گردشگری

سفری به وان ترکیه؛ از کشف دریاچه بزرگ تا لذت بردن از غذاهای محلی 

در شهر وان ترکیه جاذبه های گردشگری و تاریخی متنوعی وجود دارد که شما می توانید با خیال راحت به این شهر سفر کنید. البته سهولت در رفت و آمد به این شهر باعث لذت بخش شدن مسافرت شما خواهد شد. 

به گزارش پارت نیوز؛ شاید ندانید وان ترکیه مناسب چه مسافرانی می باشد؛ این شهر برای کسانی که مسافرت خارج از کشور اما با قیمت مناسب می خواهند بسیار عالی است. علاوه بر این اگر شما اهل خرید باشید با شرکت در حراجی های آخر فصل این شهر می توانید لذت سفر خود را دو برابر کنید.

فهرست

معرفی شهر وان ترکیه (Van City)

وان شهری واقع در شرق ترکیه است که به خاطر مکان های تاریخی، زیبایی های طبیعی و میراث فرهنگی اش شناخته شده است. این شهر به خاطر دریاچه خیره کننده وان، معماری باستانی ارمنی و صنایع دستی محلی معروف است.

بر اساس تحقیقات باستان شناسان شهر وان قدمت 5 هزار ساله دارد. شهر وان در زمان امپراتوری اوراتور به نام توشپا معروف بوده که بعدها به مرکز امپراتوری ارمنی‌ها تبدیل شد.

مساحت شهر وان ترکیه، 1.938 کیلومترمربع می باشد. شهر وان از شرق به کوه های سیاه‌کوه و ارک و از جنوب، به کوه آرتوس همچنین از شمال و غرب به دریاچه وان وصل می شود. جمعیت شهر وان را تا به امروز در سال 2024، 568,155 نفر اعلام شده است.

شهر وان به زبان انگلیسی Van و همینطور به ترکی Van و به صورت “Vahn” تلفظ می شود. در این شهر کرذدها اکثریت را تشکیل می دهند که به زبان کرمانجی صحبت می کنند. ترک‌ها، ارامنه و ترکمانان هم دیگر گروه‌های قومی وان هستند.

از جمله نمادهای شهر وان می توان به گربه های سفید اشاره کرد که یک چشم آنها آبی و دیگری زرد می باشد. به دلیل رفت و آمد آسان به این شهر و ارزان بودن قیمت ها ایرانی ها بیشتر به این شهر می روند. همچنین ساعت ترکیه اختلاف چندانی با ایران ندارد و تنها یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

آیا شهر وان ترکیه پاسپورت می خواهد؟

آیا شهر وان ترکیه پاسپورت می خواهد؟

مسافران ایرانی می توانند تا 90 روز را بدون پاسپورت در شهر وان ترکیه بگذرانند اما زمانی که شما وارد خاک ترکیه می شوید، پاسپورت را مهر می زنند. علاوه بر این نباید، اعتبار پاسپورت شما کمتر از 6 ماه باشد. کسانی که در شهر وان دانشجو هستند، برای مسافرت به این شهر باید ویزای دانشجویی داشته باشند.

انواع پاسپورت ترکیه

کشور ترکیه دارای 4 نوع پاسپورت است که هر کدام جلدی کاملا متفاوت دارد. به این صورت که جلد پاسپورت عمومی ترکیه قرمزرنگ، جلد پاسپورت ویژه ترکیه سبزرنگ، جلد پاسپورت دیپلماتیک ترکیه سیاه‌رنگ و جلد پاسپورت خدمت ترکیه خاکستری‌رنگ است. در ادامه، به بررسی هر یک از انواع پاسپورت ترکیه می‌پردازیم.

پاسپورت عمومی ترکیه

پاسپورت قرمزرنگ یا پاسپورت عمومی ترکیه، همان پاسپورتی است که به تمامی شهروندان ترکیه‌ای اعطا می‌شود. چه این شهروندان متولد ترکیه باشند و چه متقاضی اخذ پاسپورت ترکیه.

