سلامت

ساخت سپر مراقبتی از پوست در زمستان با 7 ترفند!

با شروع سرما اولین سوالی که به وجود می آید این است که مراقبت از پوست در زمستان و سرما چگونه است؟

به گزارش پارت نیوز؛ مراقبت از پوست در زمستان کار بسیار آسانی است. تغییرات فصلی سبب ایجاد تغییرات مختلف بر روی پوست می شود. شما باید به عوامل زیادی مانند بازیابی رطوبت از دست رفته و محافظت از پوست در برابر خشک شدن در هوای سرد توجه کنید.

راه های مراقبت از پوست در زمستان

در ادامه به ترفندهای آماده سازی پوست خود در فصل زمستان خواهیم پرداخت.

پاکسازی پوست در زمستان

راه های مراقبت از پوست در زمستان

اگر به طور مرتب پاکسازی و نظافت پوست را انجام دهید مطمئنا پوست تان جلوه ای شاداب خواد داشت. همچنین تمیز کردن و مراقبت از پوست قبل از خواب در طول روز و شب برای پاکسازی پوست ضروری است. می توانید با استفاده از ژل یا فوم پاک کننده صورت مناسب پوست خود ، پوست خود را تمیز نگه دارید. فراموش نکنید که محصولاتی را انتخاب کنید که باعث ایجاد عوامل آلرژیک بر روی پوست شما نشده و به ساختار پوست شما آسیب نرسانند.

حفظ رطوبت پوست

مراقبت از پوست در زمستان بدون رطوبت امکان پذیر نیست! پوست شما در همه فصول به خصوص در فصول سرد مانند پاییز و زمستان به رطوبت نیاز دارد. بسیاری از مشکلات مانند لکه ها ، آکنه و پیری زودرس را می توان در پوست کم آب مشاهده کرد.

بنابراین، شما باید پوست خود را مرتباً صبح و عصر ، پس از تمیز کردن پوست خود با مرطوب کننده های مناسب ساختار پوست خود، مرطوب کنید. مرطوب کردن بدن پس از بیرون آمدن از حمام نیز از خشکی و ترک خوردگی ساختار پوست جلوگیری می کند.

لایه برداری در زمستان

لایه برداری یک روال عادی است که شما باید به طور مکرر استفاده کنید. به لطف لایه برداری که دوبار در هفته انجام می دهید، با از بین بردن سلول های مرده، پوست شما زنده می شود و فرآیندهای پاکسازی و مرطوب کننده پوست شما تأثیر بهتری روی پوست شما خواهد داشت. ناگفته نماند لایه برداری جدای از مراقبت از پوست در زمستان، با سرعت بخشیدن به جریان خون به بازسازی سلول ها کمک می کند.

آب بنوشید تا زیبا شوید!

زمستان چند لیوان آب باید بنوشیم

مصرف آب کافی برای پوست شما بسیار مفید است و همچنین فواید زیادی برای بدن شما دارد. به لطف مصرف تقریباً ۲-۲.۵ و نیم لیتر آب در روز ، پوست شما می تواند رطوبت مورد نیاز خود را تامین کند و خاصیت ارتجاعی آن افزایش می یابد.

با مصرف آب زیاد می توانید از بسیاری از بیماری های پوستی مانند خشکی و ترک که ممکن است در هوای سرد شما را آزار دهد، جلوگیری کنید. همچنین می توانید سعی کنید از نوشیدنی های اسیدی و حاوی کافئین بالا، عادت هایی مانند سیگار کشیدن و الکل برای جوان نگه داشتن پوست خود و به حداقل رساندن مشکلات پوستی خودداری کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان

یکی از راه های مراقبت از پوست در زمستان استفاده از کرم ضد آفتاب است. همانطور که تصور می شود ، تنها هنگام بیرون رفتن در فصل پاییز و زمستان، نباید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

شما باید به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از مشکلاتی مانند پیری زودرس و رنگ آمیزی پوست خود که دائما در معرض اشعه های مضر قرار می گیرد ، جلوگیری کنید. کرم های ضد آفتاب با رطوبت بالا از پوست شما در برابر تأثیرات مضر خورشید محافظت می کند در حالی که نیاز به رطوبت در طول روز را برطرف می کند.

مراقبت از پوست در زمستان با تغذیه مناسب

مواد غذایی مناسب زمستان

به تغذیه خود برای داشتن پوستی سالم توجه کنید. مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین های مختلف را برای پوست سالم فراموش نکنید. شما می توانید ویتامین های A ، C و E را انتخاب کنید که برای تمیز کردن پوست در داخل و خارج و درخشندگی سطح پوست، در محصولات آرایشی و تغذیه شما ضروری هستند. از آنجا که این ویتامین ها منبع آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند به عنوان سپری برای پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید عمل کنند.

علاوه بر این ، با یک رژیم غذایی سالم ، هم پوست و هم بدن شما می تواند از تأثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی در امان بماند. شما می توانید برای دریافت پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی کافی ، از سبزیجات و میوه های فراوان استفاده کنید که نقش اساسی در بهبود زخم های پوست و تامین نیازهای رطوبت شما دارند.

حفظ سلامت پوست با کلاژن

ممکن است تکنیک های مراقبت از پوست در زمستان که در این مطلب به شما گفتیم ناکافی باشد. در این حالت، با مصرف مکمل های کلاژن و مراقبت از رژیم غذایی خود، می توانید ظاهر جوان و درخشان مورد نیاز بدن خود را حفظ کرده و علائم پیری را به تأخیر بیندازید. تولید کلاژن در بدن از سن ۲۰ سالگی به تدریج کاهش می یابد استفاده از کلاژن می تواند به طراوت پوست شما کمک کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x