گردشگری

شب تهران کجا بریم؟/ معرفی جاهای تفریحی تهران در شب + عکس

تهران یکی از شهرهای پرجمعیت جهان است که جاهای تفریحی زیادی دارد. در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تهران در شب خواهیم پرداخت. 

به گزارش پارت نیوز؛ اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که برای تفریح در شب تهران کجا بریم؟ یا به دنبال جاهای تفریحی تهران در شب هستید می توانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ پرسش تان برسید.

جاهای تفریحی تهران در شب

در شهر معروف تهران می توانید شب ها و روزهای پر انرژی و جذابی را تجربه کنید. شهر تهران با پرداختن به انواع فعالیت ها و تفریحات شبانه این امکان را به شما می دهد که در محیطی پرانرژی و پرشور از خستگی فعالیت های روزانه در طول شب خلاص شوید. از رستوران ها و کافه های معروف گرفته تا تئاتر و کنسرت، شهر تهران همیشه میزبان یک سری فعالیت های شبانه متنوع و جذاب است.

1- دریاچه چیتگر

مکان های تفریحی تهران

گردش در دریاچه چیتگر یکی از بهترین تفریحات شبانه تهران است، تجربه ای زیبا و هیجان انگیز. دریاچه چیتگر یکی از مقاصد محبوب مسافران و گردشگران است. با ورود به دریاچه در شب با طبیعتی کاملا متفاوت و خیره کننده مواجه خواهید شد. آب دریاچه رنگی تیره و آرام دارد و با نورهای شب کاملی جادویی به محیط می بخشد.

با قایقرانی در امواج آب می توانید از تجربه متفاوتی لذت ببرید. صدای آرامش بخش امواج، باد ملایم و احساس آزادی که طبیعت به شما می دهد لحظات بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد.

همچنین، می ‌توانید از جاذبه‌های دیگر این دریاچه مثل شهربازی و اسکیت سواری نیز استفاده کنید. فضای اطراف دریاچه، مکانی بسیار مناسب برای پیاده ‌روی و تماشای طبیعت است. همچنین، می ‌توانید از رستوران‌ها و کافه ‌های اطراف دریاچه هم بازدید کنید.

آدرس: اتوبان خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

2- بام تهران

بام تهران کجاست

بام تهران یکی از زیباترین جاهای تفریحی تهران در شب است. بام تهران مجموعه ای تفریحی و گردشگری است که در شمال شهر تهران واقع شده و مکانی است که تهرانی ها و گردشگران می توانند به خصوص در شب از آن لذت ببرند. این مکان در حدفاصل ایستگاه تله کابین توچال تا انتهای خیابان والنجک قرار دارد و به دلیل ارتفاعات طبیعی و چشم انداز زیبایی که ارائه می دهد در بین تفریحات شبانه تهران بسیار محبوب است.

بام تهران به عنوان یک مکان دنج برای فرار از آلودگی و سروصدای شهر، محبوبیت دارد. از بام تهران می ‌توان به تهران نگاهی داشت و از دیدن شب ‌های زیبا و چشم ‌انداز پایتخت لذت برد. اما لذت بردن از چشم ‌انداز تهران تنها یک بخش کوچک از تجربه‌ هایی است که بام تهران ارائه می ‌دهد. در این مجموعه، فعالیت‌ های متنوعی برای سرگرمی و تفریح وجود دارد. برخی از این فعالیت‌ ها عبارتند از:

بگ جامپینگ بام تهران

در بام تهران می ‌توانید تجربه بگ جامپینگ یا پرش از ارتفاع را داشته باشید. این فعالیت برای علاقه ‌مندان به ماجراجویی و تجربه ‌های متنوع و هیجان‌انگیز مناسب است.

سینمای پنج بعدی بام تهران

در بام تهران سینمایی با تکنولوژی پیشرفته پنج بعدی وجود دارد که تجربه سینمایی را به یک سطح جدید می ‌برد. در این سینما، با ترکیبی از تصویر، صدا، حرکت و احساسات، به صورت واقعی ‌تری به دنیای فیلم وارد می‌ شوید.

