زیبایی و تناسب

روش اصولی و صحیح اتو کشیدن مو به صورت مرحله به مرحله

اتو کشیدن مو می تواند بر آراستگی چهره شما تاثیرگذار باشد. در ادامه به روش صحیح اتو کردن مو به صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ روش درست اتو کشیدن مو برای موهای صاف و فر را در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

روش درست اتو کشیدن مو

اتو مو یکی ازلوازم زیبایی مو است که تقریبا اکثر خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. گرچه بیشتر ما اتو مو داریم ولی روش صحیح اتو کشیدن انواع مو را بلد نیستیم. اتو کشیدن مو موهای فر و صاف و همچنین فر کردن مو با اتو مثل هر کار دیگری، راه و روش خاصی دارد که اگر آن را درست انجام دهید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. اگر سلامت موهایتان برای شما حائز اهمیت است بهتر است در قدم اول نسبت به خرید بهترین اتو مو با توجه به جنس و حجم مو یتان اقدام نمایید.

۱. شستن و خشک کردن مو

با شستن مو، از شر آلودگی‌ها و چربی‌های پنهان چسبیده به ریشه و ساقه مو هایتان خلاص شوید. موی شما با شستن و خشک کردن، نرم‌تر و براق‌تر می‌شود. از شامپوها و نرم‌کننده‌های مناسب استفاده کنید تا موی نرم‌تری داشته باشید. بعد از شستن مو، با سشوارهای معمولی، کاملا مو را خشک کنید. بهتر است از سشوارهایی استفاده کنید که کمترین آسیب را به مو وارد می‌کنند.

۲. محافظت از مو

قبل از اتو کردن موها، باید به ایمنی موهای خود فکر کنید. با نوع مو و ویژگی‌های آن آشنا شوید زیرا انواع موها نیاز به مراقبت‌های متفاوتی دارند. موهای نازک بیشتر مستعد آسیب هستند. مطمئن شوید که اتو مو دارای تنظیم دما است، بنابراین موهای شما را نسوزاند. دمای مناسب اتو مو خود را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنید. درجه حرارت اتو مو مناسب برای انواع مو عبارت است از:

موهای نازک یا رنگ شده: بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد
موهای نرمال: کمتر از ۱۹۵ درجه سانتیگراد
موهای فر و وزدار و ضخیم: حداکثر ۲۱۰ درجه سانتیگراد

برای اینکه اتو مو به این دما برسد، باید مدت کوتاهی به آن زمان بدهید. همچنین، برای اینکه بیشتر از موهای خود در برابر حرارت اتو محافظت کنید باید از اسپری‌های حفاظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید.

۳. استفاده از شانه

چگونه مو را اتو بکشیم

اگر موهای خیلی فر، گره خورده و وز دارید، هم زمان با اتو کشیدن مو باید از یک شانه استفاده کنید. از شانه‌ای استفاده کنید که دندانه‌های بلند، باریک و نزدیک ‌به هم دارد. برای این کار، شانه را زیر اتو مو قرار دهید و آنها را هم‌زمان با هم پایین بیاورید.

۴. دسته‌بندی مو

برای اتو کشیدن مو باید موها را دسته‌بندی کنید و هر دسته را جداگانه اتو بکشید. بهترین روش برای اتو کشیدن مو این است که ابتدا موهای خود را به سه لایه، دسته‌بندی کنید.

لایه بالایی: موهایی که درست بالای سر قرار می‌گیرند.
لایه میانی: دسته‌ای از موها که بالاتر از گوش قرار می‌گیرند.
لایه پایینی: دسته‌ای از موها که در پشت سر قرار دارند و گردن را می‌پوشانند.

فراموش نکنید که لایه‌های مو را زیاد نپیچید و فقط با یک گیره تمساحی کوچک، آنها را بالا نگه دارید تا لایه‌های دیگر را اتو بکشید.

چگونه مو را اتو بکشیم؟

دستها باید در این جهت از ریشه تا نوک مو حرکت کنند و ریتم ثابتی داشته باشد. این حرکت مداوم و صاف را 2 تا 3 بار تکرار کنید، اما تعداد آن نباید زیاد باشد زیرا موها را می سوزاند. اگر موهایتان نازک و شکننده است، به اتوی صاف بچسبانید. حتی با گرمای زیاد اتو، تکرارهای زیادی لازم نیست.

ابتدا از لایه پایینی مو و بخش های کوچک شروع کنید. ضخامت این دسته نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد. اگر بخش های بزرگی از مو را بردارید، گرما به لایه زیرین نمی رسد و صاف نمی شود. رشته های خیلی نازک را از هم جدا نکنید، زیرا باعث می شود گرمای بیشتری وارد مو شود.

مراحل اتو کشیدن مو

  1. دسته ای‌که جدا کرده‌اید، بین دو قسمت اتو مو قرار دهید.
  2. اتو را تا جایی که می‌توانید نزدیک به ریشه مو، روی موها قرار دهید و به آرامی آن را به طرف نوک موها بکشید. حرکت دست شما باید آرام و بدون کشیدن مو باشد.
  3. این مراحل را برای همه دسته‌های مو در لایه زیرین انجام دهید. سپس لایه میانی و لایه بالایی را اتو بکشید.
    اگر موی شما با این حرارت، صاف نشد، دمای اتو را کمی بالاتر ببرید. اتو کشیدن را چند بار پشت سر هم روی یک دسته از مو تکرار نکنید چون باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود.
  4. بلند شدن بخار از موها موقع اتو کشیدن، تا حدی طبیعی است ولی دود کردن موها، طبیعی نیست و باید اتو کشیدن مو را متوقف کنید.

روش فر کردن مو با اتو

چگونه با اتو موها را فر کنیم

استفاده از اتو مو محدود به صاف کردن مو نیست. با استفاده از اتو مو به راحتی می توانید موهای خود را فر کنید. می توانید فرهای بزرگ، کوچک و متوسط ​​ایجاد کنید. برای این کار ابتدا موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. یک قسمت از لایه زیرین مو جدا کنید، آن را در یک صفحه آهنی بپیچید و مدتی آن را به همین صورت نگه دارید. اینگونه می توانید فرهای زیبا ایجاد کنید.

نکات مهم اتو کشیدن مو

  • مراقب دمای اتو باشید. اگر موهای نازک و شکننده دارید، از دماهای پایین‌تر شروع کنید.
  • حتما موهای خود را دسته بندی کنید و دسته‌های خیلی نازک یا خیلی ضخیم از موها جدا نکنید.
  • اگر از خود می پرسید که بعد از اتو کشیدن مو چیکار کنیم، پیشنهاد ما این است که از محصولات مرتبط با حفاظت از مو، مثل سرم‌ها و اسپرهای مخصوص استفاده کنید. این محصولات در واقع روش های مراقبت از مو محسوب می شوند و درخشندگی آن را بیشتر می‌کنند. همچنین، باعث کاهش وز مو می‌شوند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x