زیبایی و تناسب

راه های افزایش وزن با 13 ترفند ایمن و قطعی

دانستن راه های افزایش وزن آن هم به صورت ایمن و اصولی می تواند در این راه به شما بسیار کمک کند.

به گزار پارت نیوز؛ یکی از اصلی ترین مسائلی که در حین استفاده از راه های افزایش وزن باید به آن توجه کنید شاخص توده بدنی (BMI) است. این شاخص براساس اندازه گیری چربی بدن شما می باشد. از وزن، قد و سن شما استفاده می کند تا محدوده ای سالم به شما بدهد. به طور کلی، اگر BMI شما کمتر از 18.5 باشد، شما دچار کمبود وزن هستید. با پزشک خود در مورد وزن خود صحبت کنید و چگونه می توانید با خیال راحت به اهداف خود برسید.

راه های افزایش وزن؛ چیکار کنم چاق شم؟

در ادامه به معرفی ترفندهایی آسان برای افزایش وزن خواهیم پرداخت که هرکسی می تواند در خانه آن را انجام دهد و نتیجه دلخواه برسد.

بیشتر غذا بخورید

اگر به جای سه وعده غذایی بزرگ، پنج یا شش وعده غذایی کوچکتر در روز بخورید، ممکن است بتوانید کالری بیشتری دریافت کنید و این می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. این امر به ویژه اگر اشتهای زیادی ندارید یا به سرعت سیر می شوید که می تواند منجر به کمبود وزن شما شود، صادق است.

غذاهای افزایش وزن

کالری خود را بنوشید

به‌جای نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های رژیمی، قهوه و چای، شیر، آب‌میوه یا اسموتی‌هایی با لبنیات پرچرب و میوه‌ها یا سبزیجات تازه بخرید. آنها به شما کالری و تغذیه ای می دهند که سایر نوشیدنی ها ندارند و جز راه های افزایش وزن ایمن به حساب می آیند.

از غذاهای ناسالم دوری کنید

کالری بیش از حد «خالی» با نمک، شکر و چربی‌های ناسالم اضافه می‌تواند برای شما مضر باشد، مهم نیست چه وزنی دارید. غذاهای مغذی مانند میوه، لبنیات، گوشت، لوبیا و برخی سبزیجات می‌توانند به شما در افزایش وزن به روشی سالم‌تر کمک کنند.

غذاهای سالم مناسب را انتخاب کنید

همه میوه ها و سبزیجات کم کالری نیستند. به عنوان مثال از میوه های متراکم مانند انبه یا آووکادو یا سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت استفاده کنید. و ماهی های چرب، مانند سالمون، یک راه عالی برای وارد کردن پروتئین سالم به رژیم غذایی شما است.

میان وعده مناسب بخورید

از جمله راه های افزایش وزن استفاده از انواع میان وعده است. به تکه های بیکن، خامه ترش، ماست، پنیر و حتی شیرخشک فکر کنید. آنها می توانند کالری و همچنین طعم را اضافه کنند.

سالاد بخورید

غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سالاد را فقط به این دلیل که فکر می کنید کم کالری هستند از منو حذف نکنید. می توانید آنها را با چربی های سالم مانند روغن زیتون و مواد افزودنی مانند آووکادو، پنیر، آجیل و دانه ها تقویت کنید. یا میوه هایی مانند سیب، گلابی و انواع توت ها را برای کمی زیپ امتحان کنید.

چگونه وزن مان را افزایش دهیم

مصرف انواع پنیر را افزایش دهید

پنیر سرشار از کالری است، ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد و روی همبرگر، ساندویچ، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، کاسرول و بسیاری چیزهای دیگر مفید است. فقط مراقب چربی اشباع شده باشید که در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث افزایش سلامتی شود.

با تنقلات آجیل شوید

یکی از راه های افزایش وزن که بسیار همپرطرفدار است استفاده از انواع آجیل می باشد. آجیل، کره بادام زمینی، کره بادام و سایر کره های آجیل راهی عالی برای بسته بندی کالری های مغذی هستند. اگر به چوب هویج و ساقه کرفس علاقه دارید، ابتدا آنها را در کره آجیلی یا پنیر خامه ای آغشته کنید. میوه های خشک و دانه ها نیز میان وعده های پر کالری خوبی هستند.

برنامه غذایی داشته باشید

عادات قدیمی به سختی از بین می روند، و یادآوری همه چیزهایی که روزانه می خورید می تواند سخت باشد. یک ژورنال غذایی می تواند زمینه هایی را که ممکن است نیاز به کار روی آنها داشته باشید را به شما نشان دهد و به متخصص تغذیه کمک کند تا مطمئن شود که مواد مغذی مناسب را دریافت می کنید.

در زمان مناسب بنوشید

اگر درست قبل از غذا چیزی بنوشید، ممکن است کمتر گرسنه شوید. ممکن است بهتر باشد در حین غذا خوردن چیزی پرکالری بنوشید یا 30 دقیقه بعد از آن صبر کنید تا یک نوشیدنی بخورید. روش های مختلف را امتحان کنید و آنها را در دفترچه غذایی خود دنبال کنید.

برای عضله سازی ورزش کنید

مطمئنا یکی از راه های افزایش وزن ورزش کردن است. این شامل یوگا، فشار، کشش، تمرین با وزنه و سایر فعالیت‌هایی است که می‌تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. آنها کالری می سوزانند، اما این می تواند شما را گرسنه تر کند تا بیشتر بخورید. با پزشک خود در مورد بهترین راه ورزش برای افزایش وزن صحبت کنید، به خصوص اگر شرایط سلامتی دارید که این کار را برای شما سخت می کند.

ورزش برای چاقی

از کالری اضافی دوری کنید

آنها فاقد مواد مغذی هستند، اما کیک ها، کیک ها و کلوچه ها می توانند کالری اضافی اضافه کنند. فقط زیاده روی نکنید. و به یاد داشته باشید که می توانید یک شیرینی را با غذاهایی که دارای مواد مغذی و کالری هستند نیز سیر کنید. ماست، میوه و گرانولا انتخاب های خوبی هستند.

چربی های خوب را بشناسید

این یک منبع عالی برای کالری است، اما همه چربی ها یکسان ایجاد نمی شوند. به دنبال چربی‌های «خوب» چند غیراشباع و تک غیراشباع باشید، مانند چربی‌های موجود در ماهی قزل‌آلا، سالمون، آووکادو، گردو، و روغن زیتون، گلرنگ و کانولا. از چربی های ترانس دوری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به راه های افزایش وزن پرداختیم. شما می توانید اگر در این زمینه تجربه ای دارید با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x