آشپزی

خوشمزه شدن بادمجان شکم پر مجلسی با سبزی معطر و قارچ

بادمجان شکم پر مجلسی، از جمله غذاهایی است که با وجود سادگی، بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد. در این مقاله نکاتی را آموزش می دهیم تا با استفاده از آن ها طعم متفاوتی را تجربه کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ بادمجان شکم پر مجلسی، غذایی است که اگر یک بار آن را درست کنید و طعم خوب آن را بچشید، دیگر نمی توانید از آن دست بکشید. این غذای محبوب در کشورهای آسیای شرقی به روش های مختلفی تهیه می شود، که ما در اینجا بهترین طرز تهیه بادمجان شکم پر را در اختیارتان قرار می دهیم.

انتخاب بادمجان شکم پر مجلسی با سبزی معطر و قارچ

اگر شما از طرفداران بادمجان باشید. مطمئنا عاشق بادمجان شکم پر مجلسی خواهید شد. بادمجان سرشار از ویتامین است. در این غذا داخل بادمجان را با موادی که خودمان درست می کنیم پر کرده و این غذا را با نان یا برنج می توانید سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

بادمجان ۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سبزی معطر ۱ قاشق غذاخوری
رب انار ۱ قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
قارچ یک بسته

طرز تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

برای تهیه این بادمجان شکم پر کافی است، که تمام مراحل زیر را با دقت انجام بدهید. تا یک غذای لذیذ و خوشمزه داشته باشید.

مرحله اول

شما ابتدا باید مواد میانی را تهیه کنید. پیاز را خورد کرده و تفت می دهیم. پس از آنکه پیاز نرم و طلایی شد سیر و گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از آنکه گوشت چرخ کرده کمی تفت خورد. قارچ ها را خورد و اضافه می کنیم. سپس نوبت به ادویه ها می رسد. تمام ادویه ها را که ریختیم نوبت به سبزی معطر می رسد.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم سبزی با مواد کمی مخلوط شود و سپس رب را در آخر اضافه می کنیم. کمی صبور باشید و  اجازه بدهید رنگ رب باز شود و به همه مواد رنگ خوبی بدهد. پس از چند دقیقه مواد میانی شما آماده است.

مرحله چهارم: آماده کردن بادمجان

حالا به مرحله آماده سازی بادمجان ها رسیدیم. می توانید بادمجان را کامل پوست بگیرید و یا کامل با پوست آماده کنید. البته می توانید به شکل راه راه نیز پوست بگیرید تا هم با پوست باشد و هم بدون پوست و این کاملا به میل و سلیقه شما بستگی دارد و در هر صورت خوشمزه خواهد شد.

بعد بادمجان را از وسط به شکل عمودی یک برش دهید و در محلول آب و نمک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار سبب رفع تلخی بادمجان می‌شود. پس از آن بادمجان را آبکش کرده و خشک کنید. بادمجان ها باید در روغن داغ به اندازه ایی که نرم شوند سرخ شود. در تابه روغن را گرم کنید و بادمجان ها را تفت دهید به حدی که کمی طلایی شوند و نرم شوند.

مرحله پنجم از طرز تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

وقتی بادمجان ها کمی سرد شد و روغن اضافه آن گرفته شد. با مواد میانی که آماده نموده‌اید پر نمایید. بادمجان های شکم پر را در تابه کنار هم بچینید.

گوجه فرنگی رنده شده را روی بادمجان های شکم پر بریزید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم با آب گوجه فرنگی بپزد. در صورت نیاز و دلخواه می توانید به تابه کمی آب جوش بیافزایید تا سس خوش طعمی در آخر باقی بماند.

در کنار بادمجان شکم پر مجلسی چه چیزی سرو شود؟

انتخاب این که در کنار بادمجان شکم پر چه چیزی بگذارید بیشتر به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. اگر که اهل برنج هستید می توانید این غذا را با برنج و گوجه سرو کنید.

همچنین نان هم در کنار این غذا با هویج و گوجه انتخاب خوبی است. اگر در سفره ماست یا دوغ هم باشد که بسیار عالی می شود.

استفاده از پنیر پیتزا برای خوشمزه شدن بادمجان شکم پر مجلسی

بادمجان شکم پر معمولا غذایی چرب است. اما اگر شما این غذا را برای فرزند دلبند خود تهیه می کنید می توانید از پنیر پیتزا بر روی بادمجان استفاده کنید.

پنیر پیتزا حالت کشسانی به مواد می دهد. همچنینطعم متفاوتی را ایجاد می کند که حتما یک بار امتحان کنید و از این غذای پرملات و خوشمزه لذت ببرید.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x