آشپزی

طرز تهیه ترشی انبه خوشمزه به روش اصیل

یکی از ترشی های خوشمزه و متفاوتی که می توانید نوش جان کنید ترش انبه است.

به گزارش پارت نیوز؛ ترشی انبه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب جنوب کشورمان است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم تهیه ترشی انبه

انبه زرد ۲ عدد
روغن زیتون ½ پیمانه
سیر ۶ حبه
سرکه ۱ پیمانه
سیاه دانه ۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه ترشی انبه

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه تهیه این ترشی خوشمزه آن هم به اندازه یک شیشه متوسط خواهیم پرداخت.

طرزتهیه ترشی انبه

مرحله اول

برای تهیه این ترشی خوش طعم و رنگ ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تخم گشنیز را به همراه سیاه دانه، فلفل سیاه و قرمز به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه با حرارت ملایم تفت می دهیم تا عطر ادویه ها به خوبی بلند شود.

مرحله دوم

پس از به پایان رسیدن بو دادن ادویه ها، صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس ادویه ها را داخل آسیاب می ریزیم و به خوبی پودر می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه انبه ها را به نرمی پوست می گیریم، سپس آنها را از وسط نصف می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هسته های انبه را خارج می کنیم، سپس انبه ها را به صورت حبه ای یا هر شکلی که مایل هستید خرد می کنیم. در روشی دیگر می توانیم انبه ها را به صورت پوره در بیاوریم که سلیقه ای می باشد و می توانید به سلیقه خود روش خرد کردن انبه را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

پس از خرد کردن انبه پوست سیرها را می گیریم و آنها را با گوشتکوب له می کنیم، در ادامه یک شیشه مناسب ترجیحا متوسط انتخاب می کنیم و آنرا پس از شستشو به خوبی خشک می کنیم، سپس مقداری از انبه های خرد شده درون شیشه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا روی انبه ها کمی ادویه بو داده شده و سیر له شده می ریزیم و به همین ترتیب به صورت لایه ای مواد را داخل شیشه می ریزیم تا به طور کامل شیشه پر شود. در ادامه سرکه و روغن زیتون را ترکیب می کنیم و روی انبه ها می ریزیم. این کار سبب می شود تا ترشی شما کپک نزند.

مرحله ششم

سطح سرکه باید یک بند انگشت بالاتر از سطح انبه ها باشد و هوا به سطح ترشی نرسد. پس از اینکه ترشی را آماده کردیم درب شیشه را محم می بندیم تا هوا وارد فضای شیشه نشود، سپس به مدت ۲ هفته در یخچال قرار می دهیم تا ترشی در این مدت زمان آماده سرو شود.

نکته: حتما به این موضوع توجه کنید که این ترشی باید در جای خنک نگهداری شود تا از فاسد شدن در امان بماند. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که اگر از انبه کال استفاده کنید می توانید بافت جذاب تری از این ترشی جذاب داشته باشید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x