گردشگری

روستای سنگان کجاست؟ + آبشار سنگان، مکان های تاریخی و امکانات رفاهی

اگر به گردش و تفریح در اطراف تهران علاقه دارید پس قطعا می‌خواهید بدانید که روستای سنگان کجاست؟

به گزارش پارت نیوز؛ به دنبال مکانی خنک و به دور از آلودگی برای گذران روزهای گرم تابستان در نزدیکی تهران هستید؟ مکانی که سفر به آن هم از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه و هم نزدیک تهران باشد؟ آیا تابه‌حال نام روستای سنگان تهران به گوش تان خورده است؟ در این مطلب به این سوال که روستای سنگان کجاست و چه امکاناتی دارد جواب خواهیم داد.

روستای سنگان کجاست؟

در شمال غربی تهران و در نزدیکی سولقان یک روستای زیبا با آب‌وهوای معتدل و مطلوب در دل کوهستان آرام گرفته که منظره‌های طبیعی بی‌نظیر آن دل هر گردشگری را می‌رباید. روستای سنگان تهران یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که چند سالی است به مقصدی محبوب برای پایتخت‌نشینان تبدیل‌شده است.

روستای سنگان تهران یکی از روستاهای شهرستان پردیس در استان تهران است. این روستا در شمال غربی شهر تهران قرار دارد و از مسیر جاده قدیم کرج به تهران دسترسی به آن بسیار آسان و راحت خواهد بود. همچنین راحت‌ترین مسیر رسیدن به این روستا از طریق جاده امام‌زاده است.

افرادی که می‌خواهند بدانند روستای سنگان کجاست؟ قطعا از تفریحات خارج از شهر و در دل طبیعت بسیار لذت می‌برند. این روستا با موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود به دلیل طبیعت زیبا، هوای خنک و آب‌وهوای معتدل، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مناسب، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. در این منطقه می‌توان به کوه‌پیمایی، پیاده‌روی در طبیعت یا حتی به دیدن اماکن مذهبی و تاریخی رفت.

ارتفاع روستای سنگان از سطح دریا دو هزار و صد متر است. همین باعث شده که این روستا نه‌تنها آب‌وهوای مطلوب که مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. یکی از حیرت‌انگیزترین آبشارهای ایران را در نزدیکی این روستا می‌توانید ببینید. این روستا یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای اطراف تهران است که ویژگی‌های خاصی دارد.

شهرت و محبوبیت روستای سنگان تهران نه‌تنها به‌خاطر مناظر طبیعی حیرت‌انگیزش که به دلیل قدمت بسیار و جاذبه‌های تاریخی آن نیز هست. سه مورد از ارزشمندترین جاذبه‌های تاریخی و توریستی ایران که در فهرست آثار طبیعی و ملی ایران نیز ثبت شده است در این روستا وجود دارد.

اقامتگاه‌های روستای سنگان کجاست؟

اقامتگاه های روستای سنگان کجاست

درون روستا یک اقامتگاه بومگردی به نام ارگ سنگی وجود دارد که برای اقامت شبانه می‌توانید روی آن حساب کنید. به جز این اقامتگاه، امکانات اقامتی دیگری در روستا وجود ندارد. در ضمن باید به این نکته اشاره‌کنیم که کمپینگ در این روستا چندان رایج نیست و به‌ویژه چادرزدن در نزدیکی آبشار را به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم.

جاذبه‌های تاریخی و توریستی روستای سنگان

اگر به این روستا سفر کنید قطعا می‌خواهید بدانید که جاذبه‌ها گردشگری روستای سنگان کجاست؟ روستای سنگان یکی از باارزش‌ترین روستاهای ایران در نزدیکی تهران است که آثار طبیعی و توریستی بسیاری را در دل خود جای‌داده است.

درخت چنار سنگان

آدرس روستای سنگان

در روستای سنگان تهران یک درخت چنار هزار‌ساله وجود دارد که از ارزش و احترام خاصی در نزد مردم روستا برخوردار است. این چنار خود به‌تنهایی گویای قدمت بسیار سکونت در روستا است.

