سلامت

زیبایی و سلامت با 10 خاصیت تخم بلدرچین

بسیاری از افراد بر این باورند که خاصیت تخم بلدرچین از تخم مرغ بیشتر است اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

به گزارش پارت نیوز؛ تخم بلدرچین می تواند یک جایگزین کوچک و دوست داشتنی برای تخم مرغ باشد. طعم و مزه تخم بلدرچین بسیار به  تخم مرغ شبیه است، اما کوچک است معمولاً فقط یک سوم اندازه یک تخم مرغ استاندارد است. تخم بلدرچین دارای پوسته‌های کرم رنگ با لکه‌های زرد و قهوه ای تیره است. بر خلاف اندازه کوچک، تخم بلدرچین مملو از مواد مغذی است، اما گاهی در خوردن آن باید احتیاط کنید به خصوص اگر باردار هستید یا به تخم مرغ حساسیت دارید.در ادامه به خاصیت تخم بلدرچین خواهیم پرداخت.

10 خاصیت تخم بلدرچین

در ادامه به معرفی 10 خاصیت تخم بلدرچین که به زیبایی و سلامت شما کمک می کند خواهیم پرداخت.

1. تخم بلدرچین غنی از مواد مغذی است

تخم بلدرچین سه تا چهار برابر بیشتر از تخم مرغ مغذی است. تخم بلدرچین حاوی 13 درصد پروتئین است در حالی که تخم مرغ فقط 11 درصد پروتئین دارد. آنها همچنین تقریباً 3 برابر ویتامین B1 بیشتری دارند و ویتامین B2 و ویتامین A را دو برابر تخم مرغ دارند.

ساباط می افزاید: «تخم بلدرچین به عنوان یک غذای خاص برای کاهش وزن برجسته نمی شود. با این حال، آنها دارای مواد مغذی هستند، بنابراین وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شوند، می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

خواص تخم بدرچین

بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، تخم بلدرچین سرشار از ویتامین E، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، آهن و روی است. در موارد خاص، تخم مرغ می تواند باعث واکنش های آلرژیک با علائمی مانند تهوع، استفراغ، معده درد و بثورات پوستی شود. از طرف دیگر تخم بلدرچین ضد حساسیت بوده و مصرف آن بی خطر است.

2. ممکن است در درمان اختلالات تنفسی کمک کند

روش‌های پزشکی باستانی شامل استفاده از تخم بلدرچین برای درمان آسم و برونشیت بود. یک مطالعه منتشر شده در Food Science & Nutrition نشان داد که یک مکمل غذایی با تخم بلدرچین در کاهش علائم رینیت آلرژیک موثر است.

3. ممکن است به درمان آلرژی کمک کند

تخم بلدرچین ممکن است به درمان آلرژی کمک کند، زیرا دارای اووموکوئید، یک مهارکننده آنزیم (تریپسین) است. ساباط می گوید: «تخم بلدرچین برای کمک به آسم، آلرژی و سایر مشکلات تنفسی نیز شناخته شده است. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین و چربی های سالم هستند که می توانند به التهاب کمک کنند.

مطالعه ای که در چین روی موش ها انجام شد نشان داد که تخم بلدرچین ممکن است به تسکین علائم آلرژی غذایی کمک کند. آنها فعالیت فاکتورهای رونویسی را که مسیرهای درگیر در التهاب مری را تنظیم می کنند، مهار کردند. با این حال، برای اثبات این فایده، تحقیقات روی افراد انسانی مورد نیاز است.

4. ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند

یکی از انواع خاصیت تخم بلدرچین تاثیر آن بر دیابت است. مطالعه ای که بر روی موش های دیابتی انجام شد نشان داد که تخم بلدرچین باعث کاهش سطح گلوکز و کراتینین خون می شود. همچنین اثرات مثبتی بر عملکرد کلیه نشان داد.

خوردن منظم این تخم مرغ ها همچنین می تواند خطر ابتلا به دیابت و اختلالات کلیوی را کاهش دهد. تخم بلدرچین دارای شاخص گلیسمی پایینی است. بنابراین، قند را به آرامی در خون شما آزاد می کند که به تنظیم سطح گلوکز خون کمک می کند.

5. ممکن است خطر کم خونی را کاهش دهد

آهن جزء ساختاری مهم گلبول های قرمز خون ما است که اکسیژن را به تمام سلول های بدن ما حمل می کند. تخم بلدرچین منبع غنی آهن است. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. بنابراین، گنجاندن تخم بلدرچین در رژیم غذایی می تواند سیستم گردش خون شما را بهبود بخشد.

تخم بلدرچین 5 برابر بیشتر از تخم مرغ پتاسیم دارد. پتاسیم یک ماده معدنی ضروری است که در چندین عملکرد مهم بدن نقش دارد. این یک گشادکننده عروق طبیعی است، بنابراین می تواند رگ های خونی شما را باز و شل کند. این به کنترل فشار خون کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند.

6. ممکن است در سم زدایی کمک کند

پخش نان تست آووکادو و تخم بلدرچین به عنوان بخشی از رژیم سم زدایی ذخیره کنید. تخم بلدرچین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین های A، C و E است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مضر (سموم) مبارزه می کنند و به حذف آنها از بدن شما کمک می کنند. محتوای آب در تخم بلدرچین نیز زیاد است. این به دفع سموم از سیستم کمک می کند.

مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد که تخم بلدرچین می‌تواند از سلول‌های کبد در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی در موش‌ها محافظت کند. ترکیبات موجود در تخم بلدرچین باعث تثبیت آنزیم هایی مانند آلانین آمینوترانسفراز و آلکالین فسفاتاز در کبد می شود. این فعالیت محافظ کبدی تخم بلدرچین باید در انسان مورد مطالعه قرار گیرد تا بفهمیم چگونه در جلوگیری از تخریب سلول های کبدی کمک می کند.

7. ممکن است درد معده را تسکین دهد

تخم بلدرچین برای قرن ها به عنوان یک درمان خانگی برای درمان التهاب و ورم معده مورد استفاده قرار گرفته است. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه هستند. گفته می شود که این ترکیبات سلول های مخاطی پوشش معده را بازسازی می کنند. ادعا می شود که مصرف منظم تخم بلدرچین می تواند به درمان اختلالات شکمی مانند درد معده و زخم معده کمک کند. با این حال، هیچ تحقیقی برای حمایت از این ادعا هنوز وجود ندارد.

خاصیت تخم بلدرچین

8. تاثیر و خاصیت تخم بلدرچین بر بینایی

تخم بلدرچین سرشار از ویتامین A است. ویتامین A می تواند از چشمان شما در برابر انحطاط محافظت کند و خطر ابتلا به آب مروارید و گلوکوم را کاهش دهد.

9. ممکن است ایمنی را بهبود بخشد و متابولیسم را افزایش دهد

تخم بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین B است. این مواد مغذی ممکن است متابولیسم را بهبود بخشند زیرا در فرآیندهای سلولی مختلف، مانند رشد سلولی و تنظیم سلولی نقش دارند. لوسین، اسید آمینه ای که برای حفظ سیستم ایمنی قوی ضروری است، در تخم بلدرچین نیز یافت می شود.

10. ممکن است به کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی کمک کند

تخم بلدرچین حاوی حدود 60 درصد چربی های ضروری است، یعنی لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب که به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x