فناوری

راهنمای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان

اگر به دنبال خرید کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب به معرفی ویژگی های کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان خواهیم پرداخت. یکی از محبوب ترین کارها در استفاده از یک سیستم کامپیوتر، بازی کردن با آن است و با وجود عرضه انواع کنسول های گیمینگ قوی مانند؛ Xbox Series X و PS5، هنوز برخی افراد انتخاب و خرید یک سیستم گیمینگ را بر خرید کنسول بازی ترجیح می دهند.

ویژگی های کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان

با تهیه سیستم کامپیوتری با هزینه 20 میلیون تومان می توان انتظار بازده کاری خوبی در کارهای معمولی مانند تماشای فیلم، انجام کارهای اداری و دانشجویی و عملکرد متوسط ​​در انجام بازی های رایانه ای داشت. این پیکربندی به عنوان یک سیستم قوی و حرفه ای در زمینه بازی به حساب نمی آید، اما از قدرت کافی برخوردار است که می توانید تعدادی بازی روزانه را با کیفیت متوسط ​​اجرا کنید.

معرفی کامپیوتر تا 20 میلیون

همچنین این سیستم برای اجرای نرم افزار های مهندسی و معماری در سطح متوسط نیز عملکرد خوبی خواهد داشت و می توانید حتی از آن برای رندر گرفتن در این دسته نرم افزار ها نیز استفاده کنید. در ادامه نرخ فریم دریافتی برخی از بازی ها را بررسی می کنیم.

عنوان بازی نرخ فریم دریافتی در رزولوشن 1080
GTA V 45 FPS در تنظیمات گرافیکی High
Fortnite 40 FPS در تنظیمات گرافیکی Low
Apex Legend 30 FPS در تنظیمات گرافیکی Low
Counter strike 2 60 FPS در تنظیمات گرافیکی Low
Minecraft 120 FPS در تنظیمات گرافیکی High

قطعات کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان

با بودجه ای در حدود بیست میلیون تومان تقریبا تنوع خوبی از قطعات موجود است و در هر قسمت چندین انتخاب خوب پیش روی شما خواهد بود.

اگر می خواهید با این بودجه یک سیستم گیمینگ ارزان داشته باشید، احتمالا مهمترین چالش در تهیه قطعات در این رنج قیمت مربوط به کارت گرافیک است و به همین دلیل سعی کردیم بهترین کارت را با توجه به بودجه موجود گرافیک را آماده کنید و در انتخاب موارد دیگر به سراغ مدل های ارزان تر بروید.

قطعات به گونه ای انتخاب شده اند که امکان ارتقاء آنها در آینده وجود داشته باشد و بنابراین می توانید با صرف هزینه بیشتر آن را به یک سیستم بازی تبدیل کنید.

پردازنده

اولین قطعه ای که به سراغ آن می رویم پردازنده (CPU) است که نقش مهمی در انتخاب مادربرد دارد و باید مادربردی که تهیه می کنید با سوکت پردازنده شما سازگار باشد. برای این سیستم کامپیوتری پیشنهاد ما پردازنده نسل 10 اینتل مدل Core i3-10100F است که یک پردازنده بدون گرافیک مجتمع می باشد و نسبت به قیمت خود راندمان کاری خوبی را ارائه می کند.

این پردازنده دارای 4 هسته با حداکثر فرکانس پردازشی 4.3 گیگاهرتزی است و از آنجایی که مجهز به تکنولوژی Hyper Threading اینتل است، می تواند در حین کار 4 هسته به صورت مجازی نیز در کنار هسته های اصلی داشته باشد و سرعت انجام کار را بالاتر ببرد. همچنین سوکت مناسب Core i3-10100F نیز LGA1200 است که باید در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که مادربرد شما از این سوکت پشتیبانی کند.

مادربرد

برای اینکه قصد خرید یک CPU نسل 10 را داریم، بنابراین باید مادربرد ما هم از پردازنده های نسل 10 پشتیبانی کند. مادربرد ASUS PRIME H510M-E یکی از مادربردهای نسبتا جدید و اقتصادی بازار است که امکانات خوب و در خور توجهی را  دارد.