قبرهای چندهزارساله سنگان

در جواب این سوال که روستای سنگان کجاست باید بگوییم یک روستای بسیار قدیمی در اطراف تهران است. به اعتقاد بسیاری از محققان و باستان‌شناسان قدمت سکونت در این روستا بر اساس شواهد و مدارک به‌دست‌آمده به دو هزار سال پیش می‌رسد.

در این روستا سنگ قبرهایی وجود دارد که گواهی بر این مدعا هستند. تا چند سال پیش نیز سنگ‌قبرهایی در این روستا وجود داشت که محققان قدمت آن‌ها را به دوره زرتشتیان نسبت می‌دادند که متاسفانه به علت عدم توجه و نگهداری مناسب از سرنوشت این سنگ قبرها اطلاعاتی در دست نیست.

گویش مردم روستای سنگان

یکی از جاذبه‌های توریستی روستای سنگان تهران، گوش مردمان این دیار است. مردم روستای سنگان سال‌هاست که به زبان تاتی صحبت می‌کنند. زبان تاتی گویش تهران قدیم بوده است.

آبشار سنگان کجاست؟

آبشار سنگان کجاست؟

آبشار روستای سنگان کجاست؟ یکی دیگر از جاذبه‌های روستای سنگان تهران آبشار چندمتری و زیبای سنگان است که از ارتفاع دو هزار و پانصد و هفتاد و پنج‌متری قله‌های پهنه حصار به دل طبیعت زیبای سنگان سرازیر می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز به وجود می‌آورد. آبشار سنگان نزدیک به سی متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است. این آبشار در فاصله بیست کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی خود می‌رسد.

رودخانه سنگان

رودخانه سنگان تهران کجاست؟

در روستای سنگان یک رودخانه فصلی جریان دارد. این رودخانه به طول ۱۲ کیلومتر، از دامنه‌های شرقی کوه کرکو در ۳۵ کیلومتری شمال غربی تهران سرچشمه گرفته و با سخاوت وصف نشدنی در مسیر خود تمام باغ‌ها و مزارع روستاهای سنگان بالا، سنگان پایین و ده باغ را آبیاری می‌کند و در انتهای مسیر خود به رود کن می‌ریزد.

آدرس روستای سنگان

جاذبه های گردشگری تهران

روستای سنگان کجاست؟ فاصله تهران تا روستای سنگان تقریباً 35 کیلومتر است و شما اگر بخواهید از مرکز شهر تهران سفرتان را آغاز کنید، باید این مسافت را طی کنید. برای حرکت به سمت روستای سنگان باید به شمال غرب شهر تهران بروید.

شما باید راه اتوبان همت غرب را پیش بگیرید و با رسیدن به شهران، مسیر خود را به سمت کن عوض کنید. فراموش نکنید که این روستا فاصله کمی تا کن و سولقان دارد. در ادامه مسیر خود باید از خیابان کوهسار، به سمت امامزاده داوود بروید و حدود 10 کیلومتر را طی کنید تا به یک سه‌راهی برسید. در این سه‌راهی متوجه تابلوی سنگان می‌شوید که مسیر سمت چپ جاده را نشان می‌دهد. همین‌طور که به راه خود ادامه دهید ابتدا به سنگان پایین و سپس به سنگان بالا می‌رسید.

سخن پایانی

در این مطلب به این پرسش که روستای سنگان کجاست پاسخ دادیم. علاوه بر طبیعت زیبا، در روستای سنگان تهران  می‌توانید محصولات محلی و صنایع‌دستی متنوعی را نیز تهیه کنید. صنایع‌دستی سنگان نیز شهرت زیادی دارند. سبد سنگانی جزء صنایع‌دستی معروف روستای سنگان تهران محسوب می‌شود. همچنین، در روستا مکان‌های اقامتی و رستوران‌هایی نیز وجود دارد که به توریست‌ها و بازدیدکنندگان خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x