رادیو و تلویزیونفیلم و سریال

سریال رستاخیز تفنگ ها + بیوگرافی بازیگران و خلاصه داستان

سریال رستاخیز تفنگ‌ ها، روایتی جذاب از مبارزات جانانه مردمی است که برای آزادی و استقلال سرزمین خود جنگیدند.آماده شوید برای سفری هیجان‌انگیز به گذشته! سریالی حماسی و پرکشش که شما را به دل جنگل‌های لبنان و کوچه‌های باریک سوریه می‌برد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال رستاخیز تفنگ ها یک اثر تاریخی- مقاومتی است که به روایت داستانی حماسی از مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در دهه ۱۹۲۰ می‌پردازد. این سریال که محصول شبکه المنار لبنان است که با الهام از وقایع تاریخی و رویدادهای واقعی به تصویر کشیدن مبارزات مردم این دو کشور در برابر ظلم و ستم استعمارگران می‌پردازد.

ریال رستاخیز تفنگ‌ ها با سقوط امپراتوری عثمانی و ظهور استعمار فرانسه و انگلیس، به ویژه با انعقاد قرارداد سایکس-پیکو شرایط دشواری را برای مردم منطقه ایجاد کرد و به تقسیم کشورهای عربی و الحاق جبل عامل به لبنان انجامید. این مجموعه با روایت این مبارزات تاریخی به ما یادآور می‌شود که چگونه مردم در برابر ظلم و ستم ایستادگی کردند و برای آزادی و استقلال خود جنگیدند.

جدول مشخصات سریال رستاخیز تفنگ ها

ژانر درام- تاریخی
کارگردان عمار رضوان
نویسنده محمد النابلسی
سال انتشار 1392 لبنان
تعداد قسمت ها 30 قسمت

خلاصه داستان سریال رستاخیز تفنگ ها

سریال رستاخیز تفنگ ها + بیوگرافی بازیگران و خلاصه داستان

رستاخیز تفنگ‌ها یک سریال تاریخی حماسی است که داستان مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در دهه ۱۹۲۰ را روایت می‌کند. این سریال با الهام از وقایع واقعی و تاریخی مبارزات مردم این دو کشور در برابر ظلم و ستم استعمارگران را به تصویر می‌کشد.

عوامل تولید سریال رستاخیز تفنگ ها

  • کارگردان: عمار رضوان
  • تهیه کننده: بلال زعرور
  • نویسنده: محمد النابلسی
  • سناریو: محمد النابلسی
  • موسیقی: رضوان نصری
  • فیلم بردار: احمد مطر
  • توزیع کننده: مرکز تولیدات بین‌المللی بیروت

معرفی بازیگران سریال رستاخیز تفنگ ها

  • السا ذغیب
  • روضه قاسم
  • هیثم اسماعیل
  • احمد زین
  • نسرین حکیم
  • جمال حمدان
  • رانیا مروه
  • سمیر شمس
  • نشاط الملحم

السا ذغیب در سریال رستاخیز تفنگ ها

السا ذغیب در سریال رستاخیز تفنگ ها

السا ذغیب تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه کور جبیل به پایان رساند و در سال 1998 از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. پس از آن وی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی تئاتر به دانشگاه لبنان رفت و در سال 2002 مدرک خود را دریافت کرد.

اولین تجربه‌ی حرفه‌ای السا ذغیب در عرصه‌ی تئاتر با ایفای نقش در نمایشنامه‌هایی همچون «آلا کما کازالیکا آرد محمد عبد سماع فی» (زمین و بهشت) آغاز شد. او در این نمایش‌ها به عنوان اولین رقصنده حضور یافت و سپس در نمایش کودکانه‌ی «احلام البیاء» (فروشنده رویاها) نیز به ایفای نقش پرداخت.ذغیب نخستین حضور تلویزیونی خود را در برنامه‌ی “Who is the Best Byout Al-Ras Bayrout” از شبکه‌ی LBC تجربه کرد و در نقش یک گزارشگر ظاهر شد.

پس از آن وی تا سال 2007 به تدریس تئاتر در چندین مدرسه پرداخت. در ادامه‌ی فعالیت حرفه‌ای خود السا ذغیب به دنیای تبلیغات روی آورد و در تبلیغات مختلفی برای برندهای شناخته‌شده‌ای همچون آریل، کیت کت و پیتزا هات به ایفای نقش پرداخت.

روضه قاسم

روضه قاسم

روضه قاسم بازیگر، تهیه‌کننده و صداپیشه پرکاری است که در شبکه‌ی المنار لبنان فعالیت می‌کند. وی علاوه بر حضور در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف به عنوان صداپیشه در برنامه‌ی محبوب 360 درجه نیز فعالیت دارد. روضه قاسم همچنین در دوبله‌ی فیلم‌های کارتونی نیز تجربه دارد.

