فناوری

تردز (Threads) چیست؟ نحوه نصب و معرفی اپلیکیشن تردز

اپلیکیشن تردز (Threads) شرکت متا، با استفاده از دسترسی خود به میلیاردها کاربر برنامه اینستاگرام، بیش از ۳۰ میلیون کاربر را طی ۱۸ ساعت پس از راه اندازی، جذب کرد. این برنامه یک تهدید واقعی برای توییتر به حساب می‌آید.

به گزارش پارت نیوز؛ امروزه زندگی همه انسا ن ها با فضای مجازی و اینترنت عجین شده است. به همین خاطر اپلیکیشن تردز، اینستاگرام و … طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مقاله به معرفی اپلیکیشن تردز و نحوه نصب آن خواهیم پرداخت.

تردز (threads) چیست؟

Threads اولین‌بار به‌عنوان پیام‌رسانی طراحی و ارائه شد؛ که کاربران اینستاگرامی بتوانند راحت‌تر از قبل با دوستان خود در سایر پلتفرم‌ها و در قالب محتوای متنی ارتباط برقرار کنند! Threads

علاوه‌بر هم‌پوشانی‌کردن اطلاعات کاربران با اپلیکیشن اینستاگرام (مانند دایرکت‌ها) تمامی دنبال‌کنندگان اینستاگرامی‌ کاربران را به این پلتفرم منتقل می‌کند؛ به‌ این‌ ترتیب کاربران می‌توانند به فالوئرهای اینستاگرامی خود در این محیط دسترسی داشته باشند.

جالب است بدانید کارایی این برنامه با اپلیکیشن Twitter شباهت زیادی دارد و یکی از امتیازهای تردز کاهش محدودیت‌های وضع‌شده برای فعالیت کاربران به‌شمار می‌رود. فضای Threads کاملا مبتنی بر متن پیش می‌رود و کاربران با قابلیت‌های مشابه به شبکه Twitter؛ قادر به تولید محتوا، واکنش به محتوای کاربران دیگر و حتی تکرار پست‌های دیگران در صفحات خود هستند. (درست مانند ویژگی Retweet در توئیتر)

اگر بخواهیم مزیت‌های این برنامه را نسبت به توییتر بررسی کنیم؛ آزادی کاربر به نوشتن پست‌هایی با ظرفیت دو برابری کاراکتری‌ است. درواقع ظرفیت کاراکترهای Threads دوبرابر کاراکترهای مصرفی مجاز در یک پست توئیتر به‌شمار می‌رود!

برخی از افراد تصور می‌کنند که برنامه threads و اینستاگرام هر دو یک اپلیکیشن محسوب می‌شوند، اما لازم است توجه داشته باشید که اپلیکیشن تردز با هم‌پوشانی کردن و فراخوانی اطلاعات‌ کاربران از اینستاگرام؛ می‌تواند تمام مخاطبان‌ و پیام‌های کاربران را به‌عنوان پایه اطلاعات خود در نظر بگیرد و از آن‌ها استفاده کند.

فراموش نکنید که برای استفاده از این اپلیکیشن توئیترنما؛ ابتدا لازم است برنامه threads اینستاگرام را به‌صورت جداگانه دانلود کنید و پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز (یکسان با اینستاگرام) و افتتاح حساب کاربری، گام نخست برای فعالیت در این اپلیکیشن را بردارید.

نحوه نصب برنامه threads اینستاگرام ؛ تردز را چگونه نصب کنیم؟

برای نصب اپلیکیشن تردز و استفاده از این برنامه یک راه مستقیم و راحت وجود دارد؛ اینستاگرام بعد از رونمایی از این اپلیکیشن گزینه‌ای را در تنظیمات پنل کاربری اینستاگرام اضافه کرد که به‌وسیله این ویژگی می‌توانید این اپلیکیشن را به‌راحتی دریافت و از آن استفاده کنید.

قدم اول: عضویت در تردز بسیار ساده است. کافیست ابتدا اپلیکیشن Threads را از پلی استور برای اندروید و یا اپ استور برای آیفون دانلود کنید. آیکن این اپلیکیشن شبیه به حرف @ است که در آدرس ایمیل استفاده می‌شود.

آموزش نصب تردز به صورت تصویری

قدم دوم: حالا اپلیکیشن را باز کنید. اپلیکیشن تردز به‌صورت خودکار اکانت اینستاگرام شما را شناسایی کرده و می‌توانید با لمس آن عضو تردز شوید. اما اگر چند اکانت اینستاگرام دارید، در پایین صفحه روی Switch Accounts بزنید و اکانت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

قدم سوم: حالا می‌توانید تنظیم کنید که اکانت شما پابلیک یا عمومی باشد و یا Private یا شخصی. اگر اکانت پرایوت داشته باشید، دیگران برای نمایش تردهای شما باید به شما درخواست داده و فالور شما شوند.

راهنمای نصب اپلیکیشن تردز

قدم چهارم:در صفحه بعد نام اکانت شما به عنوان نام حساب تردز شما اضافه می‌شود. می‌توانید بیوگرافی و یک لینک را نیز به آن اضافه کرده و یک تصویر پروفایل هم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با لمس دکمه Import from Instagram تمام این اطلاعات را به‌صورت خودکار از حساب اینستاگرام خود وارد تردز کنید.

چگونه تردز را نصب کنیم؟

تردز در صفحه بعد لیست فالویینگ‌های اینستاگرام شمارا نمایش می‌دهد و می‌توانید تک‌تک به آن‌ها درخواست فالو بدهید. همچنین با لمس Follow All درخواست فالو به‌صورت خودکار به کل لیست ارسال می‌شود. در صفحه بعد تردز توضیح کوتاهی درباره ماهیت این شبکه اجتماعی می‌دهد و عضویت شما تکمیل خواهد شد.

