سیاست داخلی

جهش تولید با مشارکت مردم ؛ شعار کلیدی سال 1403

رهبر انقلاب که در طول سال های گذشته انتخاب های خود در خصوص شعار سال را معطوف به حوزه اقتصاد کرده اند امسال نیز شعار اقتصادی برگزیدند.

به گزارش پارت نیوز؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1403، ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا و همه ملت‌های گرامی‌دار نوروز، سال جدید را سال «عید» نامیدند. جهش تولید با مشارکت مردمی.”

رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام شهدا و آرزوی بهره مندی ملت ایران از دو سرچشمه طبیعت و معنویت، نگاهی گذرا به شیرینی و تلخی سال 1402 انداختند و فرمودند: : از جمله شیرینی ها و خبرهای خوش از یک سال گذشته، پیشرفت چشمگیر علمی و فناوری، تولید زیرساخت ها، حضور حماسی مردم در مجالس مختلف به ویژه در روز قدس و 22 بهمن، برگزاری ایمن و پایدار انتخابات در مارس و تحرک بین المللی دولت در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی.

حضرت آیت الله خامنه ای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از جمله اخبار تلخ سال 1402 خواندند و افزودند: حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل در بلوچستان و حوادثی که در ماه های اخیر با امنیت رخ داد از دیگر حوادث تلخ بود. اما حادثه غزه را باید تلخ ترین حادثه دانست.

تامین سرمایه جدید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شعار سال گذشته، کار انجام شده در حوزه مهار تورم و رشد تولید را خوب، اما نه در حد مطلوب ارزیابی کردند و تأکید کردند: نباید انتظار چنین موضوع مهمی داشت. در عرض یک سال کاملاً محقق شد. : در سال جدید همچنان مشکل اصلی کشور «اقتصاد» است چرا که نقطه ضعف اصلی کشور در این حوزه است و باید در این حوزه فعال باشد.حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جمع بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می رساند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی»، بحث «تولید» است. و به همین دلیل در چند سال گذشته بر روی نسخه تولید تکیه کرده است.

ایشان افزودند: بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهش تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان پذیر نیست، خاطرنشان کردند: باید موانع حضور مردم در بخش تولید برداشته شود ظرفیت های مردمی باید فعال شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: با توجه به این مشکل شعار 1403 «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح شده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب برنامه ریزان کشور و همکاری کارشناسان و مشارکت عملی فعالان اقتصادی، زمینه تحقق این شعار به بهترین نحو فراهم می شود

ایشان همچنین با سلام به حضرت بقیة الله (عج) توفیق ملت بزرگ و عزیز ایران را از درگاه خداوند متعال مسالت کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x