سلامت

تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان + جزئیات

تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان بسیار زیاد است؛ اما در صورتی که در خوردن قهوه اصرار زیادی داشته باشید ممکن است شما را با مشکلاتی روبرو کند.

به گزارش پارت نیوز؛ تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان یکی از مهمترین چیزهایی است که مردان باید در مورد آن بدانند.

در حالی که بسیاری از نابرابری های بهداشتی به عنوان شرایط فیزیکی شناسایی می شوند، سلامت روان نیز برای برخی از نابرابری ها رایج است.

کافئین رگ های خونی بدن را باز می کند که ممکن است جریان خون را بهبود بخشد. کافئین ممکن است به شل شدن بافت ماهیچه صاف آلت تناسلی نیز کمک کند. از نظر تئوری، این ممکن است به دست آوردن و حفظ نعوظ را آسان‌تر کند.

آیا کافئین می تواند به شما در اتاق خواب کمک کند؟ به طور خاص، آیا کافئین می تواند به اختلال نعوظ کمک کند؟

در حالی که اگر یک فنجان قهوه راه حل آسانی برای اختلال نعوظ باشد عالی خواهد بود، اما به این سادگی نیست. کافئین دارای برخی فواید سلامتی است و می تواند خلق و خو و سطح انرژی را افزایش دهد. اما این دارو درمانی برای اختلال نعوظ نیست.

اصول اولیه اختلال نعوظ

هر مردی گاهی برای نعوظ یا حفظ آن مشکل دارد. اما هنگامی که به طور منظم اتفاق می افتد، ممکن است اختلال نعوظ (ED) داشته باشید. تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان می تواند زیاد یا کم باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟ پیشنهاد می کنم بقیه مطلب را برای پاسخ به این سوال دنبال کنید.

عکس اختلال نعوظ

ED یک مشکل رایج در مردان است. حدود 30 میلیون مرد در ایالات متحده از ED رنج می برند. اگرچه با افزایش سن مردان شایع تر می شود، اما بخشی طبیعی از پیری نیست.

درمان های رایج برای ED عبارتند از:

  • مشاوره
  • تغییر سبک زندگی (کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم).
  • داروهای خوراکی مانند ویاگرا و سیالیس.
  • تستسترون درمانی
  • دستگاه های خلع

چه چیزی باعث ED می شود؟

ED می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است ریشه های روانی مانند استرس یا مشکلات رابطه داشته باشد. در این مورد، زوج درمانی یا مشاوره گزینه درمانی مناسبی است.

اغلب اوقات، ED یک علت فیزیکی دارد. اغلب با بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا همراه است. اگر جریان خون به آلت تناسلی محدود شود، ممکن است مردی برای نعوظ یا حفظ آن مشکل داشته باشد.

قهوه چگونه کار می کند؟

قهوه دارای ماده ای به نام کافئین است. کافئین ماده ای است که به طور طبیعی در چای و قهوه وجود دارد. همچنین در نوشیدنی های انرژی زا و بسیاری از نوشابه های گازدار یافت می شود. کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و باعث افزایش انرژی و هوشیاری می شود. این مورد می تواند تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان را تا حدودی نشان دهد.

عکس ریختن قهوه فوری در فنجان

تقریبا 90 درصد از آمریکایی ها هر روز نوعی کافئین مصرف می کنند. حدود 70 درصد آن از قهوه به دست می آید.

آیا قهوه برای مردان مبتلا به ED خوب است؟

کافئین رگ های خونی بدن را باز می کند که می تواند جریان خون را بهبود بخشد. کافئین همچنین می تواند به شل شدن بافت ماهیچه صاف آلت تناسلی کمک کند. در تئوری، این می تواند نعوظ را آسان تر و حفظ کند.یک مطالعه در سال 2015 به بررسی ارتباط بین کافئین و ED در بیش از 3700 مرد پرداخت. مردانی که 2 تا 3 فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به افرادی که نمی نوشند ED کمی کمتر دارند.

با این حال، همان نویسندگان یک مطالعه بسیار بزرگتر (با بیش از 21000 مرد) در سال 2017 انجام دادند. این بار، آنها هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و ED پیدا نکردند. بنابراین در حالی که قهوه فواید زیادی دارد، درمان ED یکی از آنها نیست.

قهوه برای سلامت جنسی مردان خوب است؟

اگرچه قهوه مستقیماً بر ED تأثیر نمی گذارد، نوشیدن چند فنجان در روز ممکن است برای شما مفید باشد. و سلامت کلی شما عامل مهمی در سلامت جنسی و باروری شما است.

عکس تاثیر قهوه بر سلامت مردان

قهوه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی (مانند ریبوفلاوین، منیزیم) است که به عملکرد بدن کمک می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در برابر بیماری هایی مانند سرطان محافظت می کند.

مقادیر متوسط ​​قهوه (تا 3 فنجان در روز) حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت و افسردگی را کاهش دهد. هر دو عامل خطر برای ED هستند.

قهوه همچنین می تواند سرعت متابولیسم (چربی سوزی) را افزایش دهد که می تواند به کاهش وزن کمک کند.اضافه وزن یکی دیگر از عوامل خطر اصلی برای ED است.

تاثیر قهوه بر سلامت مردان

چند فنجان قهوه در روز می تواند نتایج مفیدی داشته باشد. اما نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند مشکلاتی ایجاد کند. برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به کافئین حساس تر هستند.

علائمی که نشان می دهد بیش از حد قهوه می نوشید عبارتند از:

  • اضطراب
  • سردرد
  • تپش قلب
  • احساسات جریحه دار شده
  • ضربان قلب سریع یا سریع
  • اختلالات خواب
  • فشار خون بالا موقت

اگر فکر می کنید عادت قهوه شما باعث مشکلات سلامتی می شود، مصرف کافئین خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

آیا نوشیدنی های انرژی زا باعث اختلال نعوظ می شوند؟

در سال های اخیر نوشیدنی های انرژی زا به خصوص در بین مردان جوان رواج یافته است. برخی از آنها حاوی مقادیر زیادی کافئین و سایر محرک های قانونی هستند. باید با احتیاط از آنها استفاده کنید.

عکس مردی در حال خوردن قهوه

مصرف طولانی مدت نوشیدنی های انرژی زا، به ویژه در مقادیر زیاد، می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • آریتمی قلبی
  • درد قفسه سینه
  • حمله قلبی
  • فشار خون بالا

وقتی نوشیدنی های انرژی زا را با الکل ترکیب می کنید، خطر مشکلات قلبی افزایش می یابد. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوشیدنی های انرژی زا باعث ED می شوند وجود ندارد. شما باید بدانید موارد فوق از تاثیر قهوه بر سلامت جنسی مردان موضوعاتی هستند که تاکنون به اثبات رسیده است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x