آشپزی

طرز تهیه اشکنه کشک با گردو+ مواد لازم ، دستور پخت

اشکنه از غذاهای محبوب ایرانی است که خیلی ساده و سریع تهیه می شود. اشکنه کشک نیز از محبوب ترین اشکنه ها است.

به گزارش پارت نیوز؛ اشکنه از جمله غذاهای محبوب ایرانیان است که در هر اقلیمی به گونه ای خاص همان مردم پخت می شود. اشکنه کشک نیز از انواع این اشکنه ها است که به اشکنه نیشابوری نیز معروف است.

اشکنه کشک غذایی شبیه به آبگوشت است که در ان نان خرد می کنند و میل می کنند. نکته این غذا در آسان و سریع بودن آن است.

اشکنه مواد خاصی هم ندارد و در واقع مواد مورد نیاز آن در هر خانه ای یافت می شود. باید بدانید اشکنه کشک خیلی مقوی است. با ما همراه باشید تا اشکنه کشک با گردو یا همان اشکنه نیشابوری را به شما آموزش دهیم.عکس تزئین اشکنه کشک

مواد لازم برای طرز تهیه اشکنه کشک برای 4 نفر

تخم مرغ 2 عدد
پیاز 1 عدد
شنبلیله یا مرزه 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی 2 عدد
کشک ساییده شده 1 پیمانه
گردو 10 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه اشکنه کشک با گردوعکس اشکنه کشک با سبزی و نان تازه

مرحله اول: اولین کاری که باید بکنید این است که مواد لازم برای اشکنه کشک با گردو را آماده کنید. برای این کار اول سیب زمینی را به خوبی می شویید و پوست می کنید. سپس بسته به سلیقه خود به صورت نگینی درشت یا ریز خرد می کنید و در یک ظرف آب می گذارید تا رنگ آن تیره نشود.

مرحله دوم: پیازها را نیز به همین شکل خوب بشویید و پوست کنید. سپس آنها را به خوبی خرد کنید و به تکه های ریز در بیاورید. اگر شما هم مانند خیلی ها این کار برایتان سخت است می توانید در این بخش از طرز تهیه اشکنه شکش با گردو از دستگاه یک دو سه یا میکسر استفاده کنید.

مرحله چهارم: گردو ها را در آب بخیسانید تا پوست آن به راحتی جدا شود. سپس آنها را پوست بکنید و خرد کنید. همچنین شنبلیله یا مرزه را هم به همین شکل آماده کنید. حال وقت آن است که به سراغ پخت پز در طرز تهیه اشکنه کشک بروید.

مرحله پنجم: یک تابه مناسب انتخاب کنید و کمی روغن داخل آن بریزید. برای آنکه خیالتان راحت باشد که سیب زمینی ها به کف تابه نمی چسبد مطمئن شوید که روغن کاملا داغ شده است. سپس سیب زمینی هایی که در آب گذاشتید را آبکشی کنید و درون تابه بریزید و خوب تفت دهید. سپس به آن نمک و زردچوبه اضافه کنید. و بگذارید تا کاملا سرخ شود.

مرحله ششم: در تابه ای جدگانه با کمی روغن روی شعله کم اوجاق گاز پیازها را تفت دهید. پس از آنکه پیازها به رنگ طلایی شد کمی به آن زردچوبه اضافه کنید. سپس مرزه یا شنبلیله خرد شده را به آن اضافه کنید تا سبزیجات هم کمی تفت ببینند.

مرحله هفتم: بعد از آنکه سبزی کمی تفت دید وبوی آن در آمد وقت آن است که گردوها را به غذای خود اضافه کنید. اگر تا الان گردوها را آماده نکردید می توانید آن ها را آسیاب کنید. قبل از ریختن گردو شعله را کم کنید. گردوها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله هشتم: کشک را داخل یک ظرف بریزید و 2 پیمانه آب گرم به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا کشک رقیق شود. سپس آن را به مواد خود اضافه کنید.

مرحله نهم: حال وقت آن است که سیب زمینی ها را به مواد اضافه کنید و غذا را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دهم: تخم مرغ ها را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید. سپس آن را به غذا اضافه کنید. کمی فلفل و نمک به غذای خود اضافه کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا اشکنه شما جا بیفتد.

وقتی مواد به خوبی منسجم شد غذای شما آماده است. وقت آن است که آن را داخل کاسه بریزید و تزئین کنید.

برای حس بهتر کسانی که غذای شما را میل می کنند به نکات زیر توجه کنید:

  1. عده ای دوست ندارند نان در غذایشان خرد کنند. بهتر است به جای خرد کردن نان و ریختن در کاسه غذا، آن را کنار غذا در سفره قرار دهید.
  2. در کنار غذای خود می توانید از دوغ یا سبزی و نان تازه استفاده کنید. اما حواستان باشد که فشارتان نیفتد.
  3. ترشی گزینه خوبی برای قرار گرفتن در کنار این غذا است.

نکات کلیدی در طرز تهیه اشکنه کشک خوشمزه و ساده

عکس طرز تهیه اشکنه کشک

  • افزودن تخم مرغ دلخواه است.
  • در ورژن اصلی سیب زمینی وجود ندارد ولی برای لعاب بیشتر ریخته می شود و اگر دوست ندارید حذف کنید و کمی آرد با آب حل کنید و داخل اشکنه بریزید تا لعاب دار شود.
  • می توانید به جای مرزه یا شنبللیه از کمی نعنا خشک استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید اشکنه کشک زرد تهیه کنید باید این کشک را که مخصوص سیستان است را تهیه و اضافه کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x