جامعه

شرایط تمدید گواهینامه ایزو چیست

از صاحبان مشاغل هستید و می خواهید با شرایط تمدید گواهینامه ایزو آشنا شوید؟ همان طور که می دانید اخذ این گواهینامه در شغل ها و ارگان های مختلف از اهمیت باتلایی برخوردار است. دقت داشته باشید که این گواهینامه مادام العمر نبوده و دارای تاریخ اعتبار مشخصی است. هر کسب و کار برای دریافت این گواهینامه باید قوانین و مقرراتی را رعایت کند و برای بررسی نحوه کار ها در هر شغل، نیاز به تمدید این گواهینامه ها است. یکی از معتبر ترین مراجعی که برای تمدید این گواهینامه ها می توانید به آن مراجعه کنید، سایت ایزو سیستم می باشد.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو

صاحبان کسب و کار های مختلف برای اخذ این گواهینامه باید مراحل مختلفی را سپری کنند. پس از دریافت این گواهینامه نیز باید در زمان مشخص شده، برای تمدید آن اقدام کنید. مدت اعتبار هر یک از این گواهینامه ها با دیگری متفاوت بوده و نمی توان مدت زمان مشخصی را برای همه آن ها در نظر گرفت. برای رفع ایرادات هر شرکت و بهبود عملکرد آن، نیاز است که هر شش ماه یک بار پروسه مراقبی ممیزی انجام گیرد.

برای تمدید این گواهینامه باید هر سازمان یکسری قوانین و مقررات را رعایت کند. در شرایطی که همه استاندارد ها توسط کسب و کار ها رعایت شود، امکان تمدید مجدد گواهینامه وجود دارد. پس از آن که افراد و یا سازمان ها درخواست تمدید این گواهینامه ها را ارائه می دهند، بررسی های لازم توسط مراجع صدور گواهینامه انجام می گیرد. این پروسه حدود ۱۵ روز کاری طول می کشد و پس از آن، یک گزارش کامل به سازمان مربوطه ارائه می شود. در صورت نیاز اصلاحیه هایی به سازمان ها داده می شود تا ایرادت خود را برطرف کنند و سپس بتوانند برای اخذ تمدید این گواهینامه ها اقدام کنند.

هزینه تمدید گواهینامه ایزو

یکی از شرایط مهمی که باید در نحوه دریافت گواهینامه ایزو مورد بررسی قرار گیرد، هزینه های انجام این کار است. برای این کار باید نصف هزینه های لازم برای اخذ گواهینامه ایزو پرداخت کنید. البته تعیین این هزینه ها به اصول و ضوابطی که از طرف مراجع صدور گواهینامه صادر می شوند نیز بستگی دارد.

معمولا یک تا دو ماه پیش از پایان مهلت این گواهینامه ها، نامه ای از طرف مشاور ایزو به مدیریت سازمان ها ارائه می شود. در ین نامه هزینه و زمان انجام این کار درج شده است. پس از بررسی های انجام شده، اگر برای تمدید گواهینامه تایید شدید، باید هزینه های لازم را پرداخت کنید تا بتوانید برای تمدید گواهینامه خود اقدامات نهایی را انجام دهید.

مدارک لازم برای تمدید گواهینامه ایزو

برای آن که از همه شرایط تمدید گواهینامه ایزو مطلع شوید، خوب است بدانید که برای انجام این کار باید مدارک مختلفی را آماده کنید. مهم ترین نمونه از این مدارک عبارتند از:

  • نام شرکت یا سازمان
  • تاریخ صدور گواهینامه
  • شماره تماس نماینده مدیریت
  • عنوان گواهینامه های اخذ شده
  • کد رهگیری گواهینامه
  • مرجع صدور گواهینامه

در اکثر موارد این گواهینامه ها سه ساله هستند و پس از این مدت باطل می شوند. برای تمدید این گواهینامه حسابرس باید همه اسناد و سوابق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود که سازمان همه اصول و مقررات را به درستی رعایت کرده باشد. توجه کنید که قبل از اتمام تاریخ انقضاء باید برای تمدید گواهینامه اقدام کنید تا در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهید و برای دریافت مجدد گواهینامه آماده شوید.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو چیست1

تمدید آنلاین گواهینامه ایزو

امروزه شرایطی فراهم شده است تا افراد همه امور اداری را به صورت اینترنتی انجام دهند. از این رو امکان تکمیل فرم درخواست تمدید گواهینامه ایزو به صورت آنلاین نیز وجود دارد. بنابراین برای شناخت شرایط تمدید گواهینامه ایزو بهتر است بدانید که امکان آنلاین درخواست این گواهینامه ها نیز وجود دارد.  برای این کار باید به وب سایت مرجع صدور گواهینامه خود مراجعه کنید. فرم ثبت نام گواهینامه مربوطه را دریافت کرده و آن را به صورت آنلاین پر کنید. همه اطلاعات لازم را به درستی در فرم وارد کنید و پس از آن، هزینه های لازم را با درگاه های اینترنتی معتبر پرداخت کنید.

کارشناسان پس از ارسال فرم درخواست شما، مدارک را مورد بررس قرار می دهند پردازش روند تمدید را آغاز می کنند. در صورتی که همه قوانین توسط سازمان شما رعایت شده باشد، پس از گذشت چند روز گواهینامه جدید برای شما ثبت شده و به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. چند روز بعد از آن نیز، این گواهینامه به صورت فیزیکی به آدرسی شما در فرم درج کرده اید، ارسال می شود. اگر به دنبال یک مرجع معتبر و قابل اعتماد برای انجام این کار هستید، ما ایزو سیستم را به شما معرفی می کنیم. این سایت، با کیفیت ترین خدمات را در این زمینه به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه می دهد و در مقابل هزینه های ناچیزی از آن ها دریافت می کند.

کلام آخر

برای آگاهی از شرایط تمدید گواهینامه ایزو باید بگوییم که برای این کار باید مراحل مختلفی را سپری کنید. ابتدا به صورت حضوری و یا آنلاین باید با مرجع صادر کننده گواهینامه خود ارتباط برقرار کنید و درخواست تمدید خود را به ثبت برسانید. پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان وحسابرس ها، اقدامات لازم برای اصلاحات انجام شده و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، شرایط برای صدور گواهینامه جدید فراهم می شود.شرایط تمدید گواهینامه ایزو چیست1

سوالات متداول برای شرایط تمدید گواهینامه ایزو

  1. یک سایت بسیار معتبر برای تمدید گواهینامه ایزو معرفی کنید؟

ایزو سیستم یکی از برترین و بی نظیر ترین سایت هایی است که در این زمینه فعالیت می کند. این مجموعه گواهینامه ایزو را در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ها برای شما صادر می کنند.

  1. آیا سایت ایزو سیستم انواع گواهینامه های ایزو را صادر می کند؟

بله، این مجموعه فعالیت های بسیار گسترده ای در این زمینه انجام می دهد و گواهینامه های مختلفی را برای مشتریان خود صادر می کند.

  1. در صورتی که گواهینامه ایزو خود را تمدید نکنیم، با چه عواقبی مواجه خواهیم شد؟

با گذشت تاریخ و مهلت صدور، گواهینامه به طور کاملا باطل می شود و در نتیجه اعتبار شما به شدت کاهش می یابد. این امر در نهایت سبب می شود تا از تعداد مشتریان و طرفداران شما کاسته شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x