اتاق فرار بام تهران

بام تهران یک اتاق فرار نیز دارد که شما و دوستان تان می ‌توانید در آن به چالش‌های مختلفی بپردازید و با حل معماها و پیدا کردن راه‌حل‌ ها، اوقات سرگرم کننده ای را تجربه کنید.

زیپ لاین بام تهران

برای طرفداران تجربه‌ های هیجان ‌انگیز و ماجراجویی، بام تهران زیپ لاین را هم ارائه می ‌دهد. با استفاده از طناب و سیم، می ‌توانید از ارتفاع بالا به سمت پایین حرکت کنید و از این تجربه هیجان ‌انگیز لذت ببرید.

آدرس: بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک

3- پارک کوهسار

پارک کوهسار کجاست

پارک جنگلی کوهسار در شمال غرب تهران مقصدی شگفت انگیز برای گشت و گذار در شب در تهران است. وقتی شب پارک کوهسار را فرا می گیرد، هوا کمی خنک می شود و فضای آرام و طبیعی پارک جنگلی خودنمایی می کند. می توانید این پارک را با درختان بلند و سرسبز با نورپردازی زیبا تماشا کنید و از دیدن این ترکیب جذاب لذت ببرید.

از جمله فعالیت هایی که می توانید در این پارک انجام دهید، پیاده روی در مسیرهای طبیعی است. می توانید در میان درختان قدم بزنید و در شب از آرامش و زیبایی طبیعت لذت ببرید. همچنین می توانید از ایستگاه های دید ویژه استفاده کنید و شهر تهران را از ارتفاعات به خوبی ببینید. دوچرخه سواری و موتور کراس نیز در این پارک طرفداران خود را دارند.

در این پارک رستوران ‌ها و بوفه ‌هایی نیز وجود دارند که می ‌توانید در آن ‌ها لحظات خوبی را با دوستان و خانواده سپری کنید. همچنین آلاچیق و منقل برای باربکیو هم در نظر گرفته شده است.

آدرس: بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران شمالی

4- خیابان سی تیر

خیابان سی تیر

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب خیابان سی تیر است. در این خیابان، می ‌توانید از جو پر از سرزندگی با مردمان مهمان ‌نوازی که شب ‌های طولانی را در تهران سپری می ‌کنند از خیابان غذاهای خیابانی تهران لذت ببرید.

صدها نفر در خیابان سی تیر تهران در حال خوردن، گفتگو، پیاده ‌روی و گوش دادن به موسیقی خیابانی هستند. اگر علاقه‌ مند به تجربه غذاهای خیابانی تهران هستید، خیابان سی تیر بهترین گزینه خواهد بود.

این خیابان از خیابان امام خمینی شروع شده و تا باغ سفارت روسیه ادامه دارد. این خیابان به دلیل جو شبانه و غذاهای لذیذی که ارائه می‌کند، مقصد محبوبی برای تورهای تهران گردی است.

آدرس: خیابان امام خمینی، بین میدان امام خمینی و میدان حسن آباد

5- بام لند

بام لند کجاست

گشت و گذار در بام لند چیتگر یکی دیگر از محبوب ترین تفریحات شبانه در تهران است. به عنوان اولین مرکز خرید فضای باز در شهر، این مجموعه یک جایگزین جذاب برای مجموعه‌ های مسقف سنتی تر است. طراحی و معماری بام لند، عناصر مدرن را با میراث غنی فرهنگ ایران ترکیب می‌کند و الهام گرفته از نمادهای برجسته ‌ای مانند پرسپولیس و بادگیرهای پیچیده یزد است.

شب هنگام، بام لند به مرکزی پرانرژی از فعالیت‌ های و تفریحات مختلف تبدیل می ‌شود که به بازدیدکنندگان اجازه می ‌دهد در حالی که از محیط و فضای زیبای بام لند لذت می برند، تفریح و ، خرید شبانه را تجربه کنند.

