زیبایی و تناسب

تاثیر ورزش بر سلامتی + سلامت روان ، ذهن ، اندام و رژیم غذایی

اگر شما هم به دنبال طول عمر و شادابی در زندگی خود هستید پیشنهاد می کنیم از همین امروز ورزش کردن را شروع کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ قطعا شما تاکنون مقالات زیادی در خصوص تاثیر ورزش بر سلامتی خود خوانده اید. در واقع تناسب از مهمترین دلایل زیبایی هر فردی است. اگر شما ظاهر خوبی داشته باشید اولین تاثیر را روی دیگران گذاشته اید و اگر سالم هستید مطمئن باشید که ظاهر خوبی دارید. سطح انرژی، آمادگی جسمی ، روحی و روانی، استراحت مناسب، تناسب اندام همگی به سرزندگی در طول روز منجر می شوند که نشانه سلامتی شما است.

زیبایی مادرزادی گرچه جذاب است اما همیشه ماندگار نیست. در واقع آنچه در درون شما می گذرد باعث می شود که شما بتوانید کارهایی را انجام دهید که دیگران آرزوی آن را دارند. شما می توانید چهره ای زیبا داشته باشید اما اگر بدنتان ناسالم باشد و شرایط مناسبی نداشته باشید شما زیبا دیده نخواهید شد. در نتیجه تاثیر ورزش بر سلامتی شما کاری خواهد کرد که شما زیبا دیده شوید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تاثیر ورزش بر سلامتی در حوزه های مختلف را برای شما بازگو کنیم و به شما بگوییم چگونه می توانید بدنی سلامت و ظاهری زیبا داشته باشید. بگذارید اول کمی در خصوص تاثیر ورزش بر سلامت بگوییم و سپس به سراغ ورزش های متناسب با شرایط مختلف برویم.

تاثیر ورزش بر سلامت ذهن

عکس تاثیر ورزش بر ذهن شما

ورزش مواد شیمیایی مانند اندورفین و سروتونین آزاد می کند که باعث بهبود در رفتار و اخلاق شما  می شود. همچنین ورزش کردن باعث می شود ذهن شما برای مدت زمانی که ورزش می کنید از دغدغه ها، مشکلات و استرس های روزمره خارج شود و به آرامش نسبی برسد. همچنین ورزش کردن به تناسب اندام شما و حس بهتر کمک می کند که این موضوع باعث داشتن احساسات بهتر در برخورد با دیگران و کاهش انزوا در جامعه می شود. این خود از عوامل آرامش ذهنی است.

تاثیر ورزش بر بیماری ها

عکس تاثیر ورزش بر بیماری ها

فعالیت بدنی منظم به بهبود سلامت، تناسب اندام و کیفیت زندگی شما کمک می کند. همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، بسیاری از انواع سرطان، افسردگی و اضطراب و زوال عقل کمک می کند.

تاثیر ورزش بر سلامت روان

ورزش فقط مربوط به ظرفیت هوازی و اندازه عضلات نیست. مطمئناً ورزش می تواند سلامت جسمی و اندام شما را بهبود بخشد، دور کمر شما را کم کند، زندگی جنسی شما را بهبود بخشد و حتی سال ها به زندگی شما اضافه کند. اما این موضوعفقط می تواند علتی موقتی برای ورزش کردن باشد.

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، تمایل دارند این کار را انجام دهند، زیرا به آنها احساس خوبی می دهد. آن‌ها در طول روز احساس انرژی بیشتری می‌کنند، شب‌ها بهتر می‌خوابند، خاطرات واضح‌تری دارند و احساس آرامش و مثبت‌تری نسبت به خود و زندگی‌شان دارند. و همچنین یک داروی قدرتمند برای بسیاری از چالش های رایج سلامت روان است.

ورزش منظم می تواند تأثیر مثبت عمیقی بر افسردگی، اضطراب و ADHD داشته باشد. همچنین استرس را از بین می برد، حافظه را بهبود می بخشد، به خواب بهتر کمک می کند و خلق و خوی کلی شما را تقویت می کند. و لازم نیست برای بهره‌مندی از مزایای آن، یک طرفدار تناسب اندام باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که مقدار کم ورزش می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند. صرف نظر از سن یا سطح تناسب اندام خود، می توانید یاد بگیرید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند برای مقابله با مشکلات سلامت روان، بهبود انرژی و دیدگاه خود و بهره مندی بیشتر از زندگی استفاده کنید.

