روانشناسی

دکتر بیش فعالی کودکان در تهران- تشخیص بیش فعالی-کلینیک درمان بیش فعالی بدون دارو – دکتر صابر

کلینیک تشخیص و درمان بیش فعالی دکتر صابر با انجام تست های غربالگری و معاینات دقیق کودک توسط دکتر بیش فعالی کودکان در تهران به یکی از مراکز شناخته شده در حیطه تشخیص و درمان بیش فعالی تبدیل شده است. کلینیک درمان بیش فعالی دکتر صابر با استفاده از تکنیک های درمانی پیشرفته و روز دنیا و امکاناتی نظیر بازی درمانی، رفتاردرمانی، گروه درمانی، سنسوری روم، ماساژ درمانی و کاردرمانی نقص توجه و....  در کنار تجربه بالای متخصصین مرکز در دو شعبه غرب و شرق تهران مشغول به فعالیت می باشد.

اختلال بیش فعالی و نقص توجه یک اختلال در عملکردهای اجرایی می باشد که خود را با علائمی نظیر پرتحرکی، مشکلات توجه و تمرکز، رفتارهای ناگهانی نشان می دهد. این اختلال در پسرها بیشتر از دخترها دیده می شود و در سنین پیش دبستانی قابل تشخیص می باشد. به صورت میانگین 5 درصد کودکان به اختلال بیش فعالی مبتلا می شوند و این اختلال هر روز رو به افزایش می باشد. به نظر می رسد این اختلال به دلیل نقص در تکامل عصبی کودکان به وجود می آید. این اختلال عصب رشدی با مشکلات توجه، بیش فعالی و اختلالات عاطفی در محیط مدرسه موجب مشکلات تحصیلی شدید در کودک می گردد. کلینیک تشخیص و درمان بیش فعالی دکتر صابر با انجام تست های غربالگری و معاینات دقیق کودک توسط دکتر بیش فعالی کودکان در تهران به یکی از مراکز شناخته شده در حیطه تشخیص و درمان بیش فعالی تبدیل شده است. کلینیک درمان بیش فعالی دکتر صابر با استفاده از تکنیک های درمانی پیشرفته و روز دنیا و امکاناتی نظیر بازی درمانی، رفتاردرمانی، گروه درمانی، سنسوری روم، ماساژ درمانی و کاردرمانی نقص توجه و….  در کنار تجربه بالای متخصصین مرکز در دو شعبه غرب و شرق تهران مشغول به فعالیت می باشد

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان بیش فعال دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

فوق تخصص بیش فعالی کودکان در تهران

بسیاری از والدین علائمی نظیر پر تحرکی شیطنت و کم توجهی را در کودک خود مشاهده می کنند و در بسیاری از موارد این علائم متناسب با سن کودک می باشد و با رشد طبیعی برطرف می شود. تشخیص این مورد که چه زمانی این علائم نیاز به درمان دارد برعهده متخصص بیش فعالی می باشد که با انجام تست های تشخیصی و دریافت شرح حال از خانواده به تشخیص دقیق بیش فعالی و نوع آن برسد. مرکز درمان بیش فعالی دکتر صابر در جهت تشخیص بیش قعالی کودکان در تهران و درمان تخصصی آن به صورت حرفه ای فعالیت می نماید.

بیش فعالی و نقص توجه

اختلال بیش فعالی و نقص توجه یا ADHD یک اختلال عصب رشدی می باشد که در ظاهر خود را با بیش فعالی و پرتحرکی، حواس پرتی، رفتارهای تکانشگرانه و نقص توجه نشان می دهد. این اختلال می تواند به تنهایی یا همراه با دیگر اختلالات روانپزشکی کودکان مشاهده شود. در زمینه علت شناسی این اختلال موارد زیادی عنوان شده است که اصلی ترین آن ریشه ژنتیکی اختلال می باشد. عواملی نظیر استفاده زیاد از ابزار های دیجیتالی مانند تلفن همراه و تبلت و تلویزیون، مصرف موارد خوراکی با افزودنی یا مواد نگهدارنده مانند کنسرو ها می تواند علائم این کودکان را تشدید نماید.

