پیشرفت شخصی

تمیزکردن برس مو با 8 راهکار ساده و کاربردی

تمیزکردن برس مو یکی از کارهایی استکه برای رعایت بهداشت فردی لازم است و همه افراد باید آن را انجام دهند.

به گزارش پارت نیوز؛ تمیزکردن برس مو یکی از بخش‌هایی ا‌ست که برای رعایت بهداشت شخصی باید به آن توجه داشته باشید. تعداد قابل توجهی از بیماری‌های پوست و مو می‌تواند به‌دلیل تمیز نکردن شانه و عدم رعایت بهداشت و یا ضدعفونی‌کردن غیراصولی آن باشد.

روش های تمیزکردن برس مو

تحقیقات نشان داده است که روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزد. بخش زیادی از این موها که ریشه سستی دارند هنگام شانه‌زدن جدا می‌شوند و در بین دندانه‌های آن گیر می‌کنند؛ به همین دلیل شما باید به‌صورت مرتب موهایی را که بین دندانه‌ها گیر کرده‌اند جدا کنید و سپس مراحل لازم برای تمیزکردن آن را به دقت انجام دهید.

خارج‌کردن موها از برس

اولین مرحله در تمیزکردن برس  مو این است که موهایی را که در آن گیر کرده است به خوبی خارج کنید. بسیاری از افراد اشتباها اول برس را زیر آب می‌گیرند و بعد شروع به درآوردن موها می‌کنند. این حرکت درست نیست؛ چرا که باعث می‌شود موها به‌هم بچسبند و گره بخورند که در این صورت جداکردن آن‌ها به‌مراتب دشوارتر خواهد بود.

تمیزکردن برس مو

برای خارج‌کردن موها از برس می‌توانید از هر وسیله‌ای که نوک تیزی دارد، استفاده کنید. انتهای شانه‌هایی که دم باریکی دارند، خلال دندان، گیره‌های نازک مو یا یک سیخ چوبی، می‌توانند کار شما را بسیار ساده کنند. اگر موها به‌صورت دسته‌ای به‌هم گره خورده باشند، می‌توانید ابتدا با قیچی آن‌ها را ببرید و سپس با استفاده از جسم نوک‌باریک آن‌ها را خارج کنید.

شستن برس با آب

دومین مرحله در تمیزکردن برس این است که آن را با آب بشویید. اگر مدت زیادی از آخرین باری که برس خود را شسته‌اید گذشته است، باید از مواد قوی‌تری در کنار آب استفاده کنید. شامپو بچه یا جوش شیرین برای این کار کاملا مناسب هستند و می‌توانند آلودگی‌های سطحی را پاک کنند. برای تمیزکردن شانه مو مقداری آب ولرم را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و به آن کمی شامپو یا یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید.

شامپو یا جوش شیرین را درون ظرف بریزید و با آب گرم مخلوط کنید تا خوب حل شود. بهتر است هم‌زمان هم از شامپو و هم از جوش شیرین در این ترکیب استفاده کنید تا خاصیت میکروب‌کشی چند برابر شود. تنها کافی‌ست برس موی خود را به‌مدت ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و بعد آبکشی کنید.

ضدعفونی‌کردن برس

یکی از مراحل مهم در تمیزکردن شانه مو این است که آن را کاملا ضدعفونی کنید. این کار از آن چه که فکر می‌کنید راحت‌تر است و تنها با استفاده از سرکه سفید می‌توانید برس خود را ضدعفونی کنید. برای انجام این کار به یک کاسه آب گرم و مقدار کمی سرکه سفید نیاز دارید. نصف پیمانه آب گرم را با نصف پیمانه سرکه سفید ترکیب و شانه خود را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید.

خشک‌کردن برس

آخرین مرحله در تمیزکردن برس، خشک‌کردن آن است. رطوبت بهترین بستر برای رشد میکروارگانیسم‌ها است؛ بنابراین هرگز لوازم بهداشت شخصی خود را به‌صورت خیس رها نکنید. پس از شستن برس، آن را تکان دهید و بعد روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خشک شود.

روش های تمیزکردن برس مو

تمیزکردن برس مو با الکل

در این روش لازم است تا یک کاسه با اندازه‌ای مناسب را از آب پر کنید و مقداری الکل در آن بریزید. سپس برس خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و بعد از گذشت این زمان، برس را آبکشی کنید.

بعد از گذشت این مدت‌زمان، شانه را بشویید و با حوله خشک کنید. اجازه دهید برس برای یک شب در هوای آزاد بماند تا کاملا خشک شود. این روش برای انواع برس مناسب است؛ اما اگر جنس برس شما چوبی ا‌ست، توصیه می‌شود آن را مستقیما در محلول قرار ندهید و تنها با مسواک آغشته به الکل آن را تمیز کنید.

تمیزکردن برس مو با جوش شیرین

در این روش ابتدا باید کاسه‌ای با ابعاد مناسب را از آب پر کنید به آن سه قاشق جوش شیرین بیفزایید. شانه را در این ظرف قرار دهید و با استفاده از یک مسواک تمیز تمام قسمت‌ها را به‌خوبی تمیز کنید تا آلودگی‌ها از بین بروند. در انتها شانه را با آب گرم آبکشی کنید و پس از خشک‌کردن با حوله، آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

شامپو بچه

تمیزکردن برس با شامپو بچه یک راهکار مناسب است؛ چرا که این نوع شامپوها ملایم هستند و معمولا باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند. قبل از این که از شامپو استفاده کنید، بعد از خارج‌کردن موها از برس، باید یک کاسه بزرگ را از آب گرم پر کنید و شانه را درون آن قرار دهید.

برای تمیزکردن برس مو در این روش چند قطره شامپو بچه روی مسواک بریزید، تمام قسمت‌های شانه را تمیز کنید و در نهایت آبکشی کنید. اجازه دهید برس در هوای آزاد خشک شود؛ اما اگر عجله دارید، می‌توانید از باد سشوار برای خشک‌کردن آن استفاده کنید.

تمیزکردن برس با شامپو

سرکه سفید حاوی ترکیبات ضدعفونی‌کننده قدرتمند طبیعی‌ است؛ به همین خاطر می‌توان از آن به‌عنوان یک پاک‌کننده ساده و در دسترس برای ضدعفونی‌کردن انواع سطوح استفاده کرد. احتمالا با کاربردهای این ماده در نظافت سطوح سرامیکی آشنایی دارید و حالا جالب است بدانید که شما می‌توانید از سرکه سفید حتی برای تمیزکردن شانه مو هم استفاده کنید.

اگر به‌صورت مداوم از محصولاتی مانند تافت و ژل استفاده می‌کنید، ضدعفونی‌کردن شانه با استفاده از سرکه سفید به شما در از بین ‌بردن این دست آلودگی‌ها کمک خواهد کرد. برای این کار دو فنجان آب داغ را با یک فنجان سرکه سفید مخلوط و سپس با استفاده از یک مسواک دندانه‌های شانه را تمیز کنید.

بعد از این کار حتما شانه خود را با آب داغ بشویید تا اثری از بوی سرکه روی آن باقی نماند. شانه را با استفاده از یک حوله تمیز خشک کنید و اجازه دهید قبل از استفاده مجدد، یک شب در هوای آزاد باشد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x