بین الملل

جزئیات حملات وحشیانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه از زمین، آسمان و دریا!

شب گذشته رژیم صهیونیستی طی حملاتی وحشیانه تعداد زیادی از مردم بی دفاع غزه را به شهادت رساند.

به گزارش پارت نیوز؛ رژیم صهیونیستی حملات  مرگبار به غزه را تشدید کرده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون در چند نوبت قصد نفود به غزه را داشت که در تمامی آنها ناکام بوده است. در صورت ادامه این وضعیت، باید شاهد یک فاجعه غیر قابل توصیف در نواره غزه بود. رژیم اشغالگر و جنایتکار اینترنت و شبکه تلفن همراه نوار غزه را به طور کامل قطع کرده و آمبولانس‌ها در امدادرسانی به مجروحان و انتقال اجساد شهدا با مشکل مواجه هستند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قطع اینترنت و شبکه تلفن همراه در نوار غزه و بمباران سنگین هوایی، زمینی و دریایی مناطق مسکونی در این باریکه نشان می‌دهد که دشمن اشغالگر به دنبال ارتکاب جنایتی بزرگ و نسل‌کشی فلسطینیان به دور از چشمان جهانیان و رسانه‌ها است.

این جنبش اعلام کرد که مسئولیت کامل این جنایات و کشتارها را متوجه دولت اشغالگر، واشنگتن و کشورهای غربی می‌دانیم که حامی و پشتیبان جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه هستند. حماس جامعه بین‌الملل و تمامی آزادگان جهان را به تحرک فوری برای توقف نسل‌کشی مردم غزه فراخواند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حوادث غزه گفت: رنج و عذاب در غزه هر دقیقه بیشتر می‌شود و ساکنان این منطقه با سیل بی‌سابقه‌ای از رنج و محنت‌های انسانی مواجه هستند.همه باید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند، این لحظه حقیقت است و تاریخ در مورد ما حکم خواهد داد.

تحولات روز بیست ‌و یکم عملیات طوفان الاقصی

۲:۱۸ – در حملات شدید امشب، بیش از ۱۰۰ فلسطینی بر اثر بمباران یک برج مسکونی در محله الشاطی در غرب شهر غزه به شهادت رسیده‌اند. این شهدا از آوارگان مناطق دیگری در نوار غزه بوده که به این برج پناه آورده بودند.

۲:۰۵ – ارتش اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که تبادل آتش با تیربار در منطقه مرزی شرق اردوگاه البریج در نوار غزه در جریان است.

۱:۳۵ – پایگاه خبری عبری زبان والا: ارتش در اطراف اردوگاه البریج ضربه سختی خورده است، تانک‌ها در آتش می‌سوزند انگار اسباب‌بازی هستند!

۱:۰۶ – رویترز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به آن‌ها ابلاغ کرده به هیچ وجه سلامت خبرنگاران این خبرگزاری یا خبرگزاری فرانس‌پرس در غزه را تضمین نمی‌کند.

۰۰:۴۳ – وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره از غزه گزارش داد که هم اکنون نیروهای مقاومت در چند محور در شرق نوار غزه با نیروهای صهیونیست مقابله می‌کنند.

۰۰:۲۵ – نوار غزه ۵ ساعت کامل است که زیر حملات سنگین و جنون‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد. برخی منابع گزارش داده‌اند که اشغالگران اسرائیلی در شمال نوار غزه دست به قتل عام فلسطینیان زده‌اند.
تصویب قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل/ درگیری نیروهای قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی

۲۳:۳۶ – گردان‌های قسام: در حال حاضر با تلاش نیروهای نظامی اسرائیلی برای ورود به منطقه بیت حانون و شرق اردوگاه البریج مقابله می‌کنیم و درگیری‌های شدیدی در این مناطق در جریان است.

۲۳:۲۳ – لحظاتی پیش قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع درخواست آتش بس فوری و توقف جنگ علیه غزه به تصویب رسید. ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

۲۳:۰۹ – حملات هوایی سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد. همزمان برخی منابع از درگیری‌ شدید مقاومت با اشغالگران در شمال نوار غزه خبر دادند.

۲۲:۵۴ – منابع خبری از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیت حانون خبر دادند.

۲۲:۴۱ – مقاومت ۴ موشک ضدزره به سمت تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه شلیک کرد.