نکته دیگر در خصوص پاسپورت عمومی ترکیه این است که دارندگان آن می‌توانند سفر آسانی را به بسیاری از کشورهای جهان تجربه کنند. از جمله اینکه آنان برای ورود به 70 کشور، نیازی به دریافت ویزا ندارند. همچنین باید گفت پاسپورت قرمز رنگ ترکیه 38 صفحه است و گنجایش زیادی برای صدور ویزاهای گوناگون دارد.

پاسپورت ویژه ترکیه

پاسپورت سبزرنگ یا پاسپورت ویژه ترکیه، تنها برای گروهی صادر می شود که کارکنان دولتی ترکیه هستند و نامشان در صندوق بازنشستگی این کشور ثبت شده است. ضمن اینکه این پاسپورت 30 صفحه است و اعتبار آن، به مهر ویژه‌ای بستگی دارد که بر روی آن زده می‌شود.

افراد زیر، می‌توانند پاسپورت ویژه ترکیه را دریافت کنند:

وزرای سابق و نمایندگان سابق مجلس
کارکنان دولتی درجه اول، دوم و سوم
استانداران و شهرداران کشوری
ورزشکاران دولتی و…
پاسپورت دیپلماتیک ترکیه
پاسپورت سیاه‌رنگ یا پاسپورت دیپلماتیک ترکیه، نوعی مدرک بین‌المللی است که وزارت امورخارجه ترکیه آن را صادر می‌کند و به مقامات بلندپایه خود اعطا می‌کند. گفتنی است که این پاسپورت نه‌تنها برای مقامات، که برای خانواده دیپلمات‌ها نیز صادر می‌شود تا آن‌ها برای حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی مشکلی نداشته باشند.

همچنین باید گفت پاسپورت دیپلماتیک ترکیه در 28 صفحه طراحی شده است و برای صدور آن، نیاز به پرداخت مبلغی نیست.

پاسپورت خدمت ترکیه

پاسپورت خاکستری‌رنگ یا پاسپورت خدمت ترکیه، برای افرادی صادر می‌شود که پاسپورت دیپلماتیک یا ویژه ندارند اما قرار است از طرف دولت ترکیه به خارج از کشور فرستاده شوند. گفتنی است این پاسپورت 30 صفحه است و در چنین موقعیت‌هایی صادر می‌شود:

برای افرادی که توسط دولت ترکیه یا شهرداری‌ها و ادارات خصوصی این کشور به خارج از مرزها فرستاده می‌شوند.
برای کسانی که در سازمان‌های بین‌المللی مشغول‌به‌کار هستند. البته این در صورتی است که ترکیه نیز در آن سازمان عضویت داشته باشد.
برای اشخاصی که در جمعیت هلال احمر ترکیه صاحب‌منصب هستند و…

شرایط آب وهوای شهر وان ترکیه

شهر وان ترکیه از اواخر بهار تا اوایل پاییز آب و هوای کاملا مساعدی دارد؛ در این مدت بارندگی به صورت پراکنده می باشد. وان ترکیه در زمستان کاملا سرد و برفی است، دمای هوا گاهی به منفی 4 درجه نیز رسیده است و هوای تابستانی این شهر گرم و خشک است.

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه

جاذبه های وان ترکیه از تنوع زیادی برخور دار است که این نکته مثبت باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب کند. در ادامه جاهای دیدنی ترکیه را به طور کامل معرفی می کنیم.

دریاچه وان

دریاچه وان

اولین جاذبه طبیعی شهر وان که بسیار معروف است، دریاچه وان می باشد. دریاچه در قسمت غربی شهر و.ان و 10 کیلومتری آن می باشد. طبیعت بکر اطراف دریاچه وان باعث جذابیتش شده است. همچنین دانشگاه این شهر که بیشتر خارجی ها هستند، در کنار این دریاچه قرار گرفته است.

دریاچه وان به دلیل فعالیت های آتشفشانی شکل مثلثی به خود گرفته است. آب این دریاچه شور می باشد و برای مصرف و آشامیدن مناسب نیست. آب شور این دریاچه باعث شده تا یک گونه خاصی از ماهی ها در آن زندگی کنند. شایان ذکر است که لقب این دریاچه دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه می باشد.