تاثیر ورزش بر بدن

عکس تاثیر ورزش بر بدن

فعالیت بدنی می تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد، به مدیریت وزن کمک کند، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد، استخوان ها و ماهیچه ها را تقویت کند و توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزمره بهبود بخشد. بزرگسالانی که کمتر می نشینند و فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام می دهند، برخی از مزایای سلامتی را به دست می آورند.

فواید ورزش برای کودکان

فعالیت بدنی منظم می تواند به کودکان و نوجوانان در بهبود آمادگی قلبی تنفسی، ساخت استخوان ها و ماهیچه های قوی، کنترل وزن، کاهش علائم اضطراب و افسردگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند: بیماری قلبی و سرطان کمک می کند.

تناسب اندام کلید زیبایی است

تناسب اندام از موارد جدی ای است که انگیزه و البته تاثیر ورزش بر سلامتی است. این مورد چیزی است که فرد را جذاب می کند. اگر تناسب اندام داشته باشیم، هر کاری می توانیم انجام دهیم. یک ورزشکار عموما نگرش مثبتی دارد. او به راحتی خسته نمی شود. ورزشکاران اعتماد به نفس دارند و می دانند که از زندگی چه می خواهند.

اهمیت رژیم غذایی سالم برای زیبایی ما

رژیم غذایی سالم یعنی داشتن وعده های غذایی متعادل. شما باید میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل، دانه ها، لوبیا، حبوبات و محصولات لبنی کم چرب مصرف کنید. این غذاها به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها کمک می کنند.

چگونه تناسب اندام زندگی شما را تغییر می دهد؟

عکس تاثیر ورزش بر سلامتی

تغذیه یکی دیگر از جنبه های سالم ماندن است. یک رژیم غذایی متعادل مملو از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب می تواند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی را در اختیار شما قرار دهد. داشتن یک رژیم غذایی مغذی در کنار تاثیر ورزش بر سلامتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، فشار خون بالا و چاقی را کاهش دهد.

تغذیه نقش مهمی در عملکرد خوب بدن شما دارد. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل دارید.

مزایای سلامتی و زیبایی مدیتیشن و یوگا

مدیتیشن و یوگا فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها شامل بهبود تمرکز، حافظه، تمرکز، و بهزیستی کلی هستند.

مراقبه در یوگا

یوگا تمرینی است که بیش از 5000 سال پیش در هند قدمت دارد. از آن زمان تاکنون به اشکال مختلف در سراسر جهان انجام شده است. در دوران مدرن، یوگا از طریق آموزه های یوگی باجان که در سال 1929 متولد شد، رایج شده است. او تدریس یوگا را در دهه 1960 آغاز کرد و شاگردانش شامل افراد مشهور زیادی از جمله مدونا، استینگ و دمی مور بودند.

فواید مدیتیشن و تاثیر آن بر سلامت ما

تمرین مدیتیشن فواید زیادی دارد. یکی از مزایای مهم کاهش استرس است. وقتی مدیتیشن می کنیم، بدن ما اندورفین، سروتونین و سایر مواد شیمیایی آزاد می کند که به کاهش استرس کمک می کنند. مزیت دیگر بهبود تمرکز و تمرکز است. این می تواند در مدرسه یا محل کار مفید باشد. مزیت سوم افزایش آگاهی است. با آگاهی از افکار و احساسات خود، می توانید بینش خود و دیگران را به دست آورید.

چگونه مراقبه کنیم

اولین قدم در یادگیری نحوه مراقبه، انتخاب زمان و مکانی است که در آن مزاحم نداشته باشید. شما باید یک اتاق ساکت را انتخاب کنید که در آن مزاحم کسی یا چیزی مزاحم شما نشود. بعد، یک موقعیت راحت پیدا کنید. برخی افراد نشستن به صورت ضربدری را دوست دارند در حالی که برخی دیگر دراز کشیدن را ترجیح می دهند. اگر دراز کشیده اید، مطمئن شوید که کمرتان صاف است. چشمان خود را ببندید و چندین نفس عمیق بکشید. روی تنفس خود تمرکز کنید و هر نفس را بشمارید. در حین نفس کشیدن، تصور کنید که انرژی مثبت از کیهان استنشاق می کنید. با بازدم، انرژی منفی را رها کنید. این چرخه را تا زمانی که احساس آرامش کنید تکرار کنید.

یوگا

عکس تمرینات یوگا

یوگا تمرینی است که از هند سرچشمه گرفته است. با این حال، یوگا در سراسر جهان محبوب شده است! یوگا بر کشش و تقویت عضلات و در عین حال بهبود انعطاف پذیری تمرکز دارد. بسیاری از مردم از یوگا برای کاهش استرس، مدیریت درد، افزایش سطح انرژی و بهبود کیفیت خواب استفاده می کنند.