۲۲:۱۸ – برخی منابع عبری زبان از تبادل آتش بین مبارزان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شمال نوار غزه خبر دادند.

۲۲:۰۷ – عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس: اگر نتانیاهو امشب تصمیم به حمله زمینی به غزه گرفته است، مقاومت کاملا آماده است!

۲۲:۰۶ – محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی: “اسرائیل” نمی‌خواهد جنایاتی را که در غزه انجام می‌دهد، دنیا مشاهده کند برای همین اینترنت این منطقه را به طور کامل قطع کرده است.

۲۲:۰۵ – مناطق مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات فلسطینیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

حملات مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی

۲۱:۴۳ – گروهان‌های قدس اعلام کرد که شهر اشغالی عسقلان را با موشک بدر ۳ هدف قرار داده است.

۲۱:۲۰ – مقاومت فلسطین در پاسخ به کشتار بی‌سابقه و وحشیانه مردم غزه، لحظاتی پیش مجددا عسقلان و شهرک‌های صهیونیستی مجاور را آماج حمله موشکی قرار داد.

۲۰:۵۶ – سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای زمینی این رژیم امشب حملات خود به غزه را شدت خواهند بخشید.

۲۰:۴۱ – منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در ایست بازرسی نظامی عطاره در شمال رام الله خبر دادند.

۲۰:۲۰ – روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی هم در حملات کنونی به غزه مشارکت دارند.

اینترنت غزه قطع شد

۲۰:۱۷ – بر اثر حملات رژیم صهیونیستی، اینترنت غزه به صورت کامل قطع شد.

۲۰:۰۶ – گردان‌های قسام در پاسخ به بمباران وحشیانه و جنون‌آمیز نوار غزه، شهر اشغالی تل آویو، عسقلان، اسدود و برخی مناطق مرکزی فلسطین اشغالی را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد. منابع عبری زبان از شنیده شدن صدای انفجارهایی مهیب در شهر تل آویو خبر دادند.

۲۰:۰۲ – مقاومت فلسطین لحظاتی قبل در پاسخ به بمباران شدید مناطق مسکونی در غزه، اراضی اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.

۱۹:۵۸ – برخی منابع اعلام کردند که ظاهرا با بمباران هوایی، زمینی و دریایی شدید و بی‌سابقه نوار غزه، حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه آغاز شده است.

۱۹:۵۱- خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از هوا و دریا و زمین در حال بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه است. این شدیدترین حملات این رژیم به غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی است.

۱۹:۴۹ – ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بمباران شدید و بی‌سابقه نوار غزه مرحله جدیدی از جنگ علیه این باریکه است.

حملات بی سابقه رژیم صهیونیستی به غزه

۱۹:۴۰ – خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی حملات شدید و بی‌سابقه‌ای را به مناطق مختلف نوار غزه آغاز کرده است.

۱۹:۳۲ – هم اکنون منطقه بیت لاهیا و جبالیا در شمال نوار غزه زیر بمباران سنگین جنگنده‌های اسرائیلی قرار دارد.

۱۸:۳۹ – مقاومت فلسطین لحظاتی قبل افشلوم، نیر اسحاق و شهرک‌های مجاور باریکه غزه را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه هدف حمله راکتی قرار داد.

۱۸:۳۸ – حزب الله اعلام کرد که با موشک‌های هدایت شونده ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی رویسات العلم، المساقه و زبدین در مزارع شبعا و بلندی‌های اشغالی کفرشوبا را هدف قرار داده است.

۱۸:۰۳ – عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ادعاهای دشمن صهیونیستی در مورد بیمارستان‌های غزه از جمله بیمارستان شفا به هیچ وجه صحت ندارد.

تهدید بیمارستان شفا توسط رژیم صهیونیستی

۱۷:۴۰ – سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از بیمارستان شفا در غزه مدعی شد که در زیر این بیمارستان مقر فرماندهی مرکزی حماس قرار دارد، بنابراین این رژیم جنایتکار هر لحظه ممکن است این بیمارستان را هم همانند دیگر بیمارستان‌های غزه به بهانه‌های پوچ و واهی بمباران کند و کشتار وحشیانه‌ دیگری را در این منطقه رقم بزند.