جزیره و کلیسای آکدامار

جزیره و کلیسای آکدامار

در دریاچه وان جزیره ای به نام آکدامار یا آختامار وجود دارد که توریست ها خود را از طریق کشتی به این جزیره می رسانند. این جزیره طبیعت بکری دارد که شما از تماشای چشمه های جوشان سیر نخواهید شد. داخل آکدامار یک کلسیای ارمنی صلیب مقدس قرار دارد که قدمت آن به قرن دهم بر می گردد. بر روی دیوارهای کلیسا نقاشی هایی وجود دارد که نشان دهنده مغول می باشد. باید اضافه کنیم که فاصله کلیسا تا شهر، در حدود 41 کیلومتر است.

قلعه وان؛ قلب تپنده تمدن باستانی اواراتو

قلعه وان؛ قلب تپنده تمدن باستانی اواراتو

معروف ترین بنای تاریخی که می توان به اشاره کرد، قبله وان در شرق دریاچه می باشد که در 5 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. قدمت این قلعهخ به قرن هفتم تا دهم باز می گردد که مربوط به دوران پادشاهی اوراتویی می باشد. البته این بنا، تنها بقایایی از ستون‌های بزرگ و دیوارهای مرتفع است که از بازالت و آجرهای گلی ساخته شده‌اند.

موزه وان

موزه وان

به دلیل قدمت دیرینه شهر وان موزه ای از سال 1970 در این شهر آغاز به کار کرد که بخش های مختلفی از جمله باستان شناسی و قوم شناسی دارد. آثار داخل این موزه شامل: چند سنگ قبر به جای‌ مانده از دوره آق‌قویونلوها و قراقویونلوها می باشد، همچنین در بخش پایینی طلا وجواهرات، آثار برنزی و ظروف سرامیکی عصر اوراتویی و در طبقه بالا نیز ظروف سفالی، نسخه‌های خطی و سکه‌های قدیمی وجود دارد.

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه مورد دیگری است که می توانید با رفتن به آنجا روز خود را در شهر وان بگذرانید. این آبشار حدود 88 کیلومتر با شهر فاصله دارد و و ارتفاع آن به 6 متر می رسد. در اطراف این آبشار فضای سبز و دلنشینی وجود دارد که شما می توانید از سکوت آنجا لذت ببرید. بد نیست بدانید که نام آبشار مرادیه، از ششمین فرمانروای عثمانی گرفته شده است. همچنین برای رسیدن به این آبشار، شما باید از روی یک پل معلق کابلی عبور کنید.

پارک آبی شهر وان ترکیه (Van Aqua Park)

پارک آبی شهر وان ترکیه (Van Aqua Park)

بسیاری از مسافران در تابستان و بهار به دنبال شنا کردن هستند که پارک آب وان گزینه عالی براس آن ها می باشد. پارک آبی در ساحل دریاجه وان قرار دارد و از امکانات زیادی نیز برخورد است که شامل: استخر شنا برای کودکان و بزرگسالان، سرسره آبی، صندلی‌‌های آفتابگیر و مکان‌هایی برای استراحت است. به ‌علاوه، شما این امکان را دارید تا در کافه تریا و ویتامین‌ بار پارک، نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را بنوشید.

 خانه گربه‌های وان

 خانه گربه‌های وان

بیشتر شهرت جهانی این شهر به‌دلیل وجود گربه‌های سفید و پشمالویی است که یکی از چشمانشان آبی و دیگری سبز یا کهربایی است. این موضوع، باعث جذب گردشگران زیادی از کشورهای جهان شده و هم‌اکنون محلی با ‏عنوان‎ «وان کدی اوی» یعنی خانه گربه‌های وان دایر شده است و گردشگران می‌توانند در این محل از این گربه‌های کمیاب بازدید کنند. گربه‌های وان به حیوانات محلی مثل مرغ ‏حمله نمی‌کنند و دوست دارند همراه مردم زندگی کنند. مردم وان در گذشته این گربه‌ها را نشانه الهی می‌دانستند و به این دلیل، ‏احترام خاصی برایشان قائل بودند.

