انرژی

سنسور القایی و کاربرد آن

در بخش صنعت از سنسور های مختلفی استفاده می‌ شود که یکی از انواع این سنسور ها، سنسور القایی است. سنسور القایی از اصل القای الکترومغناطیسی استفاده می‌ کند تا بتواند تشخیص یا اندازه‌ گیری اشیاء فلزی را انجام دهد. در استفاده از سنسور القایی، این وسیله با استفاده از میدان مغناطیسی می‌ تواند تشخیص فلزات را بدون تماس انجام دهد. در واقع در زمانی که میدان مغناطیسی تغییر کند، جریان هم تغییر پیدا می‌کند و اشیا فلزی بر میدان مغناطیسی تاثیرگذار هستند. با توجه به تاثیری که اشیا فلزی بر میدان مغناطیسی می‌ گذارند، این اشیا تشخیص داده می‌ شوند. کار کرد سنسور القایی بر اساس قانون القای فارادی می‌ باشد. برای تعریف ساده کارکرد سنسور القایی می‌ توان گفت که این سنسور دو حالت دارد که ساده‌ ترین نوع سنسور سیم پیچی را با اسیلاتور هدایت می‌ کند. زمانی که جسم فلزی به سیم پیچ نزدیک شود و با تغییر این فرکانس ، سنسور متوجه شیء فلزی و تشخیص آن از اشیاء غیر فلزی می‌ شود. در صورتی که این سیم پیچ دارای هسته فرومغناطیسی باشد حساسیت آن افزایش پیدا می‌کند و برای کاربرد های خاص می‌ توان از این نوع استفاده کرد. حالت دیگری که در سنسور القایی می‌ تواند وجود داشته باشد، استفاده از یک سیم پیچ برای تولید میدان مغناطیسی در حال تغییر می‌ باشد و از سیم پیچ دیگر برای احساس تغییرات در این میدان که تولید شده است توسط شیء دیگر استفاده می‌ شود.

ویژگی‌ های سنسور القایی

سنسور القایی دارای ویژگی‌ های ظاهری خاصی می‌ باشد که می‌ تواند در شکل استوانه‌ ای یا مکعبی باشد همچنین قطر سنسور استوانه‌ ای یا سایز سنسور مکعبی مختلف در نظر گرفته می‌ شود. انواع سنسور القایی از نظر نوع نصب سنسور با یکدیگر متفاوت هستند همچنین جنس بدنه سنسور ها ممکن است از پلاستیک، فلز و غیره باشد. طول سیم و جنس روکش آن در سنسور ها مختلف می‌ باشد. سنسور القایی در دسته‌ بندی سنسور های بدون تماس بوده و با توجه به نوع فلز ، فاصله حساسیت سنسور القایی مختلف است به طور مثال فلزات آهنی مثل فولاد و آهن دارای محدوده سنجش بیشتری هستند اما فلزات غیر آهنی مثل مس و آلومینیوم تا ۶۰ درصد فاصله تشخیص را کاهش می‌ دهد.

فروش سنسور القایی در انواع مختلف از طریق مرکز تهران اتوماسیون انجام می‌ گیرد. این مجموعه فروش سنسور القایی و انواع سنسور ها را با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌ کند.

 کاربرد سنسور القایی

از سنسور القایی برای کاربرد های مختلف می‌ توان بهره برد به طور مثال در ردیاب‌ های فلزی، کارواش‌ های اتوماتیک و تشخیص بسته بودن درب آسانسور ، چراغ راهنمایی و غیره از سنسور القایی می‌ توان استفاده نمود. همچنین استفاده از سنسور القایی برای شمارش قطعات در سیستم و یا جداسازی قطعات از هم و به منظور تشخیص و اندازه‌ گیری فاصله می‌ توان استفاده نمود. بنابراین با توجه به این موارد گفته شده، استفاده ی بسیار زیادی از سنسور القایی را در بخش صنعت داریم. از ویژگی‌  های سنسور القایی که به آن اشاره کردیم عدم نیاز به تماس مستقیم با اجسام فلزی می‌ باشد بنابراین این ویژگی موجب شده که زمانی که دسترسی لازم وجود ندارد و یا گرد و غبار وجود دارد می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. برای خرید سنسور القایی باید با توجه به کاربردی که دارید خرید سنسور القایی را انجام دهید. باید توجه کنید که سنسور القایی انتخابی باید با کاربرد مورد نظرتان مناسب باشد تا بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

فروش سنسور القایی از طریق سایت تهران اتوماسیون انجام می گیرد و می توانید به صورت اینترنتی خرید سنسور القایی را در نوع دلخواه انجام دهید.

