مد

تفاوت هودی و دورس/ نحوه ست کردن آن ها

تفاوت هودی و دورس بسیار آشکار است و خرید هودی به جای دورس یا بلعکس می‌تواند خجالت آور باشد. پس برای آنکه استایل خاص خودتان را آگانه بسازید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به یک استایل بی نقص شخصی برای خود برسید.

به گزارش پارت نیوز؛ امروزه همه توجه زیادی به لباس خود دارند، علم بر تفاوت اسم و کاربرد هر لباس از امور حیاتی است. دانستن تفاوت هودی و دورس می‌تواند کمک کند تا شما با چند لباس منتخب، به هدفتان که خاص به نظر رسیدن است برسید.. دورس و هودی دو نمونه از لباس های بیرونی هستند که به راحتی روی هر لباسی قرار می گیرند. این تنها یکی از عواملی است که باعث می‌شود مردم آن‌ها را به ژاکت و انواع دیگر تجهیزات حفاظتی در هوای سرد ترجیح دهند.

مهمترین تفاوت هودی و دورس

دورس و جین

هودی ها اغلب زیپ ندارند و روی آن کاپوت دارند. برعکس، کت ها ممکن است دارای کلاه باشند یا نباشند. در جلو، آنها دکمه یا زیپ دارند؛ اینها موارد ابتدایی تفاوت هودی و دورس هستند. هودی یک تکه لباس ضخیم ساخته شده از پشم گوسفند است که دارای کلاه است، در حالی که در دورس پارچه های نازک تر استفاده می شود؛ و اما تفاوت دورس با هودی این است که دورس ها بدون کلاه و زیپ با یقه گرد هستند.

هودی چیست؟

هودی با پیرهن مردونه

شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌هاست که خانم‌ها و آقایان از هودی استفاده می‌کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه ((Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی باز‌می‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است.

در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.

پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردنند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.

در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

کلاه متصل و یک جیب کانگورویی یکسره، از ویژگی های بارز هودی محسوب می شوند و به دلیل همین ویژگی ها، هودی ها از دیگر لباس های زمستانی متمایز شده اند. مدل های مختلفی از هودی مانند جلو بسته، جلو زیپ دارو یا دکمه دار طراحی و تولید شده است که برای هر سلیقه و برای داشتن هر سبک استایلی مناسب هستند.

دورس چیست؟

دورس بافت با پیرهن مردونه

تفاوت هودی و دورس  دورس به نوعی لباس به نسبت ضخیم و بافته شده با ماشین های گرد بافت گفته می شود که روی آن متراکم و پشت پارچه به صورت تار های نخ می باشد. به طور کلی پارچه های مختلفی مانند پارچه دورس دو نخ، پارچه دورس سه نخ و گلکسی برای دوخت دورس مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که از پارچه دورس برای دوخت پوشاک ورزشی، گرم کن، اسلش، شلوار و ست بلوز شلوار زنانه و مردانه استفاده می گردد.

از آن جایی که پارچه دورس در رنگ ها و طرح های مختلف و متنوعی تولید می شود، از آن برای تولید لباس های بچگانه نیز استفاده می شود.

دورس ها بر خلاف هودی ها، فاقد جیب کانگورویی و همین طور کلاه می باشند. در واقع می توان گفت که تفاوت مهم و بارز هودی و دورس، همین جیب و کلاه است.

دورس پسرانه ؛ دورس دخترانه

تفاوت دورس زنانه و مردانه

تفاوت دورس پسرانه و دخترانه از آنجایی که دورس یک لباس فیت بدن است تفاوت زیادی در نحوه دوخت دخترانه و پسرانه آن وجود دارد. همچنین برش پارچه این دو نیز با هم متفاوت است تا جلوه و زیبایی خود را به نمایش بگذارد.

هودی دخترانه؛ هودی پسرانه

ست هودی با جین و کلاه

این موضوع یک مورد دیگر از تفاوت هودی و دورس نیز به شمار می‌رود. می‌پرسید چگونه؟ به شما خواهیم گفت از آنجا که هودی یک لباس فری و آزاد در بدن است دخترانه و پسرانه آن حتی از نظر طرح روی هودی نیز با هم تفاوتی ندارد و به عنوان یک لباس بدون جنسیت می‌توان از آن نام برد.