سایر جاذبه های گردشگری شهر وان

  • پارک کورتولوش وان در مرکز شهر
  • شهر تاریخی احلات (Ahlat) در شمال دریاچه وان
  • کتیبه خشایارشاه
  • قلعه هوساپ
  • شهربازی شهر وان ترکیه در اسکله وان
  • شهر تاریخی توشپا در کنار قلعه وان

انواع راه‌های سفر به وان ترکیه

ایرانی های عزیزی که قصد سفر به شهر وان را دارند از راه های مختلفی می توانند، به این شهر سفر کنند. اینکه با کدام وسیله نقیله می خواهید سفر کنید کاملا به خود شما بستگی دارد و می توانید طبق بودجه خود مسیر را انتخاب کنید.

سفر هوایی به وان

آسان ترین و راحت ترین راه سفر به وان با هواپیما است. البته هواپیما با وجود راحتی هزینهخ بر است و اگر برای شما هزینه رفت و آمد خیلی مهم است، این راه را به شما پیشنهاد نمی کنیم. البته نمکته مهم این است که از ایران به وان پرواز مستقیم نداریم و شما اول به استانبول می روید و بعد راهی وان خواهید شد.

سفر به وان ترکیه با قطار

در سال 1398 قطار ایران – وان افتتحا شد و شما می توانید از شهر تبریز سوار قطار شوید و تا وان مستقیم بروید. البته حدود یک شبانه روز طول می کشد تا شما به وان برسید.

سفر به وان با اتوبوس

از دیگر راه‌های سفر زمینی به شهر وان ترکیه، اتوبوس است که این روش نسبته به هواپیما و قطار ارزان تر می باشد. برای اینکه با اتوبوس به وان بروید، ابتندا خود را به مرز رازی در شهرستالن خوی برسانید و از آنجا سوار اتوبوس شوید و حدود 15 ساعت بعد بعه شهر وان خواهید رسید. دقت داشته باشید که این مرز، تنها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر باز است. علاوه بر مرز رازی، مرز بازرگان در ماکو و سرو در آذربایجان غربی هم اتوبوس‌هایی به مقصد وان دارند.

سفر به وان با ماشین شخصی

شاید در ابتدا فکر کنید که هزینه سفر شما با ماشین کم باشد، اما کاملا در اشتباهیسد زیرا این راه هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت، زیرا زیرا باید، گواهینامه و پلاک بین ‌المللی داشته باشید و عوارض شهرداری را هم پرداخت کنید. بیمه کردن ماشین برای 10 روز و پرداخت عوارض خروج از مرز را هم، به اقدامات بالا اضافه کنید.

فاصله شهر وان تا استانبول چقدر است؟

دسترسی از وان تا شهرهای مهم ترکیه، از راه‌های مختلفی امکان پذیر است. در حقیقت، برای طی فاصله 1264 کیلومتری بین این دو شهر، می‌توان هم از هواپیما و هم اتوبوس و قطار استفاده کرد. هواپیماهای ترکیش ایرلاینز و پگاسوس، از وان به مقصد فرودگاه صبیحاگوکچن پرواز می‌کنند. طول مدت این پرواز، در حدود 2 ساعت و 15 دقیقه است. علاوه بر این، برخی از پروازها هم در فرودگاه بین ‌المللی استانبول به زمین می‌نشینند.

برای سفر زمینی هم می‌توان از وان با اتوبوس به قونیه رفت و از آنجا، با قطار به استانبول رسید. البته این راه، کمی طولانی است و چیزی حدود 20 ساعت به طول می‌انجامد. اگر همچنان به دنبال راهی ارزان می‌گردید، کافی است از وان سوار اتوبوس شده و در عالی ‌بی ‌کوی پیاده شوید.

