خودرو

خودرو کیا K5؛ کوشا خودرو از سدان جدید خود رونمایی کرد

شرکت کوشا خودرو به تازگی از آخرین خودرو مونتاژی خود در ایران رونمایی کرد. در ادامه با پوشش بخش رونمایی و نمایشگاه، همچنین مشخصات فنی خودرو کیا K5 با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ شرکت کوشا خودرو عرضه کننده جدید محصولات کیا در بازار خودرو ایران، در روز های پایانی آذر با برگزاری مراسمی در محل شوروم نمایشگاه مرکزی شرکت کوشا خودرو در جاده مخصوص است، برای رونمایی از جدیدترین محصول وارداتی خود یعنی کیا K5 کرد. این خودرو در واقع همان نسل جدید اپتیما است که با کد اتاق DL3 شناخته می شود. این نسل از اپتیما برای نخستین بار در سال 2019 در کره جنوبی معرفی شد و کیا با حذف نام اپتیما، سدان متوسط جدید خود را K5 نامید.

معرفی خودرو کیا K5

کیا K5 دارای سبک و جوهری است که آن را از سایر سدان های خانوادگی متوسط ​​متمایز می کند. به لطف سیستم تعلیق عالی و کابینی بی‌صدا، رانندگی با آن بسیار آسان است و در سفرهای طولانی‌تر راحت است. K5 همچنین ویژگی های زیادی را برای پول و گارانتی طولانی ارائه می دهد.

مشخصات فنی کیا K5

خودرو کیا K5؛ کوشا خودرو از سدان جدید خود رونمایی کرد

کیا K5 وارداتی به بازار ایران دارای یک پیشرانه ۲ لیتری MPI چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره مند است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز توان تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی K5 می رساند.

در کیا K5 2024 منتظر مجموعه‌ای متمایز با ویژگی‌های عملکردی مناسب و فضای داخلی راننده محور باشید. برای کسانی ساخته شده است که بیشترین انتظار را دارند و چیزی کمتر از آن را نمی‌پذیرند.

  • موتور خودرو کیا K5 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 290 اسب بخار و 311 پوند فوت از گشتاور
  • 0-60 مایل در ساعت در کمتر از 5.7 ثانیه
  • گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
  • سیستم تعلیق تنظیم شده ورزشی
  • رینگ های آلیاژی 19 اینچی، روکش دستگاه مشکی براق
  • اگزوز چهار نوک دوگانه
  • سانروف پانوراما
  • گرمکن صندلی های جلو GT Sport

بررسی بدنه خودرو کیا K5

طراحی بدنه کیا K5 2024

استایل بیرونی در کلاس سدان های سنتی کسل کننده برجسته است. این رقیب مزدا 6 برای حضور است، هرچند که فاکتور تهاجمی اسپورت را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. این یکی از آن ماشین‌هایی است که می‌توانید برای چند ثانیه قبل از سوار شدن آن را تحسین کنید. البته انتظارات تا حدی  برای عملکرد و سرگرمی در کلاس سدان‌های خانوادگی می‌رود. خودرو کیا K5 به اندازه کافی خود را نشان می‌دهد؛ اما K5 GT مطمئنا پتانسیل بالایی دارد.

فضای داخلی خودرو کیا K5

2024 K5 GT-Line AWD

درون کابین مانند بدنه طراحی جدید و زیبایی دیده می شود. داشبورد تا حدودی حالت راننده‌محور دارد و تریم داخلی خودرو از نوع پارچه ای با رنگ کرم و مشکی است، اما از آن جایی که نسخه فول این خودرو به ایران نمی آید پس امکانات زیادی را در آن شاهد نیستیم.

فضای صندلی های عقب خودرو کیا K5 با مقدار کمی فضای سر اما فضای پا فراوان نسبتاً جادار است. با این حال، بزرگسالان قدبلند نباید مشکلی برای قرار گرفتن در جلو داشته باشند. دید رو به جلو به لطف ستون های سقف جلویی باریک غیرعادی عالی است. دید عقب کمی توسط یک عرشه بلند عقب فشرده می شود، اما هیچ مانع قابل توجهی ایجاد نمی کند.

سیستم استاندارد دارای یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی است که استفاده از آن آسان است، اگرچه تاخیر کمی در پاسخگویی دارد. دکمه های میانبر فیزیکی این سیستم به صفحه نمایش 10.25 اینچی ارتقا یافته که دارای دکمه های لمسی خازنی است ترجیح داده می شود که مکان یابی آنها بدون نگاه کردن دشوار است. اتصال بی سیم Apple CarPlay و Android Auto با صفحه نمایش 8 اینچی استاندارد است، البته نه در صفحه نمایش 10.25 اینچی، یک پد شارژ بی سیم موجود است که دارای یک فن خنک کننده و یک بخش فنری هوشمند است که تلفن شما را در جای خود نگه می دارد. خودرو کیا K5 در مجموع دارای چهار پورت شارژ USB بود.

2024 K5

کمک های راننده پیشرفته و عالی هیچ آلارم کاذب را برگرداندند. کروز کنترل اختیاری هوشمند کروز کنترل تطبیقی ​​موجود را با کاهش سرعت کیا K5 هنگام نزدیک شدن به یک پیچ در جاده بهبود می بخشد. در مجموع، این یکی از بهترین سیستم ها در این بخش است.

خودرو کیا K5 صندوق عقب سنتی گنجایش 16 فوت مکعب دارد که کمی بهتر از حد متوسط ​​است و باز شدن آن کم و پهن باعث بارگیری آسان اجسام حجیم می شود. تکیه‌گاه‌های صندلی در صندوق عقب قرار گرفته‌اند که بارگیری وسایل سخت را راحت می‌کند.

کابین سرنشینان این سدان جدید مکان‌های زیادی برای نگهداری وسایل شخصی شما از جمله یک پد شارژ، یک سینی تلفن لاستیکی دیگر و یک سطل بازو مرکزی بزرگ ارائه می‌کند. نصب یک صندلی بزرگ برای نوزاد نباید مشکلی ایجاد کند و دسترسی به لنگرها آسان است.

قیمت کیا K5 2024

شرکت کوشا خودرو هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه K5 به بازار نتشر نکرده است. با این حال با توجه به قیمت جهانی این خودرو، انتظار می رود K5 با قیمت حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شود. در نهایت تلید و عرضه این خودرو به تعداد محدود منجر به ایجاد اعداد و ارقامی نجومی برای این خودرو می‌شود.

سخن پایانی

پس از آن که واردات خودرو در ایران آزاد شد، شرکت کوشا خودرو فعالیت خود را به عنوان نمایندگی جدید کیا در ایران به طور رسمی اعلام کرد. این شرکت در ابتدا محصولاتی نظیر کیا سلتوس، سونت و سراتو را معرفی کرد. در این مراسم که در شوروم مرکزی این شرکت در کیلومتر 4 جاده مخصوص برگزار شد، کوشاخودرو، کیا K5 را به عنوان محصول وارداتی جدید خود معرفی کرد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x