اپلیکیشن  تردز چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه به ویژگی‌ها و آپشن های برنامه تردز در قالب سوال و جواب خواهیم پرداخت.

آیا متا داده‌های من را در  اپلیکیشن تردز دریافت یا ردیابی خواهد کرد؟

تردز هم مثل ماستودون اطلاعات خصوصی شما مثل ایمیل و آدرس IP را خارج از سروری که اکانت شما روی آن ثبت شده منتشر نخواهد کرد. تردز و ماستودون بر اساس این فرض ساخته شده‌اند که به سرورهای شخص‌ثالث نمی‌توان اعتماد کرد.

بنابراین، سروری که روی آن ثبت نام نکرده‌اید امکان دسترسی به داده‌های خصوصی شما را نخواهد داشت و نمی‌تواند شما را در وب ردیابی کند. تنها چیزی که می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد پروفایل عمومی و پست‌های عمومی شما است که برای همه کاربران قابل رویت است.

آیا تردز می‌تواند تبلیغات به من نشان دهد؟

در اپلیکیشن تردز و همچنین ماستودون هیچ‌کس نمی‌تواند تبلیغات را خارج از سروری که در آن ثبت نام کرده‌اید وارد رابط کاربری شما کند. این دو پلتفرم به طور پیش فرض هیچ گزینه‌ای برای نمایش تبلیغات ندارد. بنابراین هیچ تبلیغی در تردز نخواهید دید و هیچ سرور شخص‌ثالثی امکان انتشار تبلیغات در فید شما را نخواهد داشت، چراکه فید شما توسط سرور اصلی‌تان پشتیبانی می‌شود. همچنین اگر شخصی که او را دنبال می‌کنید تبلیغی را منتشر کند و شما نخواهید آن را مشاهده کنید می‌توانید آن را آنفالو کنید.

آیا متا با پیوستن به ماستودون سرورهای کوچکتر را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

ماستودون در اصل بر پایه روابط فالو کار می‌کند. بنابراین وقتی شما برای اولین بار فردی را در یک سرور دیگر فالو می‌کنید، سرور شما با آن کاربر مشترک می‌شود. به این ترتیب، حتی اگر سروری با میلیون‌ها نفر در شبکه وجود داشته باشد، شما به‌روزرسانی میلیون‌ها نفر را دریافت نخواهید کرد مگر اینکه همه این افراد را دنبال کنید. این ویژگی باعث خواهد شد تا امکان مدیریت ترافیک و حافظه در سراسر شبکه وجود داشته باشد. بنابراین به هیچ‌وجه سرورهای کوچکتر تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

تردز داده‌های زیادی از کاربران جمع‌آوری می‌کند. آیا این موضوع مشکلی ندارد؟

بر اساس فهرست اپ استور، اپلیکیشن تردز برعکس ماستودون داده‌های مختلفی جمع‌آوری می‌کند. جمع‌آوری داده‌ها فقط کسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اپلیکیشن تردز را دانلود و استفاده کنند، یا از طریق روش‌های دیگری کاربر تردز شوند. اما اگر شما یک کاربر تردز را از طریق اکانت ماستودون خود دنبال کنید یا برای او پیام بفرستید تردز قادر به جمع آوری اطلاعات خصوصی شما به جز پیامی که ارسال کرده‌اید نخواهد بود.

آیا کاربران تردز می‌توانند با کاربران ماستودون ارتباط برقرار کنند؟

به نظر می‌رسد که در نهایت ماستودون و تردز با هم همکاری کنند و از نظر فنی کاربران این دو پلتفرم بتوانند یکدیگر را دنبال کنند و بین هم پیام‌ ردوبدل کنند. این کار به اپراتور سرور ماستودون شما بستگی دارد که اجازه ارتباط با تردز را بدهد. اگر از تصمیم آن‌ها راضی نبودید می‌توانید اکانت خود را به سرور ماستودون دیگری منتقل کنید و هیچ نگرانی از بابت حفظ همه دنبال کنندگان خود نداشته باشید. ماستودون یک برنامه منبع باز است و شما حتی می‌توانید سرور خود را روی میزبانی کنید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید.

آیا متا سیاست تعدیل محتوا را در تردز اعمال خواهد کرد؟

درست مثل ماستودون، اپلیکیشن تردز هم سیاست‌های تعدیل محتوای خودش را خواهد داشت و متا می‌تواند انتخاب کند که چه محتواهایی را در پلتفرم خود مسدود کند. با این حال، تصمیمات متا فقط پلتفرم خودش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تنها کسانی می‌توانند برای ماستودون قوانین تعدیل تنظیم کنند که مدیران سرور آن باشند و اگر شما خودتان میزبان باشید فقط خودتان خواهید توانست. از طرفی، سرورهای مختلف ماستودون برای همکاری با یکدیگر نیاز به توافق بر سر همه سیاست‌های تعدیل ندارند، بلکه می‌توانند محتوای خاصی را به صورت جزئی مسدود کنند و تردز نیز در این زمینه متفاوت از ماستودون نخواهد بود.

درهرحال، ما از قابلیت همکاری پلتفرم‌های مختلف اجتماعی دفاع می‌کنیم و از آنجایی که اکثر پلتفرم‌های بزرگ پروتکل ActivityPub را پذیرفته‌اند انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد حرکت به سمت شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز باشیم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x