اقتصادی

جرایم رانندگی تغییر می کند +جزئیات کامل

سردار تیموری حسینی درباره آخرین وضعیت اجرای اصلاح نرخ جریمه های رانندگی بیان کرد: به صورت فرآیند جدید توسط دولت ابلاغ شده است.

به گزارش پارت نیوز؛ سردار تیموری حسینی توضیح داد: زمان دقیق آن مشخص نیست اما در حال حاضر مشغول بستر سازی و انتقال نرخ جدید به سامانه هوشمند ثبت تخلف و نرم افزارهای پلیس هستند.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا باید همه سامانه ثبت تخلف پلیس از جمله هوشمند و دستی اصلاح شود و تا آن زمان نرخ های جریمه با قیمت سابق محاسبه خواهد شد.

سردار حسینی تا کید کرد که به احتمال زیاد تغییرات نرخ جریمه ها در تابستان جاری انجام خواهد شد اما زمان دقیق آن از طریقه رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

مطابق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، میزان جریمه‌های نقدی متناسب با افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار بنا به پیشنهاد نیروی انتظامی و تأیید وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و ترابری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است که البته این مهم از حدود یک دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.​

با این حال این مناسب سازی و اصلاح مبلغ جرایم تخلفات رانندگی بعد از سه دوره و با ۹ سال تاخیر، خرداد ماه امسال توسط هیات دولت سیزدهم مصوب و به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ۱۵ خرداد امسال مصوبه هیات وزیران در خصوص اصلاح نرخ جرایم رانندگی را به سه وزارتخانه کشور، دادگستری و راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

براساس این گزارش، هیات وزیران در جلسه دوم خرداد ۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹، عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در تمامی نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری – صنعتی را تعیین کرد.

بنابر اعلام و ابلاغ هیات دولت، تخلفات جرایم رانندگی با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات پلیس، افزایشی ۴ تا ۵ برابری خواهند داشت و تنها تخلفی که ۷ برابری داشته، رانندگی در مواقعی است که فرد مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشد.

انتهای مطلب/ ی.ر

 

امتیاز بدهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x