آشپزی

تزیین سینی مزه با 10 ایده لاکچری و آسان+ عکس

بـه مجموعه اي از خوراکی‌های‌ مختلف که تقریبا  طعمی نزدیک  به یکدیگر دارند سینی مزه می‌گویند.

به گزارش پارت نیوز؛ اصول چیدن سینی مزه بر این اساس است که مواد خوراکی دریک سینی یا ظرف یا بر روی یک میز بانظم خاص و زیبایی در کنار یک دیگر قرارداده می‌شوند.

چیدمان این محتویات بسیار سلیقه‌ای اسـت و می‌تواند شامل میوه‌ها، فینگر فود ها، آجیل‌ها، تنقلات مانند چیپس و پفک و یا انواع دسر و سالاد و موارد دیگری باشد کـه طبق سلیقه میزبان می‌تواند این محتویات تغیر کنند.

تزیین سینی مزه در خانه

انواع سینی‌های مزه

طبق معمول برای تهیه کردن سینی‌های مزه، باید دانست کـه چند مدل مزه وجود دارد و مهمانان شـما از کدام از این سینی‌های مزه استقابل می‌کنند. طبق معمول این سینی‌ها بر اساس ذائقه مهمانان تدارک دیده می‌شود.

برای مثال، سینی‌های مزه برای جشن‌های تولد، باید پر از خوراکی‌هاي‌ رنگارنگ، مفید، خوشمزه و باب میل سن و سال آن‌ها باشد. در نظر گرفتن ویژگی افرادی کـه قرار اسـت از سینی مزه استفاده کنند، اهمیت زیادی دارد و موجب می‌شود تا بهترین میزبان باشید.

ظروفی کـه برای چیدمان سینی‌های‌ فینگر فود استفاده می‌کنند می‌تواند از انواع سینی چوبی ؛ سینی‌های‌ شیشه‌ای ؛ شات پلیت ها و … باشد . جدیدا یکی از انواع ظروفی کـه برای این کار استفاده می‌شود سینی‌ها و ظروف گالوانیزه اسـت .

سینی مزه فینگرفودی

poster c7e9c9d0 1b33 4d4e 9387 26a8fb648d04 تزیین سینی مزه با 10 ایده لاکچری و آسان+ عکس

یکی از رایج‌ترین سینی‌های مزه‌ کـه در مهمانی‌ها دیده‌اید، سینی‌های فینگر فودی اسـت. طبق معمول دراین مدل سینی‌ها، باید خوراکی‌هاي‌ فینگرفودی قرار دهید. استفاده از سوسیس انگشتی بـه همراه گوجه گیلاسی، لقمه‌هاي‌ کشک بادمجان داخل نان‌هاي‌ مخصوص فینگر فود،ساندویچ‌های‌ کوچک و کیکی شکل و سایر فینگرفودهایی کـه باب میل‌تان اسـت دراین سینی رایج اسـت. طبق معمول ظاهر فینگرفودها باید از لحاظ رنگ، نظم و اندازه درست و زیبا باشد تا در کنار سایر خوراکی‌هاي‌ داخل سینی، زیبایی ایجاد شود.

سینی مزه گیاهی

سینی مزه گیاهی

این روزها تعداد زیادی از افراد گیاه‌خوار هستند. برای این افراد باید متناسب با سبک تغذیه‌اي کـه دارند، غذا تهیه کنید. همان‌طور که از نامش پیداست این سینی با استفاده از سبزیجات بخارپز شده سرو می‌شود.

استفاده از سبزیجات رنگارنگ دراین مدل سینی‌ها بسیار رایج اسـت. شـما می‌توانید سیب‌زمینی، هویج، بروکلی، کرفس و کدو یا بادمجان را گریل کنید و سرد سرو کنید. برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید از سس‌های خوشمزه استفاده کنید.

یا حتی می‌توانید از سبزیجات خام هم برای درست کردن سینی‌های مزه گیاهی استفاده کنید چرا کـه هم تنوع بیشتری می‌شود و هم علایق افراد متفاوت اسـت و ممکن اسـت بعضی از مهمان‌ها سبزیجات پخته دوست نداشته باشند.