۱۷:۰۵ – سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک موشک‌های ضدتانک به سمت دو پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه مسگاف عام و اویویم در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و مدعی شد که این حمله تلفات جانی نداشته است.

۱۶:۴۶ – گردان‌های قسام در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی در غزه، حملات موشکی به اراضی اشغالی را ازسرگرفت. قسام اعلام کرد که پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

۱۶:۵۳ – رهبر حماس در خارج ضمن اشاره به حمایت نظامی گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، تاکید کرد که ۴ هزار نفر از نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به نیروهای دلتا نبرد زمینی علیه غزه را رهبری می‌کنند.

۱۵:۴۸ – منابع عبری زبان از شلیک موشک ضدتانک به سمت منطقه “مشگاف عام” در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حملات نیروهای مقاومت به تل آویو

۱۵:۲۷ – منابع خبری از درگیری شدید نیروهای کماندوی دریایی گردان‌های قسام با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در برخی نواحی مرزی غزه خبر دادند.

۱۵:۱۳ – منابع عبری زبان اعلام کردند که فعالیت فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در پی حمله موشکی قسام مجددا متوقف شده است.

۱۴:۳۷ – منابع عبری زبان اعلام کردند که به دنبال حمله موشکی قسام به تل آویو، صدای ۶ انفجار در این منطقه شنیده شده است.

۱۴:۳۴ – گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به کودک‌کشی و جنایات اشغالگران اسرائیلی در غزه، مجددا تل آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است.

۱۴:۳۰ – وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر امروز جمعه شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه را ۷۳۲۶ نفر اعلام کرد.

۱۳:۴۵ – گردان‌های قسام اعلام کرد که دشمن صهیونیستی بامداد امروز جمعه مجددا قصد نفوذ به داخل نوار غزه از ساحل رفح را داشت اما مبارزان قسام متوجه حضور آنان در نواحی مرزی شده و با آن‌ها وارد درگیری شدیدی شدند که در نهایت نیروی هوایی دشمن مجبور شد برای نجات نیروهای خود این منطقه را بمباران کند و نیروهای دشمن به سمت دریا فرار کرده و مقادیری سلاح و تجهیزات جنگی نیز از آن‌ها بجا ماند.

۱۳:۴۰ – منابع عبری زبان از شلیک یک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

۱۳:۳۸ – هماهنگ کننده سازمان ملل در فلسطین: “اسرائیل” علنا با ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه مخالفت می‌کند.

۱۳:۳۴ – نهادهای وابسته به سازمان ملل: رنج و مصیبت‌های ساکنان غزه باید هرچه زودتر پایان یابد، غیرنظامیان به شدت تحت تاثیر حملات به غزه قرار گرفتند. هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد.

۱۲:۴۰ – منابع عبری زبان اعلام کردند که در پی وقوع حادثه‌ای امنیتی، رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی خواسته سریعا به پناهگاه بروند.

تلاش صهیونیست ها برای ورود به عزه ناکام ماند

۱۱:۰۷ – وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تا این لحظه ۱۱۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

۱۰:۱۱- سرنگونی پهباد ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزیتون در شهر غزه

۹:۰۳ – ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که “شوهام بن هروش” نظامی ۲۰ ساله تیپ ناحل که در تاریخ ۷ اکتبر در درگیری با نیروهای قسام در اطراف غزه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده کشته شده است.

۸:۴۷ – منابع عبری زبان از اصابت یک موشک به ساختمانی مسکونی در شهر طابا در مرز مصر خبر دادند. گفته می‌شود که این موشک به سمت ایلات در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود.

۸:۴۵ – یک منبع در مقاومت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته قصد نفوذ به داخل نوار غزه از سمت شرق البریج و بیت حانون را داشت که مبارزان مقاومت با آن‌ها به مقابله برخواسته و اجازه نفوذ اشغالگران به داخل نوار غزه را ندادند.

۱:۱۶ – از حدود یک ساعت پیش نیروهای کوماندویی رژیم صهیونیستی تلاش داشتند از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند. اما این تلاش با مقاومت شدید و کمین نیروهای قسام مواجه شده است و درگیری‌های شدیدی میان طرفین درگرفت.

۰۰:۰۵ – منابع خبری از سرنگونی یک پهباد ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهر صور در جنوب لبنان خبر دادند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x