زیبایی و تناسب

تونر چیست و چرا به آن نیاز داریم؟/ راهنمای انتخاب تونر مناسب برای انواع پوست

تونر چیست؟ سوالی است که امروزه افراد زیادی می پرسند، زیرا این محصول آرایشی در چند سال اخیر ترند شده است و تقریبا در همه جا استفاده از آن را به شما توصیه می کنند که در ادامه به طور کامل چیستی و نحوه استفاده از آن را توضیح می دهیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ اگر می خواهید بدانید که تونر چیست و چه کاربردی برای پوست شما دارد، ما به شما کمک می کنیم تا با این محصول آرایشی و بهداشتی بیشتر آشنا شوید. معمولا از تونر به صورت روزانه و روتین استفاده می شود و کاربردهای زیادی برای پوست شما دارد که در ادامه کاملا با آن آشنا می شوید.

تونر چیست؟

تونر صورت یک سلاح مخفی مراقبت از پوست است. این به شکل مایع مبتنی بر آب است که ممکن است با مواد تسکین دهنده پوست مانند اکالیپتوس استفاده شود.

اغلب می توانید فرمول های مختلفی را بیابید که مخصوص نوع پوست شما ساخته شده اند. وظیفه تونر این است که پوست شما را به آرامی شاداب کند بدون اینکه رطوبت طبیعی آن را از بین ببرد. این بدان معنی است که تونر پوست حساس را تحریک نمی کند یا باعث خشکی بیش از حد نمی شود. تونر همچنین پوست را آماده می کند تا مرطوب کننده بعد از پاکسازی و سایر درمان های پوستی که ممکن است استفاده کنید، بنوشد.

 چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

حالا که متوجه شدید، تونر چیست، باید بدانید که چرا باد از آن استفاده کنیم؟ در واقع تونر آخرین آثار کثیفی و ناخالصی های گیر کرده در منافذ را پس از شستن صورت از بین می برد. هنگامی که به روتین روزانه مراقبت از پوست اضافه می شود و به طور منظم استفاده می شود، می تواند تأثیر مثبت زیادی بر ظاهر و سفت شدن منافذ شما داشته باشد. تونر همچنین سطح pH پوست شما را بازیابی می کند، پوست را با صاف کردن لکه های زبر صاف می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد. واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

نحوه استفاده از تونر صورت

در مورد استفاده، باید یک تکه پنبه را با تونر آغشته کنید و بعد از تمیز کردن هر روز صبح و قبل از رفتن به رختخواب آن را به آرامی روی پوست خود بکشید. این باید مرحله دوم شما باشد تا پوست را برای جذب مرطوب کننده و درمان های پوستی آماده کند.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

بعد از آنکه متوجه شدید تونر چست، نوبت به زمان مرف آن می رسد که شما باید یک تکه پنبه را با تونر آغشته کنید و بعد از استفاده هر روز صبح و قبل از رفتن به رختخواب آن را به آرامی روی پوست خود بکشید.

تونر چه تاثیری روی پوست می گذارد؟

تونرهای مدرن از فرمول‌های ملایمی استفاده می‌کنند که هنوز هم در مورد تقویت پوستی انعطاف‌پذیر و درخشان به کار می‌آیند. تونر در دراز مدت باعث می شود تا شما پوست شفافی داشته باشید و همچنین چربی پوست را نیز کنترل می کند. تونر به دلیل پاکسازی که دارد، باعث شده تا شما جوش ها چرکی نزنید و همچنین جوش های سر سیاه شما نیز کمتر می شود. حالا بهتر می توانید به تونر چیست، پاسخ بدهید.

فواید استفاده از تونر

 فواید تونر چیست ؟

تونر فواید بسیاری دارد که در چند مورد همه را به شما توضیح می دهیم. شما با فهمیدن مزایای تونر بهتر متوجه خواهسید شد که تونر چیست.

1. روشن کردن چهره شما

نکته کلیدی برای داشتن پوستی درخشان، هایلایتر بر روی استخوان گونه، بینی و ابروهای شما نیست، شما در ابتدا باید پوستی صاف و شفاف داشته باسد، تا نتیجه بهتری بگیرید. لایه‌بردارهای فیزیکی یکی از راه‌های لایه‌برداری پوست مرده روی سطح هستند، اما ممکن است حاوی مواد ساینده‌ای باشند که می‌توانند در طولانی مدت پوست را زبر کنند. کلید لایه برداری مناسب، تونر متشکل از مواد فعال است که هم ملایم و هم برای پوست تسکین دهنده است.

2. بسته شدن منافذ پوست

شما با استفقاده از تونر می توانید تمام منافذ پوستی خود را در دراز مدت ببندید و کمتر کنید. این تونر به مرور آلایندگی ها را از بین برده و پاک می کند.

3. تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین ۵ تا ۶) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. زمانی که شما از صابون استفاده می کنید، پوست باید تلاش بکند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

4. ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونر به مرور زمان باعث سفت شدن شکاف های سلولس می شود و هم زمان باعث می شود تا ناهخالصی ها کمتر به پوست شما نفوذ کنند. تونرها معمولا،  یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد می کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

5. مرطوب کردن پوست

در برخی از تونرها از ماده استفاده شده که به جذب رطوبت پوست کمک می کند.

6. جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها می باشند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

نکات مهم در انتخاب یک تونر چیست ؟

نکات مهم در انتخاب یک تونر چیست ؟

شما زمانی که قصد خرید تونر را دارید، باید به نکات مهمی توجه کنید تا باعث بهتر شدن پوست شما شود که شامل موارد زیر است:

نوع پوست شما در انتخاب تونر موثر است

یکی از راه‌های تعیین بهترین تونر برای نوع پوست، خواندن فهرست مواد است. اگر پوست چرب دارید، باید به دنبال تونر حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا فندق جادوگر باشید. این مواد به کنترل تولید چربی و پاکسازی ناخالصی ها از پوست کمک می کنند.

از سوی دیگر، اگر پوست خشکی دارید، باید به دنبال یک تونر آبرسان حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین یا آلوئه ورا باشید. و اگر پوست حساسی دارید، انتخاب یک تونر بدون الکل که حاوی مواد شیمیایی یا عطرهای خشن نباشد بهترین است.

ترکیبات مفید

به ترکیبات تونر باید دقت کنید و تمام موارد زیر را باید داشته باشد که شامل:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • ویلو هرب (willow herb)

 ترکیبات مضر شامل چه چیزی هستند؟

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات عطری
  • ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تحلیل رفتن بافت‌های پوست شده و بر علیه مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می‌دارند، عمل می‌کنند.

لایه برداری

اگر نیاز به لایه برداری دارید، به دنبال اسیدهای هیدروکسی مانند اسیدهای لاکتیک، گلیکولیک و سالیسیلیک باشید.

تمیزی

اگر می خواهید از تمیزی پوست اطمینان حاصل کنید، به دنبال مواد ملایمی مانند گلاب، چای سبز یا آلوئه ورا باشید.

بافت یا آکنه

لایه‌بردارهایی مانند اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک می‌توانند به رفع بافت یا آکنه کمک کنند.

انواع تونر های پوستی

تونرهای پوستی معمولا به 5 دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

  • تونر آبرسان: هیالورونیک اسید، آلوئه ورا و گلیسیرین از مهمترین ترکیبات این تونرها هستند.
  • تونر ضد لک و روشن کننده: اسیدهای لایه‌بردار، ویتامین سی و رتینول از بهترین ترکیبات روشن کننده در تونرها هستند.
  • تونر جمع کننده منافذ: اسیدهای لایه‌بردار و آنتی اکسیدان‌ها بیشترین کاربرد را در تونرهای قابض منافذ دارند.
  • تونر ضد جوش: تونر ضد جوش حاوی ترکیباتی نظیر سالیسیلیک اسید و عصاره چای سبز است.
  • تونر ترمیم کننده و جوانساز: تونر حاوی AHA و عصاره گیاهان دریایی خاصیت ضدچروک و جوانسازی بالایی دارد.

چند مدل تونر خانگی برای پوست

شما اگر نمی خواهید که برای تهیه تونر به بیرون از خانه و داروخانه ها مراجعه کنید، می توانید در خانه خود این تونرذهخا را تهیه و از آن ها استفاده کنید.

تونر چای سبز

شما برای تهیه تونر چای سبز نیاز دارید که یک فنجان چای سبز دم کنید و نصف قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید. حالا مواد را خوب ترکیب کنید و سپس صبر کنید تا این محلول کاملاً سرد شود. حالا ۳ قطره اسانس روغنی گل یاس به آن اضافه می کنید، مخلوط را در یک بطری در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

تونر سرکه‌ی سیب

تونر سرکه سیب برای انوع پوست ها مناسب است و می توانید در خانه بدون نگرانی تهیه کنید، ابتدا یک عداد لیموی بزرگ را آب بگیرید و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کرده و در مرحله سوم 200 میلی لیتر آب معدنی اضافهع می کنید و مخلوط را داخل بطری می ریزید. بطری را در یخچال نگهداری کنید و فراموش نکنید که نباید هوا وارد بطری شود. به دلیل حساسیت لیمو به نور از این تونر فقط شب‌ها استفاده کنید.

تونر گل بابونه

تونر گل بابونه فواید خاصی همچون تسکین پوست و آرامش پوست دارد. شما ابتدا کمی بابونه مانند چای دم کنید و اجازه دهید تا سرد و خنک شود. سپس آن را در شیشه‌ی در دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. به همین سادگی تونر شما آماده شد.

گلاب، یک تونر طبیعی

گلاب به صورت طبیعی نوعی تونر پوست محسوب می شود و شما می توانید به راحتی کمی از آن را به پنبه آغشته کنید و بعد به صورت خود بکشید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گلاب فواید فراوانی برای پوست صورت دارد. گلاب یک محلول طبیعی آب‌رسان است و می‌تواند ذرات آلوده را از منافذ پوستی پاک کند. این ماده یک از تونرهای طبیعی است که می‌توانید با خیال راحت از آن برای تمیز کردن پلک و دور چشم هم استفاده کنید.

حرف آخر

در این مقاله همه چیز راجع به تونر پوستی را در اختیار شما قرار دادیم. از شما کاربران خواهشمندیم اگر پیشنهاد یا انتقادئی دارید، با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x