پیشرفت شخصیانرژی

روش های کاهش مصرف برق کولر گازی و صرفه جویی در هزینه

اگر به دنبال راه های کاهش مصرف برق کولر گازی هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر به دنبال راه های کاهش مصرف برق کولر گازی با روش های آسان و بدون نیاز به دستگاه کاهش مصرف برق هستید ما این راه ها را به شما خواهیم آموخت.

راه های کاهش مصرف برق کولر گازی

برای کاهش میزان مصرف برق کولر گازی حتما به نکات زیر توجه کنید.

1. نصب کولر گازی در جای مناسب

انتخاب محل نصب نشت بسیار مهم است. اگر کولر گازی به درستی و در جای مناسب نصب نشود، علاوه بر ایجاد مشکل برای خود کولر گازی، مصرف برق کولر گازی را در حالت فن و سایر تنظیمات نیز افزایش می دهد. توصیه می شود پانل های داخلی را در جایی جلوی محل نشیمن یا حضور اعضای خانواده قرار دهید.

به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف، پانل های داخلی اسپلیت باید تا حد امکان پایین نگه داشته شوند. همچنین ترجیح داده می شود که یک پانل بیرونی نصب شود تا هوای آزاد به راحتی در پشت آن جریان یابد.

نکته ای که در هنگام نصب کولر گازی باید دانست و می تواند به مصرف برق کولرگازی جنرال 24000 و مدل های دیگر کمک کند این است که طول پرتاب هوای اسپلیت معمولا بین 5 تا 10 متر بسته به ظرفیت است.

2. دقت به برچسب انرژی کولر گازی

برچسب انرژی در مصرف برق کولر گازی

اگر می خواهید بدانید که چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهید، توصیه می شود در مرحله اول از کولر یا اسپلیتر با اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B استفاده کنید. اصولا اینورتر با توجه به میزان مصرف، سرعت مورد نیاز کمپرسور کولر گازی را کاهش یا افزایش می دهد.

توجه داشته باشید که باید مشخصات فنی دستگاه مورد نظر را مطالعه کرده و به EER دستگاه توجه کنید. مصرف آمپر دستگاه ممکن است کم باشد، اما راندمان خنک کننده آن آن چیزی نیست که شما می خواهید.

به عنوان مثال، شما یک دستگاه 32000 خریداری کرده اید، اما راندمان خنک کننده کمتری دارد، بنابراین باید برای خنک کردن محیط شما بیشتر تلاش کنید و انرژی بیشتری مصرف کنید. توجه به این نکات یکی از راه های کاهش مصرف برق کولر گازی حتی در صورت روشن بودن همیشه کولر گازی است.

3. تنظیم مناسب دمای کولر گازی

یکی دیگر از راه های کاهش مصرف برق کولر گازی این است که دمای اسپلیت خود را به گونه ای تنظیم کنید که راحتی را برای شما فراهم کند و اگر دستگاه بیش از آن کار کند احساس سرما و لرز خواهید داشت.

بنابراین عدم انتخاب دمای مناسب باعث می شود کمپرسور دستگاه بیشتر کار کند و مصرف برق شما را افزایش داده است. دمای ایده آل برای کولر گازی بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است. در این روش به هیچ وسیله ای برای کاهش مصرف برق کولر گازی نیاز نیست و می توانید در حالت فن مصرف کولر گازی را کاهش دهید.

4. ظرفیت کولر گازی را در نظر بگیرید

با انتخاب کولر گازی مناسب با توجه به ظرفیت محیط می توانید 20 درصد از مصرف برق کولر گازی خود بکاهید. اگر در یک واحد طبقه بالا زندگی می کنید و واحد شما دارای تراس پشت بام است، به دلیل تابش نور گرم خورشید به پشت بام ساختمان در تابستان و انتقال گرمای آن به واحد زیر سقف، مبلغ 700 شما به ازای هر بین پرداخت متر مربع خواهد بود. مساحت اتاق یا سالن برای واحد مسکونی تا 800 و 900-1200Btu برای واحدهای اداری و تجاری.

اما اگر در طبقه وسط ساختمان زندگی می کنید می توانید برای واحدهای مسکونی حدود 400 تا 500 بی تی یو در هر متر مربع و برای واحدهای اداری و تجاری 700 تا 1000 بی تی یو در نظر بگیرید تا به کولر گازی اسپلیت نیاز نداشته باشید. زمان هوا بدون نیاز به روشن نگه داشتن کولر گازی همچنین اگر به کولر گازی با ظرفیت بالا نیاز ندارید و اندازه اتاق مورد نظر شما کوچک است می توانید از کولر گازی پرتابل استفاده کنید.

5. آیا لامپ‌های کم مصرف در کاهش مصرف کولر گازی موثر است؟

در برخی موارد می توانید با تمرکز بر روی خود کولر و میزان مصرف برق کولر گازی در حالت فن و روشن کردن کولر گازی برای چند ساعت به جای سوال در مورد دستگاه، مصرف برق را کاهش دهید. به کولر گازی نگاه کنید و راهی برای کاهش آن بیابید تا به خوبی کار کند.

آره؛ استفاده از لامپ های کم مصرف یکی از راه های کاهش مصرف برق کولر گازی است. دلیل آن این است که لامپ قدیمی گرمای زیادی از خود ساطع می کند و در محیط اطراف گرمای تحریک کننده ایجاد می کند. این موضوع باعث افزایش راندمان کولر می شود تا دمای محیط به دمای مطلوب برسد.

6. اطمینان از سالم بودن دستگاه

اگر کولر گازی مشکلی داشته باشد، برای اینکه بتواند دمای محیط را تا دمای تنظیم شده شما کاهش دهد، باید انرژی و زمان بیشتری را صرف کند و این باعث افزایش میزان قبض برق شما می شود.

پس سرویس سالیانه کولر گازی خود را فراموش نکنید. همچنین در صورت بروز علائم و مشکلات در حین کار کولر گازی، در اسرع وقت از یک متخصص برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی کمک بگیرید.

7. سرویس به موقع و کاهش مصرف برق کولر گازی

کاهش مصرف برق کولر گازی و سرویس کردن

بهترین راه برای کاهش مصرف برق کولر گازی این است که سالی یک بار کولر گازی خود را توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری کنید تا مطمئن شوید که کولر گازی به درستی کار می کند. چندین مشکل فنی وجود دارد که باعث می شود کولر گازی شما ناکارآمد شود.

سرویس کولر باعث جلوگیری از بروز مشکل و افزایش کارایی و کارایی آن می شود. در نتیجه میزان انرژی و برق مصرفی کولر گازی کاهش می یابد.

8. استفاده از ترموستات مدرن

طیف وسیعی از ترموستات ها قابل برنامه ریزی هستند، یعنی می توانید زمان روشن و خاموش شدن کولر گازی و همچنین دمای مورد نظر را تنظیم کنید. یکی از مواردی که می تواند به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک کند استفاده از این ترموستات قابل برنامه ریزی است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x