حوادث

جایگزین حبس: حکم متفاوت یک قاضی، خرید کفش برای دانش‌آموزان

یک حادثه رانندگی در نزدیکی مدرسه‌ای در شمال تهران پای یک راننده را به دادگاه کشاند. این پرونده که با شکایت خانواده یک کودک 8 ساله مصدوم آغاز شد به صدور حکمی جالب توجه منجر شد.

به گزارش پارت نیوز؛ کارکنان حراست یکی از بیمارستان‌های شمال تهران با تماس اضطراری با پلیس 110، از وقوع حادثه‌ای دلخراش خبر دادند. یک دانش‌آموز 8 ساله در پی برخورد با خودرو در نزدیکی مدرسه به شدت مجروح شد. بررسی‌های اولیه پلیس نشان داد راننده با سرعت غیرمجاز از کنار مدرسه عبور کرده و با کودک برخورد کرده است و خانواده دانش‌آموز با طرح شکایت خواستار پیگیری قانونی این حادثه شدند.

پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده جهت رسیدگی به شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان ارجاع شد. در جلسه دادرسی متهم به ریاست قاضی میثم حسین‌پور حاضر و اتهامات انتسابی به وی تفهیم گردید. متهم ضمن اقرار به ارتکاب جرم از عمل خود ابراز ندامت نموده و از دادگاه درخواست عفو و بخشش نمود.

پس از طی مراحل دادرسی دادگاه با توجه به دلایل موجود در پرونده و با عنایت به فقدان سابقه کیفری متهم و ابراز ندامت وی در خصوص جنبه خصوصی جرم متهم را به پرداخت دیه محکوم نمود. همچنین دادگاه با اعمال ماده 43 قانون مجازات اسلامی به جای محکومیت به حبس، حکم به انجام خدمت عمومی به شرح خرید 8 جفت کفش برای دانش‌آموزان مدرسه محل وقوع حادثه صادر نمود.

انتهای مطلب/ م.د

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x