛ مصرف ریشه این گیاه همراه با غذا باعث تقویت سیستم گردش خون و در نتیجه هضم بهتر مواد غذایی می‌شود. البته این‌ها تنها موارد استفاده از زنجبیل نیست چرا که این گیاه می‌تواند برای داشتن پوست و مویی سالم‌تر و زیباتر به افراد هم کمک کند. در ادامه به بررسی فواید و به دنبال آن، عوارض زنجبیل برای پوست و مو خواهیم‌پرداخت.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، ریشه زنجبیل فاقد مواد معدنی و ویتامین‌ها است اما در مقابل، سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام جینجرول است که به عنوان یک ماده فعال، با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب می‌زنند مبارزه می‌کند و موجب درمان لکه‌های پوست و صاف و یکدست شدن رنگ آن می‌شود.

ماسک زنجبیل با آبلیمو

تاثیر زنجبیل بر پوست

برای بهره‌مندی از خواص زنجبیل به صورت موضعی، باید مقداری زنجبیل له‌شده را با آبلیموی تازه مخلوط کنید و ترکیب حاصل را فقط بر روی نقاط تیره پوست و لک‌ها قرار دهید. پس از خشک شدن، صورت خود را با آب ولرم بشویید و از ترکیب پاک کنید.

استفاده از این ماسک به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک شایانی می‌کند و موجب به تاخیر افتادن روند پیری آن می‌شود. ویتامین سی موجود در آبلیمو می‌تواند خراش‌ها و زخم‌های سطحی پوست را بهبود بخشد و حالتی شفاف و درخشان به آن بدهد. از آن‌جایی که آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و ممکن است باعث ساییده شدن پوست شود، نباید تمامی سطح پوست را پوشش دهد.

ماسک زنجبیل با ماست

ترکیب آب زنجبیل و ماست به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی، موجب شفافیت و روشن شدن پوست‌های تیره و کدر می‌شود. مواد موجود در این گیاه خاصیت ارتجاعی پوست را به همراه بافت‌های آن بهبود می‌بخشد و همانطور که گفته شد پاکسازی و لطافت، اصلی ترین تاثیر زنجبیل بر پوست به شمار می آید. اسیدلاکتیک موجود در ماست به آرامی عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهد.

از دیگر فواید زنجبیل برای پوست می‌توان به درمان آکنه اشاره کرد. این گیاه با دارا بودن خواص ضدباکتریایی می‌تواند باکتری‌های موجود در سطح پوست را نابود سازد و از این طریق به پاکسازی پوست از جوش و آکنه کمک کند.

میزان توصیه شده مصرف زنجبیل

میزان مصرف زنجبیل

طبق تحقیقات مصرف ۱۵۰۰ میلی‌گرم زنجبیل در روز حالت تهوع را درمان می‌کند. اگر بیشتر از این میزان زنجبیل در روز مصرف کنید، ممکن است دچار عوارض جانبی شوید. در ادامه میزان توصیه شده برای مصرف ریشه‌ی زنجبیل در روز ارائه شده است.

کودکان بین ۲ تا ۶ سال: کمتر از ۲ میلی‌گرم
برای بزرگسالان: کمتر از ۴ گرم
برای زنان باردار: کمتر از ۱ گرم

سخن پایانی

در این مطلب به تاثیر زنجبیل بر پوست پرداختیم و دانستیم با اینکه این ماده می تواند بسیار سودمند باشد اما نباید بی ملاحضه و به مقدار زیاد از آن استفاده کرد چراکه عوارضی نیز دارد که ممکن است خطرناک باشد. اگر شما تجربه استفاده از زنجبیل را برای پاکسازی و شادابی پوست تان داردی می توانید در بخش دیدگاه ها تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x