دکتر بیش فعالی کودکان در تهران- تشخیص بیش فعالی-کلینیک درمان بیش فعالی بدون دارو - دکتر صابر

دکتر تشخیص بیش فعالی برای کودکان

بیش فعالی و نقص توجه یک اختلال با گستره ای از علائم می باشد که در هر کودک می تواند با علائم متفاوتی بروز کند. متخصصین بیش فعالی برای تسهیل روند تشخیص بیش فعالی و درمان مناسب، اختلال بیش فعالی و نقص توجه را به سه گروه تقسیم می نمایند.

1. اختلال نقص توجه که خود را با علائمی نظیر بی توجهی به محیط، عدم توانایی در تمرکز، فراموش کاری و حواس پرتی، جا گذاشتن وسایل در مدرسه و… نشان می دهد.

2. بیش فعالی-تکانشگری  این نوع اختلال به صورت پرتحرکی، بی قراری و پرحرفی، قطع کردن حرف دیگران ، عدم توانایی در نشستن روی صندلی و…. مشخص می شود.

3. بیش فعالی ترکیبی در این نوع از اختلال علائم نقص توجه و بیش فعالی به صورت همزمان بروز می کنند.

مهمترین علائم بیش فعالی کودکان

همانطور که قبلا توضیح داده شد علائم اختلال بیش فعالی و نقص توجه بسته به نوع اختلال متفاوت می باشد. ممکن است یک کودک علائم بیش فعالی و پرتحرکی را به وضوح نشان دهد اما مشکلی در زمینه توجه نشان ندهد. اما کودک دیگری با نقص توجه شدید و عدم تمرکز در فعالیت ها هیچ علائمی در زمینه بی قراری و پر تحرکی نشان ندهد. به صورت کلی این کودکان گستره ای از علائم بی قراری، پرحرفی، عدم کنترل در رفتارها و گفتار کودک، رفتارهای پرخطر و تکانشگرانه

درمان بیش فعالی کودکان

درمان های مختلفی در زمینه اختلال بیش فعالی و نقص توجه وجود دارد. که بسته به نوع مشکل و شدت علائم در کودک توسط دکتر بیش فعالی و نقص توجه مشخص می گردد. این درمان ها از مشاوره روانپزشکی، دارو درمانی، رفتاردرمانی، بازی درمانی، کاردرمانی نقص توجه، تکنیک های کنترل خود، ماساژ درمانی ریلکسیشن تا استفاده از تکنیک های سنسوری روم و اتاق تاریک می تواند متنوع باشد. نکته قابل توجه در تمام این روش های درمانی این است که پزشک معالج کدام درمان را در چه زمانی برای کودک شما مناسب می داند.

دکتر بیش فعالی کودکان در تهران- تشخیص بیش فعالی-کلینیک درمان بیش فعالی بدون دارو - دکتر صابر

سریع ترین درمان بیش فعالی

زمان درمان اختلال بیش فعالی و نقص توجه در کودکان بسته به شدت علائم، نوع اختلال، سن کودک و جنسیت آن متفاوت می باشد. هرچه شدت علائم بیشتر و اختلال از نوع ترکیبی باشد یا به جز بیش فعالی کودک دچار اختلالات همراه نظیر اختلالات پردازش حسی و… باشد، روند درمان پیچیده تر و زمانبرتر میشود. نکته مهم در درمان این کودکان درمان تخصصی و همه جانبه می باشد که موجب تسهیل بهبودی و کاهش علائم در کودک می گردد. متخصصین بیش فعالی مرکز بیش فعالی و نقص توجه دکتر صابر با در نظر گرفتن شرایط کودک درمان های مورد نیاز را برنامه ریزی می نماید. متخصصین مرکز درمان بیش فعالی به صورت تیمی و در قالب یک گروه به درمان کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی می پردازند.

تست بیش فعالی کودکان

در مرکز درمان اختلال بیش فعالی تهران از مجموعه ای از تست های تشخیصی، چک لیست های تخصصی و ارزیابی بالینی و …. جهت تشخیص دقیق اختلال استفاده می شود. تست های توجه و تمرکز در کنار ارزیابی دقیق علایم بیش فعالی در کودک متخصص را به یک تشخیص دقیق میرساند و می تواند بهترین درمان را با توجه به شدت علائم کودک ارائه نماید. متخصصین مرکز درمان بیش فعالی دکتر صابر با استفاده از تمامی امکانات روز دنیا مانند سنسوری روم، اتاق تاریک توجه بینایی، اتاق تقویت مهارتهای شنیداری، ماساژ درمانی، رفتاردرمانی ، گروه درمانی و…. به درمان کودکان بیش فعال می پردازند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x