بین الملل

سید هاشم صفی الدین مدیر اجرایی حزب الله لبنان کیست؟

سید هاشم صفی الدین پدر شوهر زینب سلیمانی است که به عنوان جانشین احتمالی بعد از ترور حسن نصرالله بر سر زبان ها افتاده است و این موضوع تا کنون توسط خبر رسمی تایید نشده. در ادامه با شخصیت سید هاشم صفی الدین و تمام فعالیت هایش بیشتر آشنا می شوید. 

به گزارش پارت نیوز؛ سید هاشم صفی الدین چه نسبتی با زینب سلیمانی دارد؟ این سوالی است که بعد از ترور حسن نصرالله بسیار پرسیده می شود و ما قصد داریم با بررسی زندگی شخصی سید هاشم صفی الدین به این سوال پاسخ دهیم.

 سید هاشم صفی الدین کیست؟

سید هاشم صفی الدین پدرشوهر زینب سلیمانی و داماد قاسم سلیمانی می باشد، صفی الدین در سال 1964 در شهر لبنان و خانواده ای پر جمعیت متولد شده است. سن صفی الدین اکنون بیش از 50 می شود. پسر او، رضا صفی‌الدین داماد قاسم سلیمانی و همسر زینب سلیمانی است.

همسر زینب سلیمانی کیست؟

 سید هاشم صفی الدین

خبر ازدواج زینب سلیمانی در تیر سال 1399 توسط زینب مغنیه، خواهر شهید عماد مغنیه در تمام خبر رسانی ها منتشر شد. بعد از انتشار این خبر بسیاری حدث زدند که او با یکی از اعضای ارشد حزب الله ازدواج کرده است اما در واقع  همسر زینب سلیمانی پسر هاشم صفی‌الدین رییس اجرایی حزب الله است.

شوهر زینب سلیمانی سید رضا صفی الدین پسر هاشم صفی‌الدین مسئول شورای اجرایی حزب الله است که در واقع قوه مجریه حزب محسوب می شود و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می‌کند. مادر شوهر زینب سلیمانی دختر سید محمدعلی امین، از اعضای مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان است.

سید رضا صفی الدین متولد چه سالی است؟

برای پاسخ به سوال اینکه همسر زینب سلیمانی چند سال دارد؟ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما می توان گفت که به نظر می رسد متولد دهه 60 است و خود زینب سلیمانی در سال 1370 به دنیا آمده است.

عبدالله صفی الدین کیست؟

عبدالله صفی الدین در ایران نماینده حزی الله می باشد که نسبت خونی با هاشم صی الدین دارد و برادر او می باشد. او همراه برادرش مدتی را در حوزه علمیه قم به تحصیل پرداخته و به عنوان نماینده حزب‌الله در ایران در تهران زندگی می‌کند.

سید هاشم صفی الدین چه نسبتی با سید حسن نصرالله دارد؟

 سید هاشم صفی الدین

حسن نصر الله با هاشم صفی الدین نسبت نزدیکی دارد و پسر عموی هم می باشند. به دلیل ارتباط نزدیک این دو نفر گمان زنی هایی درباره جانشینی حسن نصرالله وجود دارد.

هاشم صفی الدین کشته شد؟

بعد از ترور حسن نصرااله شایعاتی زیادی مبنی بر کشته شدن صفی الدین منتشر شد و سوالات زیادی مبنی بر اینکه آیا صفی الدین کشته شده است پرسیده می شود.

برخی منابع مدعی شدند در این حمله سید هاشم صفی الدین لبنان رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به شهادت رسیده است که این خبر تأیید نشده.

علی هاشم، خبرنگار الجزیره عوان نموده که آقای هاشم صفی الدین از حزب الله در سلامت کامل به سر می برند. هاشم صفی‌الدین دبیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان که نقش کلیدی در تشکیلات سیاسی و اجتماعی مقاومت حزب‌الله دارد در ساختمانی که توسط ارتش اسرائیل در ضاحیه هدف حمله قرار گرفت حضور نداشته است.

سید هاشم صفی الدین جانشین شهید سید حسن نصرالله شد؟

بیشترین سوالی که در این چند روز پرسیده شد، آیا سید هاشم صفی الدین جانشین شهید سید حسن نصرالله شد؟ که برای پاسخ به این سوال باید گفت تا این لحظه بیشترین آمار و حدث همین فرد می باشد.

هاشم صفی‌الدین از بسیاری جهات از جمله ظاهر و نحوه صحبت کردنش به حسن نصرالله شباهت دارد. یکی دیگر از افرادی که گمانه زنی می شود به عنوان جانشین سید حسن نصرالله انتخاب شود، شیخ نعیم قاسم قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله و از چهره‌های قدیمی جریان سیاسی شیعه در لبنان است.

به دلیل وخامت شرایط امنیتی در لبنان ممکن است انتخاب و اعلام جانشین سید حسن نصرالله با تاخیر انجام شود.

تفکر سیاسی صفی‌الدین

صفی‌الدین در دوره تحصیل در قم از تفکر سیاسی پیرامون نظریه ولایت فقیه که توسط امام خمینی مطرح شده بود، تأثیر پذیرفت. وی در یکی از کتاب‌های خود به این نظریه پرداخته است.

حرف آخر

در این مقاله شرح کلی از بیوگرافی هاشم صفی الدین را در اختیار شما قرار داده ایم، اگر پیشنهادی دارید خوشحال می شویم با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x