فیلم و سریال

حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر یا المنتال (Elemental)

جدیدترین محصول مشترک شرکت پیکسار و دیزنی اثر هنری است به نام عناصر یا المنتال که این انیمیشن در نیمه دوم سال 2023 منتشر شد. حال باهم به بررسی حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر یا امنتال می‌پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ این انیمیشن جذاب و متفاوت که در آن هیچ انسانی به چشم نمی‌خورد، کاری متفاوت از همکاری دو شرکت پیکسار و دیزنی است. پیکسار 27مین کار هنری خود را در غالب این انیمیشن وارد دنیای سینما کرد. این انیمیشن پرطرفدار تئوری‌های پشت داستان خود دارد که در این مقاله به بررسی حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر خواهیم پرداخت.

معرفی و حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر

پس از انیمیشن زوتوپیا که تمامی شخصیت‌های آن حیوان بودند و در آن هیچ انسانی به چشم نمی‌خورد بعد از گذشت 8 سال بازهم شاهد انیمیشنی متفاوت بودیم. این انیمیشن که شخصیت‌های اصلی آن را عناصر تشکیل داده‌اند در میان مخاطبین سروصدای زیادی در سراسر جهان به راه انداخت و بسیار محبوب شد. داستان این انیمیشن در مورد عشق، خانواده و قدم گذاشتن به خارج از منطقه امن شما با بازی چهارعنصر تشکیل دهنده جهان، زمین، هوا، آتش و آب است.

حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر

در این قسمت از مطلب به توضیح این حقایق می‌پردازیم.

حقایق انیمیشن عناصرهیچ انسانی در این فیلم نیست

این اولین فیلم پیکسار از زمان فیلم‌های “ماشین‌ها” است که اصلاً انسانی در آن وجود ندارد! به‌طورکلی  فیلم‌های اولیه پیکسار انسان‌ها را به‌عنوان شخصیت‌های اصلی نشان نمی‌دادند، زیرا با فناوری آن زمان، انیمیشن کردن انسان‌ها بسیار سخت بود. شگفت‌انگیزان اولین فیلم پیکسار بود که در سال ۲۰۰۴ یک بازیگر کاملاً انسانی را به نمایش گذاشت، اما اکنون ظاهراً پیکسار به ریشه‌های خود بازگشته است.

مبنای حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر تجربیات شخصی کارگردان ساخته شده‌است

داستان تا حدی بر اساس تجربه پیتر سون از بزرگ شدن در یک خانواده مهاجر است. پیتر در برانکس از پدر و مادری کره‌ای که مهاجر بودند به دنیا آمد و خانواده‌اش درست مانند امبر یک فروشگاه مواد غذایی داشتند. یک حقیقت دیگر درباره در مورد پیتر سون  او صداپیشگی برادر رمی، امیل در انیمیشن راتاتویی را انجام می‌داد.

توماس نیومن موسیقی انیمیشن عناصر را بر عهده دارد

آهنگ زیبای فیلم توسط توماس نیومن ساخته‌شده است و این چهارمین بار است که با پیکسار همکاری می‌کند. او همچنین موسیقی فیلم‌های وال-ای، پیداکردن نمو و پیداکردن دوری را ساخته‌است و هر سه این فیلم‌ها توسط اندرو استانتون، اسطوره پیکسار کارگردانی شده‌اند.

ساخت آن 7 سال طول کشید

صداپیشگان انیمیشن عناصرساخت این فیلم هفت سال طول کشید و این سال‌ها شامل زمان نوشتن و استوری‌برد انیمیشن و همچنین ساخت تمام آن تصاویر زیبا می‌شود. دو فرزند کارگردان در این مدت متولد شدند و والدینش هر دو در این مدت درگذشتند. پیام این انیمیشن نیز در مورد محبت و تشکر از پدر و مادر است.