احمد زین در سریال رستاخیز تفنگ ها

أحمد زين

احمد زین نویسنده و روزنامه‌نگار یمنی در سال 1968 در شهر حدیده به دنیا آمد. او در حال حاضر در ریاض عربستان سعودی زندگی می‌کند و در روزنامه‌ی الحیات به فعالیت می‌پردازد. زین تاکنون چهار رمان و یک مجموعه داستان کوتاه را به رشته‌ی تحریر درآورده است. رمان «میوه‌ای برای کلاغ‌ها» که روایتی از دوران استعمار بریتانیا در عدن است، در فهرست طولانی جایزه‌ی بوکر 2021 برای داستان‌های عربی قرار گرفت. همچنین برخی از داستان‌های کوتاه او به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و روسی ترجمه شده‌اند.

نسرین حکیم

نسرین حکیم

نسرین الحکیم ستاره درخشان سینمای سوریه متولد ۱۶ ژوئیه ۱۹۷۶ در دمشق است. وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌ی اطلاعات در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و رسانه به طور جدی به فعالیت در عرصه‌ی بازیگری پرداخت. اولین حضور حرفه‌ای او در سریال رستاخیز ستاره ها بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

الحکیم با بازی در نقش‌های متنوع و چالش‌برانگیز توانسته است طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جذب کند و به یکی از چهره‌های شاخص سینمای سوریه تبدیل شود.

خیتم اللحام در سریال رستاخیز تفنگ ها

خیتم اللحام در سریال رستاخیز تفنگ ها

خیتم اللحام بازیگر سرشناس لبنانی در سال 1960 در شهر بعلبک به دنیا آمد. مادری سوری داشت و تحصیلات خود را در مدرسه اسقف گذراند. علاقه او به بازیگری تحت تأثیر برادرش که در یک گروه نمایشی فعالیت می‌کرد شکل گرفت. با آغاز جنگ داخلی لبنان خیتم به سوریه مهاجرت کرد.

پس از پایان جنگ به لبنان بازگشت و در مؤسسه‌ی زیبایی چارماران به تحصیل پرداخت. اما سرنوشت او را به سمت دنیای هنر کشاند. او که قرار بود در پشت صحنه‌ی یک سریال فعالیت کند به دلیل عذرخواهی بازیگر اصلی نقش او را بر عهده گرفت و با کارگردانی سمیر درویش اپیزود “یک و یک” را اجرا کرد.

اولین حضور حرفه‌ای خیتم اللحام در سال 1996 با سریال بزرگ سوری “بلند خاکستر” به کارگردانی نجد اسماعیل انزور رقم خورد. همکاری او با مرحوم جوزف صقر در کلیپ “چرا این کار را می‌کنی” به شهرت او افزود. این بازیگر توانمند با حضور در سریال‌های پرطرفداری همچون “لونا” و “باب او” و همچنین آثار تئاتری و سینمایی جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان عرب به ویژه لبنانی‌ها پیدا کرد.

سمير شمص

سمير شمص

سمیر شمس هنرمند چندوجهی لبنانی در سال 1942 در شهر هرمل متولد شد. او علاوه بر بازیگری، به عنوان روزنامه‌نگار، نویسنده و صداپیشه نیز فعالیت می‌کرد. شمس در اوایل دهه‌ی شصت میلادی فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم‌هایی همچون «سفر برلک»، «بنت الحارث» و «عسل تلخ» آغاز کرد. او همچنین در سریال‌های متعددی از جمله «انگور تلخ»، «مردی از گذشته» و سریال مصری «زنی از زمان عشق» به ایفای نقش پرداخت.

شمس علاوه بر بازیگری در زمینه‌ی دوبلاژ نیز تبحر داشت و به آموزش گویندگان بسیاری در رادیو پرداخت. او همچنین نویسنده‌ی فیلمنامه و رمان بود. اولین رمان او با عنوان «در لبه‌ی کیهان» در سال 2006 منتشر شد که اثری در ژانر علمی‌تخیلی محسوب می‌شود.

سمیر شمس هنرمندی جامع‌الاطراف بود که در طول زندگی هنری خود آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.

حرف آخر

اگر به تاریخ، داستان‌های حماسی و سریال‌های باکیفیت علاقه‌مندید تماشای سریال رستاخیز تفنگ‌ ها را به شما توصیه می‌کنیم. این سریال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تاریخ و فرهنگ منطقه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بوده اید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم با مطالعه این مطالب توانسته باشید اطلاعات مفیدی در مورد سریال رستاخیز تفنگ‌ ها ، کسب کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات از ما بپرسید. همچنین خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات شما را در مورد بهبود کیفیت مطالبمان دریافت کنیم.

انتهای مطلب/ م.د

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x