دکوراسیون

تصاویر و ایده‌های جذاب برای رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

به گزارش پارت نیوز؛ رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین یکی از عناصر مهم و قابل توجه در زیباتر به نظر رسیدن سفره عید نوروز می­ باشد. به همین خاطر افرادی که به این نکته توجه ویژه­ای دارند به دنبال ایده ­هایی برای رنگ آمیزی هستند.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین، تزیین سنجد و سبزه، نحوه چیدمان سفره و… از جمله موارد مهمی هستند که نزدیک های عید نوروز بسیار مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه با ایده های جالبی برای رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین آشنا خواهیم شد.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

روش های جالب و مدرن رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین

تخم مرغ هفت سین را می توان به روش های مختلف طبیعی و غیر طبیعی رنگ آمیزی کرد. بسته به امکانات و هزینه ای که می خواهید انجام دهید می توانید از هر یک از این روش ها استفاده کنید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

روش های طبیعی رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

در روش های طبیعی شما می توانید از مواد خوراکی استفاده کنید. به ­طور مثال؛ تخم مرغ ها را در آب اسفناج، لبو، جعفری، پوست پیاز قرمز و آب میوه هایی مثل کرفس، زرشک و انار بجوشانید تا به صورت طبیعی به رنگ ماده­ ی خوراکی مورد نظر دربیاید.

روش های مصنوعی رنگ آمیزی تخم مرغ عید

یکی دیگر از روش های نقاشی تخم مرغ عید نوروز استفاده از اسپری های صنعتی رنگ است. این رنگ ها ر ا می توان به راحتی از مغازه ها خریداری کرد. رنگ های طلایی، نقره­ای و قرمز رنگ های محبوبی هستند که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرند.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

در روش صنعتی باید حواستان باشد تخم مرغ را در جای مناسبی قرار داده و رنگ آمیزی کنید. اینگونه جاهای دیگر رنگی نمی شوند و می توانید خیلی سریع تخم مرغ سفره هفت سین را رنگ آمیزی کنید.

راه­های آسان رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

راه­های آسان دیگری نیز وجود دارد. یکی از راه­های آسان رنگ آمیزی تخم مرغ استفاده از مداد رنگی، گواش­های رنگی و آبرنگ می باشد. این وسایل در خانه­ ی بسیاری از افراد به راحتی پیدا می شود.

جدای از تخم مرغ می توانید از تخم بلدرچین، اردک و بوقلمون نیز استفاده کید. برای رنگ آمیزی آنها نیز می توانید از کاغذرنگی، زرورق های رنگی و پارچه های متنوع و رنگارنگ استفاده کنید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ سفره هفت سین ساده و با لوازم خانه

نکته ی قابل توجه ­ای که بسیاری از افراد با سلیقه و خلاق به آن توجه می کنند، استفاده از لوازم خانه برای تزیین سفره ی هفت سین است. در ادامه به وسایل دردسترس و کاربردی که در این راستا به شما کمک می کندد خواهیم پرداخت.

تزیین بدون رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین با پارچه

برای حفظ تخم مرغ سفره هفت سین به مدت یک ماه و به زیبایی به نمایش گذاشتن آن می توانید از انواع پارچه استفاده کنید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

برای این کار می توانید بدون آسیب رساند پوسته ی تخم مرغ آن را خالی کنید و یا قبل از هرکاری تخم مرغ را آب ­پز کنید تا کارتان راحت تر شود.

تزیین مرحله به مرحله تخم مرغ عید با پارچه ­های ابریشمی- ساتن

وسایل مورد نیاز به­ منظور رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین با پارچه ابریشم به شرح زیر می باشد.

تخم مرغ های متوسط یا کوچک
قیچی و قابلمه
پارچه، کراوات، پیراهن یا روسری ابریشمی
نخ کتان یا کش پلاستیکی
پارچه کتان یا ملحفه
سرکه (ترجیحا سفید)

در این روش پارچه را به اندازه دل خواه برش زده و تخم مرغ را داخل آن بگذارید. پس از آن می توانید به وسیله ی کش های کوچک و یا چسب مایع پارچه را ببندید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

تزیین و رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین با پارچه های طرح دار

با استفاده از پارچه های طرح دار که به راحتی قابل دسترس هستند و تقریبا در هر خانه ای پیدا می شوند می توانید خیلی شیک و زیبا تخم مرغ تان را تزیین کنید.

در این روش با استفاده از قیچی طرح روی پارچه را جدا کنید. این طرح می تواند گل، برگ، طرح عروسکی و یا هر شکل دیگری باشد. پس از برش طرح می توانید آن را به وسیله ی چسب چوب یا هر چسب قوی دیگری روی سطح تخم مرغ بچسبانید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

استفاده از زیورآلات، ربان و گل مصنوعی برای تزیین تخم مرغ عید

یکی دیگر از راه های زیباتر کردن تخم مرغ سفره هفت سین استفاده از زیورآلات، ربان و گل مصنوعی است. باتوجه به عکس ها و ایده هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید، زیورآلات، ربان، گل مصنوعی و از این قبیل موارد را در طرح های متفاوت روی تخم مرغ بچسبانید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین

به طور کلی می توانید با استفاده از وسایل کوچک و بزرگی که درخانه دارید استفاده کنید تا تخم مرغ سفره هفت سین زیبایی درست کرده و بر سفره عید خود قراردهید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x