تاثیر ورزش بر سلامتی ما

خیلی از افراد می پرسند که چگونه می توانند از شر چربی های شکم خود خلاص شوند. من در ادامه ورزش هایی را برای شما آوردم که می توانید با کمک آنها ازشر چربی های اضافه خلاص شوید و تاثیر ورزش بر سلامتی و اعتماد به نفس خود را حس کنید.

جک های پرش

صاف بایستید و پاهایتان را کنار هم بگذارید. باسن خود را به جلو خم کنید تا زمانی که بازوها با نیم تنه شما زاویه 90 درجه تشکیل دهند. سپس به موقعیت خود برگردید. این حرکت را به طور مداوم تکرار کنید. این تمرین ناحیه تحتانی شکم شما را تمرین می کند.

کرانچ ها

عکس حرکت کرانچ

با زانوهای خم شده روی زمین دراز بکشید و دست ها را پشت سر قرار دهید. حال سینه خود را از روی زمین بلند کنید در حالی که ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. 10 تکرار دو بار در روز انجام دهید.

پیاده روی

پیاده روی یک فعالیت هوازی کم تاثیر است که ضمن سوزاندن کالری، قلب و ریه های شما را تقویت می کند. سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید. اگر می خواهید حتی کالری بیشتری بسوزانید، سعی کنید به جای داخل خانه در فضای باز پیاده روی کنید.

شنا كردن

شنا یک تمرین کامل بدن است که تقریباً هر گروه عضلانی اصلی را هدف قرار می دهد. شنا نه تنها به بازوها، پاها، شانه ها، شکم شما کمک می کند، بلکه کل بدن شما از جمله شکم را نیز تقویت می کند. اطمینان حاصل کنید که یک استخر با عمق آب حداقل 1 متر (حدود 3 فوت) انتخاب کنید.

اسکات

عکس حرکت اسکات

چمباتمه زدن یک ورزش عالی است که می تواند به ساخت توده عضلانی کمک کند. این تمرین به تقویت پاها، باسن، همسترینگ، چهار سر ران، ساق پا، پشت، شانه ها و شکم شما کمک می کند. هنگام انجام اسکوات، دقت کنید

e تا زانوهای خود را مستقیماً روی انگشتان پا نگه دارید و از کنار آنها نگذرید. شما باید احساس کنید که این تمرین روی کل بدن شما کار می کند.

لانگز

ریه یک تمرین عالی است که پایین تنه شما را تمرین می کند. این تمرین عضلات چهار ضلعی، همسترینگ، باسن، ساق پا و قسمت مرکزی بدن شما را تقویت می کند. برای انجام لانژ، با ایستادن صاف و پاهای خود به اندازه عرض شانه شروع کنید. قدم بعدی به جلو با یک پا در یک زمان تا زمانی که هر دو پشت سر شما کشیده شوند. اطمینان حاصل کنید که زانوی خود را کمی خم کرده و از طریق پاشنه پا فشار دهید تا به حالت اولیه برگردید. سینه خود را بالا نگه دارید و سر خود را به سمت جلو در تمام طول حرکت نگه دارید.

بورپی

عکس حرکات بورپی

بورپی یک راه عالی برای افزایش ضربان قلب و در عین حال تقویت عضلات است. با دراز کشیدن صاف روی زمین رو به بالا شروع کنید. پاهای خود را به هوا بپرید و با دستان خود زیر شانه های خود فرود بیایید. بلافاصله به حالت اسکات به بالا بپرید و دوباره بپرید و دستان خود را زیر باسن خود فرود آورید. به پرش متناوب بین پرش های اسکات و بورپی ادامه دهید.

نتیجه گیری

بهترین راه برای حفظ سلامتی، تغذیه سالم و ورزش منظم است. ورزش منظم به کاهش وزن کمک می کند، سطح انرژی را افزایش می دهد و بدن شما را متناسب نگه می دارد. ورزش را می توان به روش های مختلفی مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، رقصیدن، یوگا و غیره انجام داد. می توانید این تمرینات را در خانه انجام دهید یا به باشگاه بپیوندید. اگر قصد کاهش وزن دارید، سعی کنید تمرینات قلبی را همراه با تمرینات وزنه برداری منظم انجام دهید. سعی کنید هر دو ورزش هوازی و بی هوازی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. تمرینات هوازی به سوزاندن چربی ها کمک می کند در حالی که تمرینات بی هوازی عضلات شما را تقویت می کند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x