سینی مزه میوه‌ای

عکس سینی مزه میوه ای

میوه از دیرباز عضو جدانشدنی جشن‌ها و مهمانی‌هاي‌ ما بوده اسـت. استفاده از میوه‌ها انتخاب بسیار خوب و سالمی اسـت. شـما می‌توانید میوه‌هاي‌ فصل را تهیه کنید و بعد از شست‌وشو خشک‌کنید. پوست برخی میوه‌ها را بکنید و سپس با ظاهر موردنظر آن‌ها را خرد کنید. سعی کنید ابعاد هر اسلایس میوه با سایر میوه‌ها متناسب باشد تا برای چیدمان میوه‌ها داخل سینی دچار مشکل نشوید.

حتماً برای چیدن سینی میوه‌اي، از چاقو تیز استفاده کنید و بدون له شدن میوه‌ها و چکیدن آب میوه درون سینی، میوه‌ها را با بهترین چیدمان سرو کنید. حتماً قبل از رسیدن مهمانان این میوه‌ها را آماده کنید و داخل یخچال قرار دهید. برای پیش‌گیری از تغییر رنگ میوه‌ها حتماً روی سینی را سلفون بکشید و سریع‌تر آن را سرو کنید.

سینی مزه شور

تزئیین سینی مزه چیپس و پفک

طبق معمول در قانونی نانوشته، خوراکی‌هایي کـه درون یک سینی قرار دارند، طعم‌هاي‌ مشترکی با هم دارند. برای تهیه این سینی‌ها کافی اسـت تا خوراکی‌هاي‌ هم مزه را انتخاب کنید و درون سینی مناسبی بریزید.

یادتان باشد کـه تداخل طعمی بین خوراکی‌ها وجود نداشته باشد. در سینی شور، می‌توانید از آجیل‌هاي‌ شور، چیپس، پفک، ترد، چوب‌شور و کرانچی پنیری استفاده کنید. سعی کنید باتوجه بـه اختلاف رنگ خوراکی‌ها و کنتراست آن‌ها، بهترین چیدمان را درون سینی انجام دهید.

برای زیباتر شدن سینی مزه شور، می‌توانید از کاسه‌هاي‌ کوچک یا سس‌خوری‌های‌ مینیاتوری داخل سینی استفاده کنید و چیدمان هیجان‌انگیزی درون سینی ایجاد کنید. برای داخل این ظرف‌ها می‌توانید از سس‌‌هاي‌ مختلف،ماست موسیر و پنیرهای‌ رنگی استفاده کنید.

سینی مزه شیرین

سینی مزه شیرین

خوراکی‌هاي‌ شیرین همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند. استفاده از پاستیل، مارشمالو، شکلات و شیرین گندمک از رایج‌ترین انواع خوراکی‌هاي‌ شیرین و مناسب برای سینی‌های مزه شیرینی اسـت.

استفاده از دونات‌هاي‌ مینیاتوری، کیک‌هاي‌ کوچک و تزیین شده بـه همراه بیسکوییت‌ها و کوکی‌هاي‌ خوشمزه مغزدار از بهترین گزینه‌هایي اسـت کـه یک سینی شیرین و هیجان‌انگیز را می‌سازد. اگر اهل شیرینی و شکلات هستید یا برای کودکان می‌خواهید سورپرایز جذابی تدارک ببینید، حتماً از همین روش استفاده کنید و یک سینی خوشمزه تدارک ببینید.

سینی مزه ترش

سینی مزه ترش

استفاده از خوراکی‌هاي‌ ترش در جشن‌ها و مهمانی‌ها نیز بسیار رایج اسـت و طرفداران خاص خود را دارد. سینی ترش طبق معمول با استفاده از آلبالو، آلو، آلو جنگلی، لواشک، تمبر هندی و آلوچه چیده می‌شود. این روزها در مراکز خرید بزرگ، می‌توانید کیک‌هاي‌ لواشک یا رولت‌هاي‌ لواشک و آلوچه را تهیه کنید و در این سینی استفاده کنید.