از جمله ویژگی های آن می توان به وجود 2 اسلات رم با حداکثر سرعت قابل پشتیبانی 3200 مگاهرتز، یک اسلات کارت گرافیک از نوع PCIe 4 و اسلات حافظه M2 با حداکثر سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. همچنین تعدادی پورت USB 3.2 و USB 2.0، درگاه های اتصال برای انواع هارد، کابل های تصویر و اینترنت نیز در این مدل برای اتصال دستگاه ها و لوازم جانبی وجود دارد.

کارت گرافیک

همانطور که در ابتدای این بخش هم گفته شد، مهم ترین چالش ما در انتخاب قطعات برای یک کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان، قطعه کارت گرافیک آن است و برای اینکه بتوانیم بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنیم، مجبوریم بخش زیادی از بودجه را برای این قطعه صرف کنیم.

خرید کامپیوتر تا 20 میلیون

با توجه به کیفیت بازی های ویدئویی و پیشرفت گرافیکی آنها در چند سال اخیر برای یک سیستم، حداقل گرافیک مطلوب مدل GT1030 شرکت انویدیا است که قابلیت اجرای اکثر بازی ها را با کیفیت Full HD دارد. این کارت گرافیک با وجود قیمت پایین تر، عملکرد خوبی دارد و از این رو گزینه مناسبی محسوب می شود.

پیشنهاد ما کارت گرافیک ایسوس مدل PH GT1030 2GB GDDR5 با قیمت حدودی 4 میلیون و 700 تومان است که 2 گیگابایت حافظه دارد و مجهز به نسل جدید حافظه های گرافیکی GDDR5 است و نسبت به مدل های دارای GDDR4 عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

توجه کنید که در بازار چندین شرکت مختلف این کارت را عرضه می کنند و حتی ممکن است از برندهای متفرقه ای قیمت هایی در حدود 3 میلیون تومان و پایین تر هم ببینید، اما به دلیل حساس بودن این قطعه توصیه می کنیم آن را حتما از برندهایی تهیه کنید که معتبر هستند تا پس از مدتی استفاده با مشکلاتی مثل افت کیفیت و خرابی قطعه مواجه نشوید.

رم

برای خرید حافظه رم ما یک رم 8 گیگابایتی از شرکت G.Skill را پیشنهاد می کنیم که سرعتی می تواند عملکرد خوب و سریعی را در اختیار شما برای اجرای برنامه ها قرار دهد. رم جی اسکیل مدل Aegis از نوع DDR4 است، فرکانس آن 3200 مگاهرتز است و زمان تاخیری آن نیز 16 است که مشخصات قابل قبولی برای سیستم پیشنهادی ما محسوب می شود. همچنین این رم از پروفایل XMP نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود تا بتوانید به حداکثر سرعت پردازشی رم خود دست پیدا کنید.

شاید خیلی ها اعتقاد داشته باشند که 8 گیگابایت رم برای چنین سیستمی کم است و حداقل رم باید 16 گیگابایت باشد، اما این میزان رم برای اجرای بازی ها و انواع برنامه ها کافی به نظر می رسد و با توجه به بودجه موجود، انتخاب یک رم 8 گیگابایتی از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه است و بقیه پول باقی مانده را می توان صرف خرید قطعات با ارزش تری کرد.

حافظه ذخیره سازی

حافظه یکی از مهم ترین بخش هاییی است که حین خرید کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان با روی کار آمدن حافظه های SSD و بخصوص حافظه های M2 که با رابط PCIe به برد وصل می شوند، تقریبا در اکثر سیستم های امروزی از سیستم ذخیره سازی دوگانه یا هیبریدی استفاده می شود.

به این صورت که یک هارد معمولی HDD در کنار یک حافظه SSD قرار می گیرد. علت این امر نیز گران بودن حافظه SSD است و ظرفیت های بالای آن قیمتی بسیار زیاد دارند، به همین دلیل برای جبران کمبود فضای ذخیره سازی از یک هارد معمولی نیز در کنار آن استفاده می شود.

برای این سیستم هم ما چنین ترکیبی را پیشنهاد می کنیم و یک هارد HDD یک ترابایتی وسترن دیجیتال با مدل Western Digital Blue WD10EZEX در کنار یک حافظه SSD ای دیتا XPG SX8200 Pro با ظرفیت 256 گیگابایت پیشنهاد می شود که به صورت کلی می تواند عملکردی عالی در لود ویندوز و سریع بودن لود اجزای مختلف یک بازی ویدئویی داشته باشد.

