آشپزی

تهیه کتلت آبدار گیلانی با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی 

حتما آوازه و شهرت غذاهای شمالی به گوش شما رسیده است. کتلت آبدار گیلانی، یکی از آن غذاهای معروف و خوشمزه ای است که ما در ادامه آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ کتلت آبدار گیلانی، طعمی متفاوت تر از بقیه کتلت ها دارد. شما اگر اهل کتلت هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما برای یک بار هم که شده کتلت آبدار گیلانی را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

معرفی کتلت آبدار گیلانی

کتلت؛ معمولا با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی تهیه می شود. کتلت از زمان های قدیم در سفره های ایرانی وجود داشت اما با دستور پخت های متفاوت، ما در این بخش دستور پخت کتلت به روش گیلانی را داریم.

مواد لازم برای تهیه کتلت آبدار گیلانی

سیب زمینی خلالی 2 عدد
گوشت چرخ کرده نصف کاسه
سیب زمینی رنده شده نصف کاسه
پیاز رنده شده بزرگ ا عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی 3 عدد
گوجه 3 عدد
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت آبدار گیلانی

کتلت آبدار گیلانی

مرحله اول: برای اول کار بهتر است 2 عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و خلال کنید. سپس شروع به سرخ کردن سیب زمینی ها کنید.

مرحله دوم: حالا به سراغ تهیه کتلت آبدار گیلانی می رویم. گوشت چرخ کرده، سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، ادویه ها و یک عدد تخم مرغ را با هم در یک ظرف می ریزیم و خوب ورز می دهیم.

مرحله سوم: حالا در یک ماهیتابه روغن می ریزیم و به اندازه کوفته از مواد کتلت بر می داریم و تمام مواد کتلت را به همین صورت در روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم: بعد از اینکه کتلت ها را سرخ کرید، در همان ماهیتابه 3 عدد گوجه را سرخ می کنیم.

مرحله پنجم: بعد از سرخ کردن گوجه، در ماهیتابه پوره گوجه فرنگی و رب گوجه را به همراه ادویه تفت می دهیم و کتلت های سرخ شده را به رب اضافه کرده و اجازه میدهیم با پوره کمی بپزد. بعد از چند دقیه زیر کتلت ها را ببندید.

نکات خوشمزه شدن کتلت آبدار گیلانی

برای خوشمزه شدن کتلت باید در ابتدا به گوشت چرخ کرده آن دقت کنید. حتما از گوشت چرخ کرده تازه استفاده کنید و هنگامی که با سیب زمینی مخلوط می کنید، به خوبی ورز دهید.

از رب گوجه خانگی استفاده کنید تا کتلت شما ترش نشود. همچنین می توانید در پوره گوجه فرنگی از نعنا استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x