پیشرفت شخصی

معرفی راحت ترین روش برای هسته گیری آلبالو در خانه 

هسته گیری آلبالو در خانه در ابتدا شاید کمی دشوار به نظر بیاید؛ اما نگران نباشید ما روش های راحت تری را برای جدا کردن هسته آلبالو در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش پارت نیوز؛ اکثر خانم هایی که علاقه مند به تهیه انواع شربت و مربای آلبالو هستند، حتما به دنبال راحت ترین روش برای هسته گیری آلبالو می باشند، زیرا هسته آلبالو کمی سخت جدا می شود و برای جدا کردن هسته آلبالو باید روش های مخصوصی را به کار بگیرید.

راحت ترین روش برای هسته گیری آلبالو در خانه

هیچ چیز بهتر از استفاده از آلبالو تازه در فصل تابستان نیست، اما خوردن هسته آنها می تواند یک چالش باشد. برای اینکه به شما کمک کنیم یاد بگیرید چگونه هسته گیری آلبالو را به صورت حرفه ای انجام بدهید، ادامه مطلب را بخوانید.

استفاده از چوب چابستیک

هسته گیری آلبالو

ساقه آلبالو را بردارید و میوه را بین دو انگشت نگه دارید. یک چاپستیک را بگیرید و انتهای کوچکتر را در سوراخ ساقه قرار دهید. به آرامی اما محکم چاپستیک را داخل گودال فشار دهید و آن را از آلبالو بیرون بیاورید.

اگر به سختی می‌توانید آلبالو را ثابت نگه دارید، آن را روی دهانه یک بطری شیشه‌ای کوچک خالی قرار دهید و حفره‌ها را داخل بطری فشار دهید. شما الان به راحت ترین روش هسته گیری آلبالو را می توانید، انجام بدهید.

هسته گیری آلبالو با چاقو

در این روش از هسته گیری آلبالو، اگر گیلاس‌ها فشرده باشند (یعنی در اطراف چاله تنگ باشند) یا خیلی رسیده نباشند، به خوبی کار می‌کند.

ساقه آلبالو را جدا کرده و میوه را روی تخته برش قرار دهید. با استفاده از کناره یک چاقوی خرد کن، آن را به آرامی اما محکم فشار دهید تا زمانی که احساس کنید آلبالو کمی جا افتاده است.

این به شل شدن هسته کمک می کند. آلبالو را زیاد فشار ندهید و له نکنید. یک برش از بالا به پایین در امتداد یک طرف آلبالو ایجاد کنید. به آرامی دو طرف برش را بکشید تا هسته نمایان شود و با انگشتان خود آن را بردارید.

هسته گیری آلبالو با استفاده از انگشت

این ساده ترین روش هسته گیری آلبالو است، اما فقط زمانی باید استفاده شود که در مورد زیبایی آلبالو های بدون هسته نگران نباشید. این بهترین عملکرد را با میوه های بسیار رسیده دارد. ساقه آلبالو را جدا کرده و با دو دست میوه را بگیرید. آن را به دو نیم کنید و هسته را بردارید.

روش گیره کاغذ

یک گیره کاغذ را به شکل “s” باز کنید. آن را داخل یک آلبالو ساقه دار قرار دهید و آن را در اطراف هسته بچرخانید تا جابجا شود و بتوان آن را با گیره کاغذ بیرون کشید. به همین راحتی شما هسته گیری آلبالو را انجام دادید.

روش بطری

روش او درست مانند روش چاپستیک است، اما کنترل و ثبات را در حین استخراج چاله ها فراهم می کند. به علاوه، همه آن هسته های مزاحم به جای چرخیدن روی تخته برش، در بطری می پیچند.

برای انجام این کار، یک آلبالو را روی دهان یک بطری خالی نوشابه، قرار دهید هر چه محکم تر، بهتر. آلبالو را ثابت کنید و یک چوب غذاخوری یا نی فلزی را در بالای آلبالو ساقه دار فشار دهید تا زمانی که هسته را احساس کنید.

به فشار دادن به پایین ادامه دهید تا هسته را به زور از ته آلبالو خارج کنید و داخل بطری خالی کنید.

روش نوک لوله کشی برای هسته گیری آلبالو

هسته گیری آلبالو

شما با مقادیر زیادی آلبالو سر و کار دارید، این گزینه خوبی است زیرا نسبتا سریع و قابل اعتماد است. این روش باعث ایجاد آشفتگی می شود و گاهی اوقات می تواند آلبالوهای شما را پاره کند.

اگر این کار را انجام دهید، قسمت لاغر یک نوک شیرینی را در انتهای ساقه آلبالو قرار دهید تا زمانی که احساس کنید که آن را با هسته لمس می کند. فشار ملایمی به آلبالو وارد کنید تا حفره از انتهای مخالف خارج شود.

کاربرد آلبالوهای بدون هسته

محصولات پخته شده: آلبالو بدون هسته برای ترکیب کردن در پای، تارت، کلوچه و کیک عالی است. آن‌ها را به دستور پخت نان میوه‌ای مورد علاقه خود اضافه کنید تا طعمی عالی داشته باشید.

دسرها: دسرهای آلبالو خوشمزه مانند کرامبل آلبالو، پینه دوز یا کمپوت آلبالو را برای سرو روی بستنی درست کنید. همچنین می‌توانید سس‌های آلبالو و کولی را درست کنید تا روی چیزکیک یا پاناکوتا بریزید.

سالادها: آلبالو بدون هسته را به سالاد اضافه کنید تا شیرینی و رنگی شاداب داشته باشید. آنها به زیبایی با سبزیجات تازه، پنیر بز و برشته جفت می شوند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x