پیشرفت شخصی

جلوگیری از ریختن روغن روی گاز هنگام سرخ کردن با 10 ترفند باورنکردنی

تهیه غذاهای سرخ کردنی همیشه کار خسته کننده ای است و افراد بسیاری به دنبال یادگیری روش های جلوگیری از ریختن روغن روی گاز هستند.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر شما هم به دنبال یادگیری روش های جلوگیری از ریختن روغن روی گاز هستید و از کثیف کاری سرخ کردن غذا خسته شده اید حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

روش های جلوگیری از ریختن روغن روی گاز

برای جلوگیری از پاشیدن روغن روی گاز روش های موثر و جالبی را برایتان گردآوری نموده ایم. اگر اهل آشپزی هستید می دانید که اغلب مواقع به هنگام سرخ کردن موادغذایی روغن به اطراف می پاشد ممکن است روش های زیادی را برای جلوگیری از روغن پاشی امتحان کرده باشید اما کارساز نشده باشد.

روش های جلوگیری از پاشیدن روغن

زمانی که چیزی را روی حرارت سرخ می کنیم، اگر حرارت کمی تند باشد، روغن آن می‌پاشد و باعث کثیف و چرب شدن اجاق گاز می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک الک و یا صافی فلزی را بر داشته و آن را بر عکس روی مواد در حال سرخ شدن می‌گذاریم به طوری که دستهٔ الک روی دستهٔ تابه قرار گیرد. به این صورت بدون اینکه در تابه بسته باشد از پاشیده شدن روغن جلوگیری می‌شود.

روش درست سرخ کردن موادغذایی

1_ برای جلوگیری از ریختن روغن روی گاز روغن را تا حد دمای مطلوب سرخ کردن که ۱۹۰ درجه سانتیگراد است، داغ کنید، نه بیشتر و نه کمتر.

۲– سطح ماده غذایی را قبل از سرخ کردن آن، با یک لایه خمیر بپوشانید. این کار باعث می شود که روغن به داخل غذا نفوذ نکند و خیلی چرب نشود. در این حالت غذا با حرارت غیرمستقیم خواهد پخت.

۳– اگر روغن به اندازه کافی داغ نشود، سریعا به داخل ماده غذایی نفوذ می کند و آن را چرب می کند.

۴– اگر روغن خیلی داغ شود، قبل از اینکه ماده غذایی به اندازه کافی بپزد، سطح آن خواهد سوخت.

روش درست سرخ کردن غذا

۵– قبل از سرخ شدن غذا به آن نمک نزنید، زیرا نمک آب موجود در ماده غذایی را بیرون می کشد، در نتیجه وقتی ماده غذایی را در داخل روغن داغ قرار دهید، روغن داغ به اطراف می پاشد. همچنین نمک، نقطه دود روغن را کاهش می دهد، در نتیجه روغن سریع تر تجزیه می شود. لذا بعد از سرخ کردن غذا و هنگام خوردن، به آن نمک بزنید.

۶- اگر ماده غذایی را شسته اید یا آب دارد، مثل خلال سیب زمینی یا بادمجان، قبل از سرخ کردن کاملاً آن را خشک کنید، زیرا در غیر این صورت روغن به اطراف می پاشد.

۷– موقع سرخ کردن ماده غذایی، یک جا مقدار زیادی از آن را در ماهیتابه نریزید، چون این کار دمای روغن را کاهش می دهد و غذا دیرتر سرخ می شود.

۸- به منظور جلوگیری از ریختن روغن روی گاز به مقدار کافی روغن در ماهیتابه بریزید، نه کم و نه زیاد.

۹– قبل از سرخ کردن غذا، ابتدا روغن را به میزان ۷ تا ۸ درجه بیشتر از دمای مطلوب سرخ کردن، حرارت دهید، ولی بیشتر از این مقدار نشود، زیرا ساختمان مولکولی روغن را خراب می کند.

10- از ماهیتابه های بزرگ و گود استفاده کنید تا اگر روغنی هم به اطراف پاشیده شد اطراف خود ماهیتابه باشد و جاهای دیگر را کثیف نکند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی راه های جلوگیری از ریختن روغن روی گاز پرداختیم. اگر در این زمینه تجربه دارید می توانید تجربیات تان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x