آشنایی با مراکز خرید و بازارهای شهر وان ترکیه

امکان ندارد شما به ترکیه مخصوصا شهر وان سفر کنید، اما به دنبال خرید کردن نباشید. در این شهر مزراکز خرید جذابی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

مرکز خرید وان AVM

مرکز خرید وان AVM

از جمله مراکز خرید مشهور این شهر، وان ای وی ام در بلوار جمهوریت است. در این مرکز می توانید محصولاتی چون لباس و لوازم برقی، بخرید. همچنین بیش از 80 برند ترک و اروپایی، در این فروشگاه وجود دارد که شامل: پیرکاردین، آدیداس، کوتون، فلو و ال‌ سی وایکیکی می باشد. علاوه بر این برای خرید لوازم آرایش ای وی ام بهترین گزینه برای شما می باشد. از جمله انکانات این فروشگاه سینما، هایپرمارکت، فودکورت و زمین بازی کودکان هم از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌روند.

مرکز خرید آیدین پریهان

مرکز خرید آیدین پریهان در محله باهچیوان وان قرار گرفته است. شهرت آیدین پریهان به دلیل پوشاک چرم می باشد. این فروشگاه امکاناتی نظیر سینما و زمین بولینگ دارد.  زمان حراج در وان ترکیه از ۲۲ دسامبر تا اوایل ژانویه است که بهترین زمان برای خرید لباس‌های زمستانی است.

مرکز خرید آتایوس سیلور

مرکز خرید آتایوس سیلور کاملا لوکس و مجلل است که شما می توانید جواهرآلات، اشیای قیمتی و زیورآلات نفیسی را از آنجا خرید کنید. علاوه بر این برندهای ترک و اروپایی نیز در این فروشگاه لوکس وجود دارد.

مرکز خرید ترکوآز

مرکز خرید ترکوآز

اگر به دنبال بازارهای محلی هستید، مرکز خریبد ترکوآز بهترین مکان برای خرید است. از آنجایی که ترکوآز در خیابان کاظم قرار دارد، افراد ۀآن محلی هستند و با زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند.  با این‌ حال، حتی در این مرکز هم برندهای اروپایی پوشاک به چشم می‌خورند. البته قیمت اجناس در مرکز خرید ترکوآز، اقتصادی‌تر است.

بازار شهر وان

در تقاطع خیابان‌های کاظم کارابکیر و جمهوریت، بازار قدیمی وان با فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد وجود دارد. این مکان، چیزی شبیه خیابان استقلال استانبول می باشد. در این بازار هم برندهای مشهوری چون آدیداس، نایکی، کینیتکس پیدا می شود و هم مغازه‌های قدیمی. اگر قصد خرید سوغات وان یا حتی میل غذا را دارید نیز، این بازار کاملاً برایتان ایده‌آل است. علاوه بر موارد بالا، مراکز خریدی مانند لیمون، بازار روس‌ها، رانس، متروپلیتن و پارک هم در وان قرار دارند.

سوغات وان ترکیه چیست؟

سوغات وان ترکیه تفاوت خیلی خاصی با دیگر شهرها ندارد، برای مثال باقلوا در این شهر نیز پیدا می شود. اگر شیرینی و باقلوای خوب می خواهید باید به بازارهای قدیمی شهر بروید. برخی دیگر دوست دارند ابزاری همچون قهوه‌جوش، قلیان، زیورآلات و ظروف مسی و برنجی را بخرند.

رستوران‌های محبوب شهر وان ترکیه (Van Turkey)

این قسمت مهم تر از بقیقه است، چرا که رستورذان و غذای محلی هر فرهنگ و شهر را باید حتما امتحان کنید که ما برای شما چند رستوران معروف وان را معرفی خواهیم کرد.

رستوران کاراوانسارای

این رستوران کاملا تم سنتی دارد و در ظروف مسی غذاها را سرو می کنند. این کاروانسارای در محله باهچیوان قرار دارد و معروف ترین غذای آنجا کباب کاغذی است. کبابی از گوشت گوسفند که در کاغذ پیچیده می‌شود.

رستوران کبابستان

کبابستان نیز فضایی مانند کاراوانسارای، سنتی است و در مرکز شهر قرار گرفته است. از جمله نکات مثبت کبابستان آشپزخانه آن است که کاملاً رو به مشتریان و قابل دیدن است.