این فیلم نیاز به برق و قدرت بسیار زیادی داشت

پیکسار مجبور شد کامپیوترهای بیشتری نسبت به قبل برای ساخت این فیلم بخرد. بیش از ۱۵۱۰۰۰ هسته (واحد پردازش کامپیوتر) برای ساخت این انیمیشن استفاده شد. برای مقایسه، دانشگاه هیولاها ۲۴۰۰۰ هسته، پیدا کردن نمو ۹۲۳ هسته و داستان اسباب‌بازی (قسمت یک) تنها ۲۹۴ هسته نیاز داشتند.

شخصیت‌ها کاملاً منحصر به فرد هستند

انیماتورهایی که روی این فیلم کارکردند گفتند که شخصیت‌های اصلی فیلم به‌هیچ‌عنوان شبیه هیچ‌یک از شخصیت‌هایی که قبلاً انیمیشن شده‌اند، نیستند. چون از ماده جامد ساخته نشده‌اند. آتش و آب تمایل زیادی به حرکت دارند و پیکسار می‌خواست این را در شخصیت‌های وید و امبر نشان دهد. به خاطر انعکاس آب، متحرک کردن این شخصیت بسیار دشوارتر بود. خوشبختانه آنها توانستند طراحی شخصیت‌ها به خوبی انجام دهند، اما مطمئناً قدرت کامپیوتر زیادی به‌کاررفته است.

علاقه پیکسار به انیمه‌ها در این فیلم وجود دارد

ELEMENTALاز دیگر حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر می‌توان به شخصیت‌های فیلم قیبلی Ghibli نام دارد که اشاره‎‌ای به استدیوی قیبلی است، استودیوی انیمیشن ژاپنی که شهر اشباح، قلعه متحرک هاول و غیره را ساخته است! پیکسار از طرفداران  Ghibli است. این نام همچنین اشاره‌ای به عناصر است  “ghibli” یک کلمه ایتالیایی است که به معنای “باد گرم صحرا” است.

اولین شخصیت غیردوگانه پیکسار در این فیلم است

لیک خواهر و برادر وید اولین شخصیت غیر دودویی رسمی پیکسار است! صداپیشگی آن‌ها توسط کای آوا هاوزر، یک صداپیشه غیر دودویی نیز انجام‌شده است.

وقتی فیلم را تماشا می‌کنید، به جزئیات کوچک توجه کنید

در شهر آتش، بچه‌ها از قوطی‌های کوچک نفت سفید می‌نوشند، و نوزادان مایع سبک‌تری می‌نوشند. دو کاری که در زندگی واقعی نباید انجام دهید.همچنین امبر چیپس نمی‌فروشد؛ بلکه کیسه‌های تراشه‌های چوب می‌فروشد. شهر عناصر هم پر از علائم و تبلیغات است که در مورد عناصر است. ادای احترام بسیار خوبی به رالف اگلستون کهنه‌کار پیکسار که در سال ۲۰۲۲ درگذشت، وجود دارد. این تابلو با مضمون «در کافه رالف بخورید» در مرکز شهر دیده می‌شود.

پایان متفاوتی برای فیلم برنامه‌ریزی شده‌بود

ELEMENTALدر پیش‌نویس اولیه فیلم‌نامه، امبر و وید در تیتراژ پایانی با بچه‌ای از بخار به خانه بازمی‌گردند. یکی دیگر از فیلم‌نامه‌های ابتدایی که از حقایق پشت پرده انیمیشن عناصر نباید غافل شد؛ این است که بروک را به‌عنوان شخصیت شرور در نظر داشت. در این نسخه او مسئول کارهای آب در شهر عناصر بود و می‌خواست رودخانه‌ای را از طریق شهر آتش عبور دهد. اگرچه پیکسار تصمیم گرفت که می‌خواهد بیشتر روی داستان عشق تمرکز کند و این قصه را تغییر داد.

پایان مطلب/س.آ

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x