این مرکز خرید امکانات تفریحی متنوعی را ارائه می‌ دهد که به سلیقه‌ ها و علاقه‌مندی ‌های مختلف می ‌پردازند. VR لند تجربه واقعیت مجازی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌ کند، در حالی که پیست پاتیناژ بام لند تهران فرصتی را به بازدیدکنندگان می‌ دهد تا بر روی یخ اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنند.

علاوه بر فروشگاه‌ ها و امکانات تفریحی، این مرکز دارای مجموعه ‌ای گسترده از رستوران‌ ها و کافه‌ها است که به بازدیدکنندگان امکان می ‌دهد در یک گردش شبانه شاد و مهیج از غذاهای سنتی و بین المللی لذت ببرند.

بام لند به عنوان یک مقصد محبوب برای کسانی که به دنبال ترکیبی از سرگرمی، فرهنگ و زیبایی طبیعت هستند، شناخته شده است. این مرکز به عنوان شاهکاری از تعهد تهران به نوآوری و ایجاد فضاهایی است که احساس اجتماعی را تقویت می‌ کنند.

آدرس: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

6- پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت، در سال‌های اخیر به یکی از نمادهای تهران تبدیل شده است. این پل منحصربه‌فرد روی بزرگراه مدرس ساخته شده و دو پارک محبوب و بزرگ تهران، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می کند. به همین خاطر یکی از جاهای دیدنی تهران در شب پل طبیعت است.

پل طبیعی در دو طبقه طراحی شده است. این یکی از محبوب ترین تفریحات شبانه در تهران و یکی از بزرگترین پل های غیر موتوری ساخته شده در تاریخ معاصر ایران است. طول پل طبیعت 270 متر است و در امتداد پل، صندلی ها و باغ ها و چشم اندازهای زیبا با طراحی های مدرن قرار دارد. علاوه بر این، بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا بازدیدکنندگان از منظره بزرگراه در شب لذت ببرند.

این پل در منطقه ‌ای با گیاهان فراوان ساخته شده است. به همین دلیل، طراحان تصمیم گرفتند که برای ساخت ستون‌ ها، بخشی را انتخاب کنند که کم ترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند.

این پل دارای سه طبقه اصلی است. تمامی سه طبقه توسط پله ‌ها و مسیرهای مختلف به هم متصل هستند. طبقه سوم معمولاً توسط افرادی که می‌ خواهند بیشتر زمان خود را در پل سپری کنند استفاده می ‌شود. طبقه دوم هم مسیری است که دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می‌ کند.

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

7- برج میلاد

برج میلاد تهران

برج میلاد ، یک مجموعه بزرگ شامل اقسام مختلفی از ساختارهای نفریحی و فرهنگی، یکی دیگر از مراکز تفریحات شبانه در تهران است. این برج با 12 طبقه و به عنوان بلندترین برج ارتباطات در ایران، از هر منطقه‌ ای از تهران قابل مشاهده است. ساخت این برج 11 سال طول کشید و در سال 1387 شمسی به پایان رسید و به عنوان نماد تهران شناخته می ‌شود. معماری ایرانی – اسلامی این برج و ساختار هشت ‌ضلعی آن از نکات جالب معماری آن هستند.

برج میلاد از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از: لابی برج (ورودی و مرکز تجاری برج)، بدنه و قله ساختمان (ششمین بلندترین برج ارتباطات جهان)، موزه شهرداری (اهدایی از شهرداری تهران به برج میلاد)، کافه برج (کافه قله برج)، موزه مشاهیر (مجسمه ‌های شخصیت‌های تاریخی)، رستوران گردان، تراس با دید تهران، سایت نمایشگاه و آنتن برج در قله برج است امکانات جانبی برج شامل آکواریوم، باشگاه پینت ‌بال، مرکز خرید، مسیر دوچرخه ‌سواری و غیره می ‌باشد.