همچنین یک ترابایت حافظه ذخیره سازی روی هارد نیز فضایی مناسب را در اختیار شما برای نصب انواع بازی ها و برنامه ها و ذخیره انواع فیلم و سریال و عکس را فراهم می کند.

منبع تغذیه

خرید کامپیوتر با 20 میلیون

خیلی از افراد منبع تغذیه را جزو قطعات مهم برای خرید کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان به شمار نمی آورند و فکر می کنند که چندان قطعه مهمی نیست، اما این تفکر تا حد زیادی غلط است و یک منبع تغذیه نقشی تعیین کننده در تامین برق قطعات و حتی در ارتقای سیستم در آینده دارد، بنابراین باید برای این قطعه نیز وسواس بیشتری به خرج داد.

سیستمی که ما معرفی کرده ایم حدودا 270 وات برق نیاز دارد که معمولا میزانی از توان خود پاور هم به گرما تبدیل می شود و توان واقعی آن پایین تر از میزان اعلام شده است، بنابراین با دید واقع بینانه و همچنین آینده نگرانه یک منبع تغذیه 400 واتی می تواند انتخاب ایده آلی باشد.

پاور 400 وات گرین مدل Green GP400A-ECO Rev3.1 White یک منبع تغذیه خوب با قیمتی مناسب است که می تواند به خوبی از پس تامین برق قطعات داخل کیس اعم از برد و قطعات متصل به آن مثل رم، سی پی یو، فن و … برآید.

دی وی دی رایتر

دی وی دی رایتر (DVD Writer) قطعه ای است که امروزه چندان برای یک کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان ضروری نیست و به جای آن می توانید از انواع فلش مموری و هارد اکسترنال برای انتقال و ذخیره سازی فایل ها استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که هزینه آن را برای قطعات دیگر سیستم خود بگذارید. البته اگر وجود این قطعه خیلی برایتان مهم است می توانید یک دی وی دی رایتر حدود 500 تومان را با مراجعه به این صفحه از فروشگاه تکنوسان برای خودتان تهیه کنید.

کیس

کیس پیشنهادی ما برای یک کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان، کیس کامپیوتر مسترتک مدل Mantra است که یک کیس گیمینگ اقتصادی با امکانات مناسب محسوب می شود. این کیس  دارای اسکلت معکوس برای نصب پاور است و در یک طرف کیس هم قسمتی از آن به صورت شفاف است که داخل کیس و قطعات آن  قابل مشاهد باشد و می توانید با سلیقه خودتان داخل کیس را با انواع نورپردازی تزیین کنید. همچنین این کیس قابلیت نصب انواع خنک کننده های بادی و آبی را دارد و نیز می توانید تا چهار عدد فن را برای تهویه بهتر هوای داخل کیس به آن اضافه کنید.

خنک کننده

اگر پردازنده ای با پک کامل و اصلی تهیه کنید، داخل آن یک فن خنک کننده قرار دارد که برای دفع گرما و حرارت از سی پی یو روی آن نصب می شود. اما از آنجایی که کارهایی مثل بازی کردن فشار زیادی را به پردازنده وارد می کنند، نداشتن یک خنک کننده سی پی یو قوی باعث آسیب رساندن گرما به سی پی یو خواهد شد. بنابراین خرید یک خنک کننده به صورت جداگانه شدیدا توصیه می شود.

پیشنهاد ما برای این قطعه در حین خرید کامپیوتر گیمینگ تا 20 میلیون تومان، خنک کننده پردازنده کولرمستر مدل Hyper T20 است که با هیت سینک و یک فن با گردش 2000 دور در دقیقه می تواند دمای پردازنده را در لودهای سنگین کنترل کند. همچنین این فن سی پی یو با سوکت های انواع پردازنده ها سازگار است و آن را می توانید آن روی انواع پردازندهای شرکت های Intel و AMD نصب کنید.

مانیتور

پس از اینکه تمام قطعات خود را انتخاب و اصطلاحا کیس خود را جمع کردید، وقت آن است که درباره خرید مانیتور تصمیم گیری کنید. معمولا برای یک سیستم گیمینگ مانیتور های 22 اینچی و بالاتر انتخاب خوبی هستند و با توجه به بودجه خودتان می توانید یک مانیتور خوب را تهیه کنید. البته اگر بودجه شما اجازه نمی دهد که یک مانیتور 3 تا 5 میلیون تومانی بخرید، بهتر است که سراغ مانیتورهای دسته دوم بروید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x