سیاست خارجی

جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها

شب گذشته، در تاریخ 27 دی 1402حمله پهبادی و موشکی به منطقه شمسر سراوان سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

به گزارش پارت نیوز؛ بر اساس شنیده‌ها، پاکستان از شامگاه گذشته مرزهای رسمی و مشترک خود با ایران را یک طرفه بسته است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: بامداد امروز پنج شنبه، صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است.

وی تاکید کرد: مسؤولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان: حمله موشکی پاکستان به روستای مرزی ایران تایید شد. معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد یک روستای مرزی ایران از سوی پاکستان هدف قرار گرفته است.

از دقایقی پیش برخی خبرگزاری ها از جمله مهر و فارس از شنیده شدن صدای انفجار در شمسر سراوان خبر دادند و معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان را تایید کرد.

در ادامه علیرضا مرحمتی، در گفت‌وگو با صداوسیما جزئیاتی بیشتر را اعلام کرد و گفت: ساعت حدودا ۴ و نیم صبح صدای انفجاری شنیده شد و مشخص شد که یکی از روستاهای نزدیک مرز را پاکستان با استفاده از موشک هدف گرفت. در این حمله سه زن و چهار کودک تبعه غیر ایرانی کشته شدند.

وی گفت: یک انفجار دیگر هم در نزدیکی شهر سراوان رخ داده که تلفاتی نداشته ایم.

همچنین در فضای مجازی توئیت یک خبرنگار پاکستانی نیویورک‌تایمز درحال چرخیدن است که گفته است: پاکستان اهدافی متعلق به جدایی‌طلبان بلوچستان در خاک ایران را هدف قرار داده است.

بیانیه پاکستان درباره حمله امروز به سیستان و بلوچستان

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد امروز نوشت: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

وزارت خارجه پاکستان در ادامه یادآور شد: به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

بیانیه پاکستان درباره حمله امروز به سیستان و بلوچستان

حساب کاربری وابسته به نیروهای مسلح پاکستان، هرگونه حمله به مقرهای نظامی ایران را تکذیب کرد و آن را اخبار جعلی کاربران خواند.

ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره حملات بامداد امروز شد

​در پی حمله صبح امروز پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، یک مقام آگاه در گفتگو با صداوسیما ضمن محکومیت شدید این حملات گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

احضار کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه

در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره این حادثه به وزارت خارجه فراخوانده شد.

انتشار جزئیات عملیات های ضد تروریستی در اربیل و پاکستان

شنیده ها حاکی از آن است که حملات موشکی انجام شده به مقر تروریست ها و جاسوسان موساد در سه کشور عراق، سوریه و پاکستان طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ابتدا قرار بود هفته گذشته صورت گیرد ولی با توجه به دو نکته به هفته جاری موکول گردید:

الف: حمله به مقر موساد باید زمانی صورت میگرفت که جاسوسان موساد در آن مکان حضور داشته باشند که با توجه رصدهای اطلاعاتی این اتفاق در هفته جاری واقع شد.

ب: حمله به مواضع تروریست ها در پاکستان نیازمند هماهنگی با دولت پاکستان بود که هماهنگی لازم در هفته جاری با مقامات پاکستانی صورت پذیرفت.

حمله امروز پاکستان نیز در راستای توافق صورت گرفته و ناشی از عزم دو کشور برای برخورد با تروریسم مرزی و در راستای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای دو کشور صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که اظهار نظرهای مسئولین دو طرف امری طبیعی و مطابق عرف دیپلماتیک و غیر قابل اعتنا است.

عکس کودکان کشته شده در حمله شمسر سراوان

5976447 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها کودکان کشته شده در سراوان

تصاویر حمله پاکستان به شمسر سراوان

photo 2024 01 18 07 28 322 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها 70 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها photo 2024 01 18 07 28 32 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها photo 2024 01 18 09 57 57 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها photo 2024 01 18 09 58 00 جزئیات حمله پاکستان به شمسر سراوان؛ تصاویر کشته شدگان و ویرانی ها حمله پاکستان به سراوان

منبع : خبر فوری

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x