فناوری

راه های تعویض گلس گوشی در خانه

گلس‌ها بسته به کیفیت و هزینه‌ای که برای تهیه آن‌ها می‌کنید؛ دوام‌ دارند و برای گوشی شما یک محافظ محسوب می‌شوند اما به‌محض شکستن آن‌ها تعویض گلس گوشی واجب است.

به گزارش پارت نیوز؛ بسیاری از کاربران برای تعویض گلس گوشی و محافظ صفحه نمایش قدیمی بسیار بیشتر توجه دقت می‌کنند. این کار را به متخصص آن محول می‌کنند. اما شما می‌توانید گلس گوشی را در خانه تعویض کنید. این فرایند عوض کردن گلس تلفن همراه خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش جداسازی محافظ صفحه‌نمایش قدیمی و چسباندن تعویض گلس گوشی جدید بپردازیم. دستورالعمل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، برای بیشتر محافظ‌های صفحه‌نمایش در انواع و اقسام تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، از جمله سیستم عامل‌های Android و  IOSکاربرد دارند.

چگونه گلس گوشی را بکنیم؟

اگر ناخن های بلندی دارید، می‌توانید بدون استفاده از ابزارهای جانبی، محافظ صفحه نمایش قدیمی را به‌راحتی جدا کنید. اما اگر نمیتوانید با ناخن آن را جدا کنید باید از وسایلی مانند کارت اعتباری، خلال دندان و نوار چسب و از این دست وسایل استفاده کنید. که ما در ادامه نحوه عوض كردن گلس گوشي با کارت اعتباری، خلال دندان و نوار چسب را به شما آموزش می‌دهیم. بهتر است پیش از دست به کار شدن، قاب محافظ موبایل یا قاب گوشی را هم جدا کنید تا فضای کار شما را نگیرد.

شل کردن گلس با سشوار و تعویض گلس گوشی

قبل از شروع هر 3 روش ذکر شده، سشوار را با درجه حرارت کم و به مدت 15 ثانیه بر روی صفحه نمایش بگیرید تا چسب گلس گوشی شل شود.

تعویض گلس گوشی با دست

به آرامی سعی کنید محافظ صفحه را از گوشه و با استفاده از ناخن انگشت خود بلند کنید. یک گوشه باید آن قدر شل شده باشد که بتوانید با دست این کار را انجام دهید.

پس از پیدا کردن گوشه‌ای که بتوانید از آنجا تعویض گلس گوشی را آغاز کنید، از همان گوشه باید گلس را به آرامی به سمت بالا بکشید. به طور هم‌زمان نقاط دیگر محافظ را جدا کنید تا از پاره شدن آن، قبل از لایه برداری به صورت کامل، جلوگیری شود. این فرایند را به‌آرامی انجام دهید تا محافظ صفحه‌نمایش تکه‌تکه نشود.

جدا کردن گلس گوشی به وسیله خلال دندان و کارت اعتباری

برداشتن گلس با خلال دندان یا کارتاگر ناخن‌های بلندی برای جدا کردن گلس از گوشی ندارید؛ بهتر است از وسایل ساده‌ای مثل خلال دندان و یا کارت‌های اعتباری استفاده کنید. با استفاده از یک خلال دندان و به آرامی یکی از چهارگوشه گلس را خم کنید. حتماً نوک تیز خلال دندان را به سمت بیرون و بالای گوشی بکشید تا به صفحه نمایش گوشی آسیبی نرسد.

پس از آن که گوشه گلس شل شد، با استفاده از انگشتان دست برای تعویض گلس گوشی اقدام کنید و گلس را به آرامی از تلفن همراه جدا کنید. محافظ را از طرفین گوشی، لایه برداری کنید. به آرامی این کار را انجام دهید تا از پاره شدن گلس جلوگیری کرده باشید. یک کارت اعتباری را در فضای ایجاد شده قرار دهید و به آرامی محافظ صفحه را از تلفن همراه جدا کنید.

جداسازی گلس به وسیله نوار چسب

تعویض گلس گوشی با چسبنوار چسب نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای جدا کردن محافظ صفحه نمایش تلفن همراه باشد. یک تکه نوار چسب را به صورتی  که قسمت چسبنده آن به سمت خارج باشد، دور 2 انگشت خود بپیچید. نوار چسب را در گوشه ای از گلس قرار دهید. گوشه ای را انتخاب کنید که شکستگی و یا ترک خوردگی در نزدیکی آن وجود نداشته باشد.

انگشتان خود را بلند کنید و به آرامی به سمت انتهای دیگر تلفن همراه حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح گلس به میزان مساوی و یکنواخت به نوار، چسبیده باشد.

طریقه نصب گلس گوشی

پس‌ازاین که محافظ صفحه قدیمی را با موفقیت جدا کردید، زمان چسباندن یک گلس جدید فرا می رسد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه دوباره گلس قبلی را تهیه کنید، یک بار به صفحه راهنمای خرید گلس  نگاهی بی اندازید و با انواع گلس گوشی مانند گلس مات و گلس پرایوسی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. شاید محافظ صفحه قبلی گوشی شما درجه  مطلوب کیفیت را نداشته است.

تمیز کردن صفحه نمایش برا جا گذاری گلس

علاوه بر گلس جدید، موارد دیگری نیز برای شروع کار نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

  • مایع تمیز کننده
  • پارچه میکروفایبر (می‌توانید از دستمال عینک نیز استفاده کنید)
  • نور کافی
  • تمیز کردن صفحه نمایش

دقت کنید که برای تعویض گلس گوشی باید هنگامی که شروع به کار می‌کنید دستتان و صفحه نمایش گوشی باید تمیز باشند. برای این کار می توانید از یک پارچه میکروفایبر و اسپری تمیزکننده گوشی استفاده کنید. پوسته محافظتی گلس را از قسمت چسبنده آن جدا کنید. سعی کنید از لمس کردن قسمت چسبنده خودداری کنید.

محافظ صفحه را با صفحه گوشی خود هم‌تراز کنید تا مطمئن شوید هیچ بخش از گلس، از تلفن همراه بیرون زده نمی‌شود. این کار را سریع انجام دهید تا گردوغبار بین محافظ و صفحه نمایش قرار نگیرد. محافظ صفحه را به آرامی در بالای صفحه خود قرار دهید، از یک سر شروع کرده و به تدریج به سمت انتهای دیگر حرکت کنید.

خارج کردن حباب زیر گلس موبایل

با اعمال فشار به کمک دستمال عینک و یا کارتی که محکم باشد، حباب‌هایی را که زیر گلس ایجاد شده، خارج کنید. از وسط موبایل شروع کنید و حباب‌ها را به لبه‌های صفحه نمایش هدایت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با روش‌های جداسازی گلس از روی ال سی دی و تعویض گلس گوشی برای تلفن‌های همراه پرداختیم. البته به این نکته حائز اهمیت نیز دقت کنید که در صورت مشاهده هر گونه شکاف، ترک‌خوردگی و شکستگی روی محافظ جدید صفحه نمایش، باید به دنبال تعویض آن باشید. چراکه ترک‌های کوچک به‌مرور به شکستگی‌ها و ترک‌های بزرگ‌تری تبدیل می‌شوند که باعث از کار افتادی صفحه نمایش ممکن است بشوند.

پایان مطلب/س.آ

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x