رستوران تامارا

هتل تامارا، رستورانی دارد که آوازه آن از خود هتل فراتر رفته است. شما می‌توانید پشت یکی از میزها بنشینید و غذای خود را در کوره‌ای که مخصوص خود شما است، کباب کنید. ضمن اینکه متناسب با انواع کباب، نوشیدنی‌های گوناگونی هم در رستوران سرو می‌شوند.

ما علاوه بر رستوران‌های بالا، این موارد را هم به شما توصیه می‌کنیم:

  • رستوران محلی عایشه با غذاهای ترکی و کردی
  • رستوران آکدامار با غذاهای خوشمزه دریایی
  • رستوران هتل الیت ورلد با صبحانه مفصل و غذاهای بین ‌المللی
  • رستوران تپه اجاق ‌باشی با انواع کباب‌ها و غذاهای گریل ‌شده

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه با توجه به شرایط آب و هوایی، بهار و پاییز است. شما در این دو فصل می توانید، هم شنا کنید و هم اینکه از هوای معتدل آنجا لذت ببرید. با این‌ وجود، ایرانی‌های زیادی تنها به هوای خرید و از طریق تور وان ترکیه، عازم این شهر می‌شوند. در این صورت، باید حواستان به حراج باشد.

شهر وان ترکیه معمولا چندین حراجی را در طول سال برگذارمی کند، معروف ترین آنها حراجی های فصلی است که آخر هر فصل این حراجی ها برگذار می شود. اما حراج مناسبتی، مربوط به مناسبت‌های خاصی مثل کریسمس، روز مادر، بلک فرایدی و عید فطر می‌شود.

از بین اینها، نیمه دوم دسامبر تا نیمه اول ژانویه بهترین فرصت برای برخورداری از تخفیف‌های عالی است. در این بازه زمانی که مصادف با کریسمس است، تخفیف‌ها حتی به 50 درصد هم می‌رسند. بعد از کریسمس، حراج عید فطر نیز از دیگر زمان‌های پر تخفیف در وان است.

معرفی هتل های مناسب در وان تریکه

در وان ترکیه هتل های زیادی از سه ستاره تا پنج ستاره وجود دارد که بهترین آنها سه ستاره ساردور در مرکز شهر است.  این هتل که فاصله اندکی با پارک بزرگ شهر دارد، دارای 69 اتاق مجهز به اینترنت رایگان است.

هتل شاهماران ریزورت، یکی دیگر از اقامتگاه‌های 4 ستاره وان است که در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته است. طبیعت سبز و محیط دنج اطراف این هتل، یکی از مزایای آن به شمار می‌رود. اگر در جستجوی یک هتل مجلل 5 ستاره هستید، هتل الیت ورلد (Elite World) گزینه خوبی است. این هتل محبوب هم، فاصله بسیار اندکی با دریاچه وان دارد. به علاوه، در رستوران آن می‌توانید از غذاهای ترکی و بین ‌المللی هم لذت ببرید.

اما برای آنها که دنبال هتلی نزدیک به مراکز خرید هستند، هتل سه ستاره توپراک انتخاب ایده‌آلی است. در کنار همه اینها، بد نیست گزینه‌های زیر را هم مد نظر قرار دهید:

  • هتل ارزان و دو‌ستاره دیمت پارک (Dimet Park)
  • هتل امپریال تاور (Imperial Tower) در مرکز شهر
  • هتل چهار ستاره تامارا، نزدیک به مراکز خرید
  • هتل 4 ستاره هالدی، نزدیک به موزه وان
  • هتل لوکس دابل‌تری بای هیلتون (Doubletree By Hilton) با فاصله 5 دقیقه‌ای از فرودگاه وان
  • هتل – سوئیت کرنر نزدیک به موزه وان
  • هاستل وان بک‌پکرز (Van Backpackers) در خیابان جمهوریت

خرید سیم‌کارت در وان

خرید سیم‌‌کارت در ترکیه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که برای مسافران وان مهم است. بسیار پیش می‌آید که افراد به‌علت ناآگاهی، سیم‌کارت را از هتل‌ها، تورلیدرها، فرودگاه یا ترمینال می‌خرند و برای آن هزینه زیادی می‌پردازند. خوب است بدانید که راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط با ایران در سفر به خارج از کشور وجود دارد. در ادامه، بیشتر درباره سیم‌کارت در وان صحبت می‌کنیم.

فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانی

پیشنهاد اول ما برای راه‌اندازی سیم‌کارت در کشور ترکیه این است که در ایران با توجه به اپراتور تلفن همراهتان، بسته رومینگ بخرید و داخل خاک ترکیه از آن استفاده ‌کنید. برای این کار باید به اپلیکیشن اپراتور تلفن همراهتان یا نمایندگی‌های آن مراجعه کنید و بسته رومینگتان را فعال کنید. رومینگ، سرویسی است که سیگنال و ارتباطات را بین کشورها فعال می‌کند و شما می‌توانید به‌راحتی پیامک و تماس به ایران داشته باشید و از اینترنت آن هم استفاده کنید.

  • هزینه رومینگ مکالمه‌های داخلی هر دقیقه: 7500 تومان
  • هزینه رومینگ مکالمه‌های از ترکیه به ایران هر دقیقه: 12500 تومان
  • هزینه دریافت مکالمه از ایران هر دقیقه: 10500 تومان
  • هزینه ارسال پیامک: 4000 تومان
  • هزینه اینترنت آزاد هر مگ: 3000 تومان

خرید سیم‌کارت ایرانی آپتل

خرید سیم‌کارت ایرانی آپتل، دومین روش برای ارتباط گرفتن از ترکیه است. این شرکت، سیم‌کارت‌هایی را مخصوص سفر در طیف وسیعی از بودجه در دسترس شهروندان ایرانی قرار داده است. به‌عنوان مثال، سیم‌‌کارت آپتل مخصوص ترکیه از 2 گیگ شروع می‌شود و پکیجی شامل 200 دقیقه مکالمه، 200 پیامک و 20 هزار تومان اعتبار اولیه در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این سیم‌کارت‌ها بهترین انتخاب برای سفرهای گردشگری کوتاه‌مدت هستند.

  • قیمت سیم‌کارت آپتل ترکیه 2 گیگ: 250 هزار تومان
  • قیمت سیم‌کارت آپتل ترکیه 8 گیگ: 500 هزار تومان
  • قیمت سیم‌کارت آپتل ترکیه 40 گیگ: 2 میلیون و 900 هزار تومان (۶ ماهه)
  • قیمت سیم‌کارت آپتل ترکیه 100 گیگ: 4 میلیون و 900 هزار تومان (1 ساله)

خرید سیم‌کارت ترک

خرید سیم‌کارت از کشور ترکیه، روش سوم برای حفظ ارتباط با کشور مبدأ است. البته باید بگوییم که اگر قرار است سفر کوتاهی به ترکیه داشته باشید، بهتر است از دو روش قبل استفاده کنید؛ ولی اگر به هر دلیلی موفق به انجام دو راه اول نشدید، می‌توانید از سیم‌کارت‌های توریستی استفاده کنید که اعتبارشان 3 ماهه است. این سیم‌کارت‌ها ترکسل، ترک تلکام یا ودافون نام دارند. ازلحاظ آنتن‌دهی، ترکسل مانند همراه اول در ایران است. برای گرفتن سیم‌کارت ترکیه باید پاسپورت خود را نشان دهید و با پرداخت 160 تا 550 لیر برحسب نیازتان آن را خریداری کنید.

حرف آخر

پارت نیوز در این مقاله شهر وان ترکیه را مورد بررسی قرار داد. با توجه به توضیحاتی که داده شد، وان ترکیه از جمله بهترین مقاصد گردشگری برای خرید و تفریح با قیمت پایین می باشد. همچنین این شهر به دلیل نزدیک بودن به ایران باعث شده تا به راحتی رفت و آمد کنید. پیشنهاد ما به شما برای مسافرت به یک منطقه خوش آب و هوایی که امکانات تفریحی خوبی داشته باشد و بتوانید از جاذبه های تاریخی نیز لذت ببرید، همین شهر وان ترکیه می باشد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x