سنسور القایی و کاربرد آن

عملکرد سنسور القایی

سنسور های القایی از سنسور های بدون تماس هستند که بر اساس مدار های مغناطیسی کار می‌ کنند. به سنسور های القایی، سنسور های الکترومغناطیسی هم گفته می‌ شود. از این سیستم‌ ها برای شناخت فلزات استفاده می‌ شود. سنسور های القایی تنها در مقابل فلزات از خود واکنش نشان داده و می‌ توانند فرمان را به رله‌ ها، شیربرقی‌ ها و سیستم‌ های اندازه‌ گیری و مدارات ارسال کنند. ساختار سنسور القایی شامل استیلاتور ،تقویت خروجی و اشمیت تریگر می‌ باشد. سنسور های القایی دارای مزایای بسیار زیادی هستند. یکی از این مزایا سرعت سوئیچینگ زیاد می‌ باشد. این سنسور ها در انواعی که سنسور القایی سرعت می‌ باشند با سرعت سوئیچینگ بسیار بالایی کار می‌ کنند. طول عمر بالا یکی از مزایای سنسور القایی هستند که این سنسور ها می‌ توانند در محیط‌ های آلوده به آب ، روغن، گرد و غبار و غیره کار کنند. سنسور های القایی برای کارکرد نیاز به نیرو و فشار ندارند و این سنسور ها ایجاد نویز نمی‌ نمایند. سنسور های القایی قابل استفاده در محیط‌ های با شرایط کاری سخت هستند.

فروش سنسور القایی با کیفیت بالا

مرکز تهران اتوماسیون یکی از مراکز معتبر فروش سنسور القایی و سایر سنسور ها می‌ باشد. برای خرید سنسور القایی در نوع مورد نظر از طریق این مجموعه می‌ توانید انواع سنسور القای با کیفیت را تهیه کنید. این مجموعه با توجه به سابقه طولانی مدت در زمینه ی فروش سنسور القایی و سایر سنسور ها می‌ تواند بهترین سنسور ها را عرضه نماید. سنسور های القایی در انواع مختلف به تولید می‌ رسند و هر یکی از آن ها برای مواردی استفاده می‌ شود. انواع سنسور های القایی بر اساس تعداد سیم‌ های سنسور، محدوده دمای کارکرد، فاصله دید سنسور ، خروجی‌ های مختلف برای اتصال به شبکه و سرعت یا فرکانس کاری با یکدیگر متفاوت هستند. برای انتخاب و خرید سنسور القایی با مراجعه به سایت مرکز تهران اتوماسیون می‌ توانید از همکاران ما مشاوره دریافت کنید. سنسور القایی برای اندازه‌ گیری فاصله از قطعه کاربرد دارد. همچنین این سنسور ها برای اندازه‌ گیری ضخامت قطعات فلزی به کار می‌ روند. یکی از موارد استفاده از سنسور القایی، جداسازی قطعات با ابعاد مختلف است که می‌ تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر کاربرد های سنسور القایی می‌ توان به جداسازی قسمت فلزی قطعات اشاره کرد. همچنین برای تشخیص قطعات فلزی شکسته در دستگاه‌ های مختلف می‌ توان از سنسور القایی کمک گرفت. در آشکار سازی تغییر در دندانه چرخ دنده‌ های فلزی و اندازه‌ گیری و کنترل سرعت از سنسور القایی استفاده می‌ شود.

سنسور القایی و کاربرد آن

خرید سنسور القایی به صورت اینترنتی

در صورتی که قصد خرید سنسور القایی با کیفیت بسیار بالا را دارید ، می‌ توانید به صورت آنلاین از طریق سایت تهران اتوماسیون خریدتان را انجام دهید. این مجموعه یکی از مراکز بزرگ فروش سنسور القایی در کشور است که انواع سنسور ها را در برند های معتبر ارائه می‌ کند. فروش سنسور القایی به صورت اینترنتی از طریق این مجموعه در نظر گرفته شده است تا مشتریان گرامی در سراسر کشور بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری انواع سنسور های مورد نیاز را تهیه کنند. امروزه افراد تمایل زیادی به خرید اینترنتی کالا های مورد نظر خود دارند و در بخش صنایع نیز شما می‌ توانید انواع قطعات مورد نیاز تجهیزات را از طریق فروشگاه‌ های آنلاین به راحتی انجام دهید. سنسور ها از قطعات مهم و ضروری در صنعت به شمار می‌ روند که در خطوط تولید و سایر بخش‌ های صنعتی از آن استفاده می‌ شود. شما می‌ توانید خرید سنسور القایی به صورت اینترنتی را از فروشندگان معتبر انجام دهید تا بتوانید بسیار آسان در زمان نیاز این قطعات را تامین نمایید.

https://teh-automation.com/

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x