گل و گیاه

سم مناسب برای از بین بردن علف هرز/راه های از بین بردن علف هرز

برای از بین بردن علف هرز شما می توانید از سم مناسب برای از بین بردن علف هرز استفاده کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ با استفاده از سم مناسب برای از بین بردن علف هرز و روش های از بین بردن علف هرز می توانید به راحتی سبزی و درختان تان را محافظت کنید.

روش های از بین بردن علف هرز

به طور کلی، دو روش برای مبارزه با علف های هرز وجود دارد. در روش اول با استفاده از ابزار باغبانی و مکانیکی از گسترش علف های هرز جلوگیری می شود. برای این منظور کشاورزان با شخم زدن زمین تا عمق 30 سانتی متری علف های هرز را از بین می برند. بقایای گیاهان را در زمین کشاورزی می سوزانند و یا به کمک وجین علف های هرز بین بوته ها را از بین می برند. در روش دوم، علف های هرز به کمک سموم کشاورزی و شیمیایی از بین می روند. در این روش از علف کش های قبل یا بعد از سبز شدن استفاده می شود.

راه های از بین بردن علف هرز

سم مناسب برای از بین بردن علف هرز

در روش مبارزه با علف های هرز دو نوع علف کش وجود دارد. برای علف کش های پس از سبز شدن، پس از رشد علف های هرز، می توان از علف کش توفورد برای از بین بردن علف های هرز پهن برگ در چمن یا باغ و علف کش گلایفوسیت برای از بین بردن تمام پیازها یا ریزوم های علف استفاده کرد. شما می توانید در هر زمان از این محصولات استفاده کنید. علف کش های پیش رویشی مانند تری فلورالین نیز برای از بین بردن علف های هرز قبل از جوانه زدن این گیاهان ناخواسته استفاده می شود.

دسته بندی علف کش ها بر اساس زمان اثر گذاری

در روش مبارزه با علف های هرز، سه زمان بندی برای استفاده از علف کش ها وجود دارد که با توجه به نوع محصول و کاربرد هر یک به کار می روند. در ادامه به بررسی این علف کش ها می پردازیم.

استفاده از علف کش پیش از کاشت

این علف‌کش‌ها، مانند تری فلورالین، رشد بذر علف‌های هرز را به تاخیر می‌اندازند و تا زمانی که گیاهان اصلی به خوبی استقرار پیدا کنند، روی خاک اعمال می‌شوند. قبل از کاشت بذر یا نهال در زمین، از این محصولات استفاده می شود. بیشتر این علف کش ها روی جوانه ها اثر بدی ندارند و به از بین بردن علف های هرز کمک می کنند.

سم علف هرز

استفاده از علف کش پیش از رویش

این محصولات پس از کاشت بذور و پیش از جوانه زنی آن ها به خاک زده می شوند و از رشد علف های هرز جلوگیری می کنند.

استفاده از علف کش پس از رشد گیاه

برخی از این محصولات برای گیاهان دیگر مضر هستند، مانند علف کش گلیفوسیت که ریشه علف های هرز را از بین می برد. بقیه سموم تماسی هستند و فقط برگ های علف های هرز را از بین می برند و باید روی گیاه اسپری شوند، مانند علف کش پاراکوات. نوع دیگری از این محصولات وجود دارد که در چمن برای از بین بردن شبدر یا برگ های پهن استفاده می شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x