هودی با چی بپوشیم؟

پیش از این که برای ست کردن هودی به دنبال آیتم های مختلف باشید، حتما ابتدا مدل و تفاوت هودی و دورس را بررسی کنید. به طور مثال پوشیدن هودی بلند به همراه لگ و بوت بلند اسپرت، استایل جذابی را به وجود خواهد آورد.

همین طور پوشیدن هودی های جلو بسته به همراه پافر و کاپشن، در کنار نیم بوت و یا بوت بلند با کلاه و شال گردن، استایل کژوال بی نظیری را برای شما به وجود خواهد آورد.

برای ست کردن هودی های جلو زیپ دار بهتر است از بافت به همراه نیم بوت، بوت بلند اسپرت و یا کتونی با شلوار اسلش و یا جاگر استفاده کنید.

هودی با کت چرم

ست دورس با کت چرم زنانه و مردانه

اگر به استایل متفاوت علاقمند هستید، به کمی شجاعت نیاز دارید! ترکیب هودی به همراه یک کت چرم مردانه، استایل شما را چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید کت چرم مشکی مردانه را به همراه یک هودی زرشکی، طوسی، مشکی یا سفید ترکیب کنید.

استفاده از رنگ مکمل باعث می‌شود که ظاهر هر یک از لباس‌های شما چشمگیر و متمایزتر شود. برای مثال اگر یک هودی خاکستری، کت چرم مشکی، شلوار کتان مشکی و کفش اسپرت سفید را با یکدیگر ترکیب کنید، هر یک از لباس‌هایتان مورد توجه قرار می‌گیرد.

هودی به همراه کت یا ژاکت

ترکیب استایل زمستانه مردانه و زنانه متنوع‌تر از استایل فصل‌های دیگر است، چرا که شما می‌توانید یک لباس رسمی یا نیمه رسمی را به همراه یک لباس کژوال سِت کنید و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید.

اگر می‌خواهید یک لباس گرم و جذاب در سرمای زمستان به تن کنید، ترکیب هودیِ کژوال و یک کت یا ژاکت رسمی، استایل شما را متمایز می‌کند. در این صورت شما باید تعادلی در رنگ هودی و کت ایجاد کنید.

کت و هودی وزن نسبتا سنگینی دارند. در این صورت بهتر است کت چرم سبکی انتخاب کنید، چرا که چرم به تنهایی جنس گرمی دارد.

اگر رنگ هودی شما خاکستری، طوسی یا یک رنگ خنثی است، می‌توانید یک شلوار مشکی کتان یا شلوار جین آبی انتخاب کنید و از اکسسوری‌های متفاوت استفاده کنید تا رنگ استایلتان یکنواخت نشود.

هودی به همراه کاپشن اور

تفاوت هودی و دورس، یکی از مرسوم‌ترین استایل‌های زمستانی را به وجود آورده است که در میان جوان از محبوبیت بسیاری برخوردار است، ترکیب هودی و کاپشن است. هودی و کاپشن یک استایل کژوال و شهری است که دانشجویان می‌توانند با یک کوله‌پشتی اسپرت این ترکیب را کامل و جذاب کنند. ترکیب هودی و کاپشن، یک استایل کلاسیک نیست و ابتدا مورد توجه علاقمندان به استایل رپ قرار گرفت.

اگر می‌خواهید استایل خود را جذاب و چشمگیر کنید، یک هودی به رنگ کلاسیک، مانند طوسی یا مشکی انتخاب کنید و آن را با کاپشن مورد علاقه‌تان بپوشید. شما می‌توانید در انتخاب رنگ کاپشن، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد، قرمز و سرمه‌ای کاپشن، انتخاب متمایزی است.

علاوه بر این شما می‌توانید استایل خود را با یک شلوار جین مشکی یا آبی و یک جفت کفش اسپرت دخترانه یا پسرانه، جذاب کنید که در نتیجه یک استایل مدرن و گیرا خواهید داشت.

