سلامت

خواص تخم شربتی برای کودکان؛ افزایش رشد و قد کودکان با دانه های سیاه معجزه گر!

اگر کودک شما به لبنیات حساسیت دارد می توانید از تخم شربتی به عنوان جایگزین استفاده کنید. در ادامه به بررسی خواص تخم شربتی برای کودکان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ از جمله خواص مهم تخم شربتی وجود ماده ای به نام بورون که می توتاند سبب افزایش رشد استخوان ها شود. در ادامه به دیگر خواص این دانه ی سیاه برای کودکان خواهیم پرداخت.

مهم ترین خواص تخم شربتی برای کودکان

  •  تقویت استخوان‌ها
  • بهبود عملکرد گوارش
  • مقابله با کم خونی
  • تقویت هوش و مغز
  • حفاظت از سلامت قلب
  • درمان سرفه های خشک و فصلی
  • رفع یبوست کودکان
  • ارزش غذایی بالا

تخم شربتی برای سلامت گوارش

تخم شربتی در تنظیم گوارش کودکان می تواند بسیار موثر باشد. این دانه‌ها در درمان اسهال و همچنین یبوست موثر بوده و می‌توانند از عوارض این مشکلات جلوگیری کنند. علاوه بر این، تخم شربتی به کنترل نفخ کمک کرده و در رفع یبوست کودکان اثر معجزه‌آسایی دارد.

پیشگیری از کم خونی با تخم شربتی

از دیگر خواص تخم شربتی برای کودگان پیشگیری از کم خونی است. تخم شربتی منبع غنی آهن است و می‌تواند ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهن داشته باشد. این ویژگی آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان تبدیل می‌کند.

تقویت هوش کودکان با تخم شربتی

تخم شربتی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است که برای تقویت هوش و توسعه مغز کودک ضروری هستند. این دانه‌ها حتی بیشتر از تخم کتان به تقویت قدرت ذهنی کودکان کمک می‌کنند.

سلامت قلب کودک با تخم شربتی

تخم شربتی، به دلیل داشتن میزان بالای پتاسیم، به حفظ سلامت قلب کودکان کمک می‌کند. پتاسیم موجود در این دانه‌ها دو برابر بیشتر از موز است و نقش مهمی در تنظیم فشار خون و سلامت قلبی دارد.

تخم شربتی چه خواصی دارد

درمان سرفه با تخم شربتی

تخم شربتی به دلیل خواص ضدالتهابی و ملینی که دارد، می‌تواند در درمان سرفه کودکان سودمند باشد. طبق بررسی این دانه‌ها به آرامش حلق و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

آهن موجود در تخم شربتی

از دیگر خواص تخم شربتی برای کودکان می توان به ذخیره آهن در این دانه های سیاه اشاره کرد. آهن فراوان موجود در این دانه های سیاه ریز، از کم خونی جلوگیری کرده و خواص ضدالتهابی آن در درمان سرفه نیز موثر است. با این حال، مصرف این دانه‌ها باید با دقت و در حد اعتدال صورت گیرد تا از هرگونه عارضه جانبی جلوگیری شود. تخم شربتی، به عنوان یک گزینه غذایی ارزشمند و در دسترس، می‌تواند جزء ضروری رژیم غذایی سالم برای کودکان و بزرگسالان باشد.

نکته قابل توجه

هنگام استفاده از تخم شربتی برای کودکان، باید مراقب باشید که آن‌ها را در میزان متعادل مصرف کنند. توصیه می‌شود که بیش از نصف فنجان تخم شربتی به صورت شربت در روز به کودک ندهید تا از بروز هر گونه عارضه جانبی جلوگیری شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x