سینی مزه پنیری

سینی مز ه پنیری

پنیر یکی از خوراکی‌هاي‌ هیجان‌انگیز و متنوع در دنیا اسـت. این خوراکی خوشمزه در هر منطقه و کشوری با سبک خاصی تهیه می‌شود و مزه منحصربه‌فردی دارد. سینی پنیری برای جشن‌هاي‌ لاکچری و هیجان انگیز انتخاب فوق‌العاده‌اي خواهد بود.

اگر شـما هم طرفدار سینی مزه پنیری هستید، باید سری بـه سوپرمارکت‌هاي‌ بزرگ یا هایپر مارکت‌هاي‌ شمال شهر بزنید و چند مدل پنیر تهیه کنید. استفاده از انوع پنیر بر روی ظرف سرو پنیر گزینه باکلاس و جذابی برای میز پذیرایی شـما اسـت. سعی کنید از پنیرهای رنگی نیز استفاده کنید و چیدمان فوق‌العاده‌اي برای میز خوراکی خلق کنید.

سینی مزه میکس

این سینی با استفاده از خوراکی‌هاي‌ رنگارنگ و خوشمزه چیده می‌شود. استفاده از برگه‌هاي‌ ژامبون، گوجه گیلاسی، زیتون، بیسکوئیت، شکلات، چیپس و فینگرفود دراین مدل سینی بسیار رایج اسـت.

اگر بخواهید چنین سینی خوشمزه‌اي تهیه کنید، می‌توانید دو یا سه مدل از این سینی را تهیه کنید و در قسمت‌هاي‌ مختلف میز پذیرایی قراردهید تا همه‌ی مهمانان به‌آسانی امکان دسترسی بـه سینی مزه میکس را داشته باشند و باب سلیقه خودشان خوراکی‌ها را انتخاب کنند و یا می‌توانید بر روی یک سینی بزرگ همه ی غذاها را بچینید. حتی می‌توانید بر روی میز سلفون بکشید و با برگ های پهن و بزرگ آن را تزئین کنید و غذاها را روی آن بچینید.

سینی مزه پروتئینی

سینی مزه میکس

در جشن‌ها و مهمانی‌ها تحرک و جنب‌وجوش زیاد اسـت. پس بدیهی اسـت کـه اکثر مهمانان برای ساعات میانی جشن، احتیاج بـه خوراکی‌هایي دارند کـه کمی سیرشان کند. سینی پروتئینی بهترین گزینه برای این کار اسـت.

شـما می‌توانید با استفاده از سوسیس، کالباس، بیف‌ها، انواع پنیر و ناگت‌هاي‌ متنوع این سینی خوشمزه را تهیه کنید. سینی مزه پروتئینی را می‌توانید بـه همراه دیگر خوراکی‌ها تزیین کنید و سپس بچینید. طبق معمول ژامبون را با استفاده از زیتون و گوجه گیلاسی تزیین می‌کنند و پنیرها را به همراه تکه‌هاي‌ نان فینگرفودی دیزاین کرده و داخل سینی می‌چینند. این سینی پروتئینی پای ثابت اکثر جشن‌ها و مهمانی‌ها اسـت.

سینی مزه سوخاری

سینی مزه سوخاری

شاید شـما هم طرفدار پر و پا قرص سوخاری باشید. برای عاشقان سوخاری تفاوتی ندارد کـه سوخاری چه چیزی را استفاده می‌کنند. پیاز سوخاری، ناگت سوخاری، فیله سوخاری، قارچ سوخاری و سیب‌زمینی سوخاری از جمله خوشمزه‌ترین و هیجان‌انگیزترین خوراکی‌هایي اسـت کـه درون سینی سوخاری چیده می‌شود.

دراین سینی باید از سس‌هاي‌ متنوعی استفاده شود تا مهمانان براساس علایق خودشان بهترین مدل سس را انتخاب کنند و از طعم هیجان‌انگیز خوراکی‌ها لذت ببرند. می‌توانید در کنار سس از پنیر چدار هم استفاده کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x