موسیقی
ترند

شادمهر عقیلی دوباره عزادار شد

بانو آصفه شوقی پور همسر شهید و مادر شادمهر عقیلی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پارت نیوز؛ بهمن بابازاده (خبرنگار موسیقی) در کانال تلگرامی خود نوشت: مادر «شادمهر عقیلی» شب گذشته درگذشت. مراسم خاکسپاری و خاکسپاری وی تا دقایقی دیگر در بهشت ​​زهرا(س) برگزار می شود. وی همسر شهید محمد تقی عقیلی بود.

اعلامیه فوت مادر شادمهر عقیلی

بیوگرافی شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی (زاده 7 بهمن 1351) خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده، ترانه سرا، تهیه کننده موسیقی و بازیگر ایرانی است که کار خود را با انتشار چندین آلبوم موسیقی در ایران آغاز کرد. پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به فعالیت هنری خود ادامه داد.

خلاصه ای از زندگی شادمهر عقیلی در ایران و خروج از کشور

شادمهر در خانواده ای شش نفره در تهران به دنیا آمد. او سه برادر به نام‌های حمید، محمدتقی و محمدعلی و یک خواهر به نام پروین داشت که یکی از آنها در دوران سربازی و دیگری در زلزله رودبار جان باختند. محمد تقی نیز در سال 1371 فوت کرد. پدرش نیز در نوجوانی شادمهر فوت کرد. پدرش علیکلی و مادرش که در حال حاضر در ایران زندگی می کند آسفا نام دارد.

در سال ۱۳۷۶ به گروهی از هنرستان موسیقی گروه موسیقی صداوشیما پیوست. فؤاد حجازی نیز جزو این گروه بود. آنجا بود که با هاشایار امتادی و علیرضا عصار آشنا شد. اولین آلبوم بی کلام او به نام «بهار من» که تنظیم جدیدی از قطعات قدیمی بود، با استقبال خوبی مواجه شد و همزمان با صداوسیما همکاری خود را آغاز کرد.تب شادمهر کم کم بالا گرفت و انتشار آلبوم «دهاتی» آغاز موجی بود که تمام موسیقی پاپ بعد از انقلاب را تحت تأثیر قرار داد. این آلبوم همچنان با فروش بیش از دو و نیم میلیون نسخه رکورددار فروش یک آلبوم موسیقی است.

او پس از انتشار چندین آلبوم موفق و انتشار قطعاتی مانند «گل یاس» (که تقدیم به فاطمه زهرا (س)) بود، توانست توجه تندروهای مذهبی را به آثارش جلب کند. آخرین فعالیت رسمی شادمهر در ایران، حضور در فیلم «پرواز» بود. نقش خواننده ای که مجوز انتشار آثارش را نمی گیرد و قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد.

سرانجام شادمهر در سال 1380 قبل از اکران فیلم شب بره از ایران خارج شد و در کانادا و سپس آمریکا به فعالیت خود ادامه داد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x