گل و گیاه

روش های نگهداری درختچه کامکوات در منزل؛ نحوه کوددهی، آبیاری و میزان نور

اگر می خواهید بدانید علت خشک شدن برگ های درختچه کامکوات چیست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ نگهداری از درختچه کامکوات کار بسیار آسانی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کامکوات (کومکوات) درختی پاکوتاه با برگ های ریز است. پاکوتاه بودن این درختچه باعث شده بتوانید به راحتی آن را در گلدان نگهداری کنید.

میوه های کامکوات پالم گاردن قطری به اندازه 2.5 سانتی متر دارند. این میوه های گرد یا کشیده به رنگ زرد طلایی هستند. این میوه خوش رنگ و طعم در گروه زودرس تا میان رس قرار گرفته و میوه های آن ها را می توان به خوبی و بدون کاهش قابل توجه وزن، به مدت طولانی روی درخت نگهداری نمود.

چرا درختچه کامکوات خشک می شود؟

پس از دریافت درخت کامکوات، جهت جلوگیری از ریزش برگ یا میوه (بدلیل جابجایی)؛ در اسرع وقت نسبت به مه پاشی آب روی برگ و میوه گیاه اقدام فرمایید.

نهال کامکوات جوان به سرما حساس است ، در صورتی که نهال گلدانی کامکوات را در فصل زمستان (یا پاییز سرد) خریداری کرده اید، حتما برای جلوگیری از یخ زدگی؛ گیاه را در گاراژ یا سمت پنجره جنوبی آپارتمان ، جایی که روزانه حداقل نصف روز تابش آفتاب داشته باشید ، نگهداری نمایید. همچنین از قرار دادن گیاه در معرض وزش بادهای سرد زمستانی خودداری نمایید.

آبیاری درختچه کامکوات

دمای مناسب کامکوات چند است؟

کمترین دمای مناسب برای این درختچه -7 و بیشترین دمایی که می تواند تحمل کند 37 درجه سانتی گراد است. در مناطق با تابستان های بسیار گرم؛ بهتر است با پارچه کنفی سایه بان درست کنید. تا برای سال های اولیه آسیبی به گیاه وارد نشود.

چگونه درخت کامکوات را آبیاری کنیم؟

پرتقال کامکوات به رطوبت و آبیاری متوسط نیاز دارد. عموما هر روز یـا یک الی دو روز در میان بسته به شرایط محیطی، نیازمند آبیاری است. همچنین می توانید انگشت خود را در خاک گلدان فرو برده، و در صورتی که تا یک بند انگشت خاک رطوبتی نداشت، زمان آبیاری آن فرا رسیده است.

اگر بتوانید روزانه به طور منظم و ساعاتی که تابش آفتاب خیلی شدید نیست برگ، میوه و تـنـه ی گیاه را با آب اسپری نمایید؛ این عمل برای رشد و شاداب بودن گیاه بهتر است.

کامکوات به چقدر نور نیاز دارد؟

مرکبات اغلب به نور مناسبی نیاز دارند، البته کامکوات در محیط نیمه آفتاب نیز می تواند رشد داشته باشد. اما تاثیر زیاد آن در تولید میوه است، پس گیاه را در مکانی قرار دهید که بیشترین میزان نور خورشید را دارا هستید.

ضمننا برای رشد بهتر، کامکوات را می توانید در فصل بهار و تابستان در باغ یا باغچه خود نگهداری نمایید. و با نزدیک شدن فصل سرد آن را مجددا به گلدان انتقال داده و تا پایان فصل سرما داخل آپارتمان یا گاراژ مراقبت نمایید.

چگونه درختچه کامکوات را هرس کنیم؟

کامکوات نیز مانند سایر مرکبات نیاز به هرس دارد. اما شما می توانید برای جلوگیری از رشد بیش از حد آن، شاخ و برگ های اضافی اش را هرس نمایید. همچنین کنترل ارتفاع گیاه برای برداشت میوه نیز آسان تر است.

نحوه کوددهی کامکوات

چرا کامکوات خشک می شود

بعد از فروردین تا اواخر تابستان هم از کودهای کامل استفاده کنید. هر دو هفته یکبار تا ماهیانه یکبار از کودهای کاملی که عناصر میکرو هم داشته باشند استفاده نمایید. مثل کود سه بیست هر ساله باید این برنامه را تکرار نمایید. از کود آهن نیز حتما استفاده نمایید.

گرده افشانی کامکوات چگونه انجام می شود؟

تبدیل گل به میوه که نهایتا به تولید بذر می انجامد، نتیجه عمل تلقیح گلهاست. گل های کامکوات جهت فرآیند تدیل به میوه ؛ نیاز به گرده افشانی دارند. این عمل در طبیعت بوسیله حشرات به ویژه زنبور عسل، باد و … انجام می گیرد.

ترکیبات خاک برای درختچه کامکوات

خاک مناسب این درخت حاوی پرلایت به نسبت یک به یک، پیت ماس، خاک باغچه و ورمی کمپوست می باشد.

بیماری های کامکوات

یکی از بیماری ها رایج در مرکبات و همچنین درخت کامکوات ، شانکر باکتریایی می باشد.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x