هودی به همراه پالتو

ست هودی با پالتو زنانه

ترکیب هودی به همراه پالتو، یکی از استایل‌های جذاب زمستانه آقایان است. زمانی که از شیک و متفاوت بودن صحبت می‌کنیم، باید کمی شجاع باشید و از ترکیب لباس کژوال و رسمی نترسید. با این حال بسیاری از علاقمندان به مد، استقبال خوبی از این استایل اسمارت کژوال کرده‌اند.

بسیاری از آقایان می‌دانند که چگونه پالتو خود را در مراسم‌های رسمی بپوشند، اما هیچ اطلاعی از ترکیب این لباس با یک هودی اسپرت ندارند. اگرچه ترکیب هودی و پالتو مناسب مراسم‌های رسمی نیست، با این حال شما می‌توانید این لباس را در یک قرار دوستانه به تن کنید.

شما می‌توانید یک هودی طوسی را به همراه یک پالتو قهوه‌ای، شتری، کِرِم و مشکی و یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین آبی به تن کنید و در قرارهای دوستانه خود جذاب‌تر از همیشه ظاهر شوید.

هودی به همراه کت جین

ترکیب هودی و کت جین، یک استایل جذاب و راحت کژوال است. شما می‌توانید یک کت جین با رنگ مورد علاقه پیدا کنید، با این حال رنگ آبی انتخاب چشمگیرتری است که با هر رنگ هودی سِت می‌شود.

شما می‌توانید یک هودی سرمه‌ای، زرشکی یا خاکستری را با یک کت جین ترکیب کنید. بسیاری از پسران جوان از کلاه کَپ در این استایل استفاده می‌کنند و کلاه هودی خود را روی آن می‌اندازند. اگرچه در ابتدا این استایل عجیب به نظر می‎رسد، اما جایگاه ویژه‌ای در استایل کژوال پیدا کرده است. شلوار اسلیم یا جذب مشکی یا شلوار جین آبی آزاد به همراه یک بوت چرم، استایل شما را جذاب و همانند یک خواننده راک می‌کند.

دورس با چی بپوشیم؟

با اینکه از تفاوت هودی و دورس گفتیم اما ترکیب این دو یک ست جذاب را می‌سازد.

ست هودی با دورس

دورس عروسکی

اگر شما جزء دسته کسانی هستید که علاقه به ست کردن می باشند می توانید هودی دورس را با شلوار دورس ست کنید. دورس ست ظاهری زیبا به شما خواهد داد اما باید توجه داشت که این ست برای هر مکانی مناسب نمی باشد. شما می توانید در خانه، کوهنوردی، جمع دوستانه از بهترین هودی مردانه دورس استفاده نمایید اما در مکان های رسمی این نوع لباس مناسب نمی باشد.

ست کردن با شلوار جین

برای اینکه ظاهری شیک داشته باشید می توانید پیراهن دورس را با شلوار جین ست کنید. شلوارهای جین مشکی،خاکستری، سرمه ای، آبی روشن از جمله شلوارهایی است که می توانید با ست کردن پیراهن خود با آنها یک ظاهر شیک داشته باشید.

جمع بندی

دورس ها جزو لباس های راحت و آزاد زمستانی هستند که ست کردن آن ها با پافر، کاپشن، بارانی، کت و پالتو های اسپرت، استایل جذابی را برای شما ایجاد می کند. پوشیدن شلوار های مام استایل، لگ، جاگر و شلوار اسلش به همراه کتونی، نیم بوت و یا بوت بلند در کنار کلاه و شال گردن، استایل زمستانی خیره کننده را ایجاد می کند.

در نهایت در تفاوت هودی و دورس باید گفت که؛ هودی لباسی زمستانی از جنس نخی و پنبه ای می باشد که داخل برخی از آن ها از پشم استفاده شده است و برای فصول سرد سال مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آزاد و راحت بودن سبک هودی، گزینه مناسبی برای استایل کژوال به شمار می آید. به همین دلیل به یکی از لباس های زمستانی محبوب در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x