پیشرفت شخصی

تمیز کردن ظروف مسی؛ به راحتی ظروف مسی را براق کنید!

تمیز کردن ظروف مسی، برای خانم های زیادی تبدیل به دغدغه شده است، زیرا این ظروف بعد از مدتی کدر می شوند و دیگر مثل روز اول زیبا نیستند. در ادامه همراه ما باشید، تا راهکارهای تمیز کردن ظروف مسی را یاد بگیرید. 

به گزارش پارت نیوز؛ تمیز کردن ظروف مسی، نیازمند راهکارهای خاصی است که شما با استفاده از روش هایی که ما معرفی می کنیم، به راحتی ظروف مسی خود را می توانید، براق کنید.

معرفی راهکارهای تمیز کردن ظروف مسی

زمانی که شما از ظروف مسی خود به صورت طولانی مدت استفاده می کنید، معمولا کدر می شود و روی ظرف لایه قهوه ای رنگ قرار می گیرد. تمیز کردن ظروف مسی مانند ظرف های دیگر نیست و شما باید از روش های جداگانه ای برای برق انداختن ظروف مسی استفاده کنید.

تمیز کردن ظروف مسی؛ استفاده از ماست

راحت ترین روش برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده از ماست است. برای این کار نیز یک دستمال را به ماست آغشته کنید و روی ظرف مسی بمالید تا تمیز شود. در آخر نیز ظرف‌تان را شسته و خشک کنید.

ترکیب آبغوره و نمک برای تمیز کردن ظروف مسی

از آنجایی که آبغوره همانند آبلیمو خاصیت اسیدی دارد می تواند به سرعت ظروف مسی را براق کند. مقداری آبغوره و نمک را با هم مخلوط کنید و با یک دستمال روی ظروف بمالید و بعد ظرف‌ها را با آب ولرم شسته و خشک کنید.

استفاده از آب لیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن ظروف مسی

از جمله روش های تمیز کردن ظروف مسی، استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین می باشد. مقداری از این دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی ظروف مسی بمالید. در آخر نیز با آب شسته و خشک کنید.

ترکیب سرکه، نمک و آرد برای تمیز کردن ظروف مسی

سریع ترین روش برای تمیز کردن ظروف مسی، ترکیب سرکه، نمک و آرد م یباشد. شما کافی است که مقدار ساوی آرد و نمک را با سرکه مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر را روی ظرف مسی بمالید. نیم ساعت صبر کنید، بعد ظروف را بشویید. فراموش نکنید ظروف مسی را باید بعد از شستن خشک کنید تا لکه های خشک شده آب روی آن‌ها نماند.

تمیز کردن مس با سس کچاپ

شما می‌توانید ظروف مس را با سس کچاپ نیز تمیز کنید. مقداری سس قرمز را مستقیماً روی مس بریزید و با انگشتان‌تان روی سطح کدر و سیاه ظرف پخش کنید. اجازه دهید سس گوجه فرنگی به اندازه یک دقیقه روی سطح مس بماند. سپس آن را با پارچه‌ای نرم شسته و آبکشی کنید. این روش تاثیر فوق العاده‌ای دارد. هرچند به اندازه استفاده از ترکیب سرکه و نمک موثر نیست اما می‌تواند ظروف را تمیز کند.

راز براق شدن ظروف مسی استفاده از رب

شاید جالب باشد که بدانید، سس کچاپ هم مانند رب در براق و تمیز کردن ظروف مسی موثر می باشد. روی سطح ظرف رب گوجه فرنگی بمالید و 1 ساعت صبر کنید. بعد از این مدت با یک دستمال نرم و تمیز ظروف را شسته و آبکشی کنید.

تمیز کردن ظروف مسی با لیمو و نمک

برای از بین بردن لکه‌های سیاه روی ظروف مسی یا ظروف مسی سوخته یک لیموترش را نصف کنید و مقداری نمک روی نصف لیمو بریزید یا لیمو را داخل ظرف نمک بزنید. سپس همان لیموی آغشته به نمک را روی سطح ظرف مسی بمالید تا تمیز و براق شود. لیموترش حاوی ماده اسیدی است که با خاصیت سایندگی نمک مثل لایه بردار روی سطح ظرف را تمیز می‌کند. در آخر نیز ظرفتان را شسته و خشک کنید.

برق انداختن ظروف مسی با سرکه و نمک

برای اینکه از این روش جوا بگیرید، باید سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس از یک دستما برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده کنید. تا حدی روی ظرف از خمیر بکشید تا کاملا براق شود.

جوشاندن ظروف مسی در محلول سرکه و نمک

بهترین و راحت ترین راه برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده از ترکیب سرکه و نمک است. برای این که ظروف را تمیز کنید، آن‌ها را داخل محلول سرکه و نمک بجوشانید. برای این ترکیب به 3 لیوان آب، 1 لیوان سرکه و 1 قاشق غذاخوری نمک نیاز دارید. آن‌ها را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. سپس وقتی آب به جوش آمد ظروف مسی را داخل آن قرار دهید و 2 تا 5 دقیقه بجوشانید. در آخر نیز ظرف را شسته و آبکشی کنید.

استفاده از براق کننده فلزات “جلاسنج”

بهترین روش برای برق انداختن ظروف مسی استفاده از براق کننده فلزات مثل جلاسنج است. این کرم برای ظروف مسی سفید نیز مناسب است. برای استفاده از آن مقداری از کرم را روی ظرف بمالید و در آخر آن را باید پارچه تمیز کنید.

نکته مهم برای تمیز کردن مس

قبل از تمیز کردن مس، بررسی کنید که آیا قطعه دارای روکش لاکی است، زیرا روش های تمیز کردن بسته به وجود آن تغییر می کند. برای اینکه بفهمید اقلام مسی شما لاک دارد یا نه، سطح مس را با یک پارچه میکروفیبر آغشته به سرکه سفید و جوش شیرین به آرامی مالش دهید.

اگر اتفاقی نیفتد، آزمایش ثابت می کند که قطعه لاکی است. مس لاکی را با فنجان آب و یک صابون ظرفشویی ملایم تمیز کنید. باقی مانده را با یک پارچه خشک پاک کنید تا تمام شود. اگر لکه ها پاک شوند، اقلام مسی شما لاکی نیستند و باید طبق مراحل زیر آن را تمیز کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x