آدرس: غرب به شرق بزرگراه همت، خروجی شیخ فضل الله، مسیر برج میلاد

8- دربند

جاهای دیدنی تهران در شب

دربند در شمال تهران یکی از محبوب ترین ییلاقات و از محل‌های پرطرفدار برای تفریحات شبانه در تهران است. این منطقه با فضای سبز و آب ‌های جاری خود، یک مقصد جذاب برای ساکنان و بازدیدکنندگان از پایتخت است.

یکی از تفریحات شبانه در دربند، پیاده‌ روی در امتداد رودخانه است. می ‌توانید به همراه دوستان و خانواده در این مکان دیدنی از آرامش طبیعت لذت ببرید. دربند همچنین دارای رستوران‌ ها و کافه‌ هایی است که می ‌توانید در آنها از غذاهای محلی و بین ‌المللی لذت ببرید و شبی رویایی را در کنار عزیزان تان سپری کنید.

شور و حال شبانه دربند را در هیچ کجای دیگر از تهران نمی توانید تجربه کنید. بوی کبابی که برای مهمانان روی منقل قرار داده شده و هیاهوی مردمی که از هوای فرح زا و صدای رودخانه به وجد آمده اند، در این تفرجگاه قدیمی در تهران وصف ناشدنی است. از جمله جاهای دیدنی تهران در شب تله سیژ دربند است که می توانید از آن استفاده کرده و حسابی لذت ببرید.

آدرس دربند: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

9- درکه

جاهای تفریحی تهران

دره درکه در شمال شهر تهران و در نزدیکی رودخانه ‌ای جاری در کنار محله ‌های اوین و ولنجک واقع شده است و می تواند پیشنهاد فوق العاده ای برای جاهای تفریحی تهران در شب باشد. در طول این دره، باغ‌ های فراوانی وجود دارد که فرصتی برای تفریح و بهره بردن از چشم‌ اندازهای زیبا را در فصل های بهار و تابستان به ارمغان می ‌آورند. درکه یکی از بهترین مکان ‌های برای فرار از شلوغی شهر و پرداختن به تفریحات شبانه در تهران است.

10- خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران

بدون شک، خیابان ولیعصر تهران یکی از معروف ‌ترین و پرطرفدارترین خیابان ‌های پایتخت است. درختان چنار، جوی‌ های رقصان و حضور پرشور مغازه ‌ها، مراکز خرید و امکانات تفریحی متنوع، همگام با هم، این خیابان را به یک مقصد خاص برای سپری کردن یک شب خاطره‌ انگیز در میان تفریحات شبانه در تهران تبدیل کرده است.

وجود پارک ها و سینماهای متعدد تنها بخشی از فعالیت ‌های فرهنگی و تفریحی است که در اطراف خیابان ولیعصر در دسترس قرار دارند. همه این امکانات متنوع، برای ساکنان تهران و بازدیدکنندگان شهر، فرصتی را به ارمغان می‌آورند تا در یک محیط گرم و پرانرژی، لحظات خوشی را سپری کنند.

همچنین، شب ‌های ولیعصر و زرق‌ و برق این خیابان یک جذابیت خاص دارند. نورپردازی و تزئینات شبانه خیابان ولیعصر، به همراه جریان مردم و رونق فعالیت‌ ها، به این خیابان حسی از زندگی و انرژی می ‌بخشد که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می ‌کند.

بنابراین، برای داشتن یک شب رویایی و لحظاتی خاطره ‌انگیز در تهران و گردش در جاهای تفریحی تهران در شب، رفتن به خیابان ولیعصر به شدت پیشنهاد می‌شود. با توجه به فراهم بودن امکانات تفریحی، فرهنگی و خرید در این خیابان، می ‌توانید لحظاتی پرانرژی و شاداب را در محیطی پراز جذابیت تجربه کنید.

سخن پایانی 

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تهران در شب پرداختیم. با سفر به هر یک از این مقصدها می توانید لحظات بسیار زیبایی برای خود و دوستان تان رقم بزنید. اگر مکان تفریحی دیگری مد نظرتان است یا به هر یک از این محل های تفریحی رفته باشد می توانید نظرتان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x