آشپزی

طرز تهیه ترشی میوه تابستانی + نکات طلایی

یکی از ترشی‌های خوش‌طعمی که می‌توانید در تابستان تهیه کنید ترشی هفت میوه است. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی هفت میوه را آموزش خواهیم داد.

به گزارش پارت نیوز؛ قبل از هر چیز باید این را بدانید که طرز تهیه ترشی میوه تابستانی یکی از آسان‌ترین دستور پخت ها در زمینه ترشیجات است که می‌توانید در فصل تابستان از آن استفاده کنید و از خوردن یک ترشی خوش طعم و رنگ لذت ببرید.

طرز تهیه ترشی میوه تابستانی

با درست کردن ترشی میوه تابستانی، شما تمام طعم‌های مختلف را به صورت یکجا امتحان می‌کنید. از طعم ترش و ملس تا شیرین، که یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود. در اینجا شما این ترشی را به صورت خانگی می‌توانید درست کنید و در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی میوه تابستانی

سیب گلاب ۳ عدد
شلیل ۲ عدد
آلبالو یک مقدار
هلو ۲ عدد
زردآلو ۴ عدد
خیار ۳ عدد
انبه ۱ عدد
سیر چند حبه (به میزان دلخواه)
نمک و فلفل سیاه و یا قرمز به اندازه لازم
گلپر و سیاه دانه به میزان دلخواه

مراحل تهیه ترشی میوه

در ادامه به صورت مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه ترشی میوه را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ترشی میوه با رب انار

مرحله اول

ابتدا میوه‌ها را خوب می‌شوییم. سپس آن‌ها را کاملا خشک می‌کنیم .اگر به خوبی میوه‌ها را خشک نکنید احتمال اینکه ترشی شما کپک بزند افزایش می‌یابد پس حتما این مرحله را به درستی انجام دهید.

مرحله دوم

میوه‌هایی را که احتیاج به خرد کردن دارند را خرد می‌کنیم (خیار، سیب گلاب، هلو و انبه). میوه‌هایی مثل زردآلو و آلبالو را نیز هسته‌هایش را می‌گیریم. در این مرحله دقت داشته باشد میوه ها را خیلی ریز نکنید و یا آن ها را له نکنید، این کار باعث می شود ترشی شما ظاهری جذاب داشته باشد.

مرحله سوم

سپس سبزیجات معطر که معمولاً شامل مرزه و ترخون و نعنا است را همراه با نمک، فلفل، گلپر و سیاه دانه به میوه‌های آماده شده اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

مواد آماده‌شده را در ظرف شیشه‌ای که درب آن کاملاً بسته و کیپ می‌شود می‌ریزیم و در آخر سرکه را روی مواد آماده شده می‌ریزیم به طوری که کاملاً روی میوه‌ها را بپوشاند. سپس درب آن را محکم می‌بندیم و در جای خنک قرار می‌دهیم تا ترشی برسد. این ترشی را با انواع پلوها و آبگوشت سرو می‌کنند. نوش جان.

نکات طلایی در طرز تهیه ترشی میوه

درب ظرف را محکم ببندید تا هوای بیرون به درون آن نفوذ نکند. زیرا در این صورت ترشی خراب می‌شود.

اگر در جای خنک قرار ندهید احتمال کپک زدن ترشی زیاد می‌شود.

این ترشی برای مجالس خیلی مهم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر می خواهید ترشی شما خیلی زود آماده شود می توانید میوه ها را قبل از آن که در ظرف بریزید روی حرارت ملایم بگذارید و پس از حدود ده دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. مواد را پس از آنکه خنک شدند در ظرف بریزد و در آ را محکم ببندید.

توجه داشته باشید موادی را که حرارت می دهید را خیلی زود مصرف کنید چراکه این نوع ترشی که پخته می شود خیلی زود باید مصرف شود و گرنه مزه و رنگ آن عوض می شود.

طرز تهیه ترشی میوه با رب انار

برای درست کردن ترشی میوه ملس با رب انار به صورت زیر عمل کنید:

طرز تهیه ترشی هفت میوه

مواد لازم برای درست کردن ترشی میوه

آلو سیاه: ۲ کیلوگرم
قیصی: ۱ پیمانه
دانه انار: ۱ پیمانه
آلبالو خشکه: ۱ پیمانه
آلوچه: ۱ پیمانه
آب: ۱ لیوان
شکر (به دلخواه): ۲ قاشق غذاخوری
رب انار: یک فنجان
سرکه: ۲ قاشق غذاخوری

مرحله ۱: پختن آلوها

اگر از آلو خشک استفاده می‌کنید بهتر است چند ساعت قبل آن‌ها را خیس کنید. اگر از آلوی تازه استفاده می‌کنید بعد از شستن داخل قابلمه بریزید. یک لیوان آب به آلوها اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت کم بپزد. بعد از به جوش آمدن پوست آلوها از گوشت جدا می‌شود. اجازه دهید کمی خنک شود و بعد پوستشان را جدا کنید. حالا اجازه دهید گوشت آلوها با آب بجوشد تا هم نرم شوند و هم آب آن تبخیر شود.

مرحله ۲: اضافه کردن مواد

در این مرحله از طرز تهیه ترشی میوه با رب انار شکر را به آلوها اضافه کنید. در همان حالت که داغ است، شکر داخل آلوها حل می‌شود.

میوه‌های پاییزی (آلبالو خشکه، قیصی، آلوچه و دانه‌های انار) را داخل محتوای آلوها بریزید. اجاق را خاموش کرده و مواد را هم بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن رب انار

برای درست کردن ترشی میوه های پاییزی باید رب انار هم به آن اضافه کنید. پس کمی که ترشی خنک شد، سرکه را روی مواد بریزید و هم بزنید. برای خوشمزه‌تر شدن ترسی ملس پاییزی به آن نمک و شکر هم اضافه کنید.

مرحله ۴: نگهداری ترشی پاییزی

برای اینکه ترشی هفت میوه با رب انار رسیده و کامل شود، ظرف ترشی را به مدت ۲۴ ساعت کنار بگذارید تا میوه‌ها و رب انار طعم یکدیگر را بگیرند. بهتر است در این مدت ترشی را داخل یخچال بگذارید.

نکات مربوط به طرز تهیه ترشی میوه با رب انار

برای اینکه ترشی میوه ملس پاییزی بهتر است شود، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

طرز تهیه ترشی میوه با رب انار

به سراغ میوه‌های ملس مثل قیصی و آلوچه بروید. قیصی زردآلود و برگه‌های هلو برای درست کردن این ترشی مناسب هستند.

ریختن سرکه به ذائقه شما بستگی دارد. اگر طعم ترش دوست ندارید، از ریختن سرکه خودداری کنید. میوه‌ها به اندازه کافی ترش هستند.

به جای شکر می‌توانید از نبات هم استفاده کنید.

برای اینکه ترشی خوشمزه‌تر شود می‌توانید از آب زرشک هم استفاده کنید

انتهای مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x