آشپزی

طرز تهیه ته چین تن ماهی با سبزی معطر و رب گوجه 

شما می توانید به جای پلو ما هی به فکر تهیه ته چین تن ماهی باشید، زیرا این غذا بسیار خوشمزه و اقتصادی تر از ماهی می باشد. 

به گزارش پارت نیوز؛ برای تهیه ته چین تن ماهی، نیازی نیست خیلی زمان بگذارید، این پلو در دسته غذاهای فوری می باشد که به راحتی می توانید، خوشمزه ترین پلوی عمرتان را نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه ته چین تن ماهی به تعداد 4 نفر

برنج 4 پیمانه
سبزی معطر یا سبزی پلویی 500 گرم
تن ماهی 2 عدد
رب گوجه یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک؛ فلفل و ادویه به مقدار لازم
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد

طرز تهیه ته چین تن ماهی

به شما این اطمینان را می دهیم که تهیه ته چین تن ماهی با مواد بالا بسیار خوشمزه و لذیذ است. این غذا برای میهمانی و مجالس شما نیز مناسب است، زیرا با تنوعی که این غذا به شما می دهد، همه عاشق ته چین تن ماهی خواهند شد.

مرحله اول

ابتدا شما تن ماهی خود را داخل آب جوش بیاندازید تا 20 دقیقه خوب بپزد و داغ شود.

مرحله دوم

حالا برای برنج خود آّ می گذاریم تا جوش بیایید. تا آب برنج آماده می شود، به سراغ پیاز می رویم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

پیازهای نگینی شده را داخل پیاز بریزید و کمی تفت بدهید و در همین زمان فلفل دلمه ای را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به پیازها اضافه کنید و با هم برای چند دقیقه خوب تفت بدهید.

مرحله چهارم

بعد از 20 دقیقه که تن ماهی خوب به جوش آمد و داغ شد، در آن را باز می کنیم و کامل به پیازها اضافه می کنیم. همه مواد داخل ماهیتابه را با هم مخلوط می کنیم و به سراغ ادویه ها می رویم. ادویه ها شامل: نمک، فلفل سیاه، پول بیبر زرچوبه و پودر سیر  می باشد که همه را به میزان دلخواه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

بعد از اضافه کردن ادویه ها، نوبت به رب می رسد که یک قاشق پر رب گوجه فرنگیس کافی است و خوب همه مواد را مخحلوط کنید و بعد از 5 دقیقه زیر ماهیتابه را خاموش کنید.

مرحله ششم

حالا که مواد میانی ما آماده شد به سراغ برنج می رویم، برنج را با سبزی پلو یا معطر بپزید و آبکش کنید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه برنج خود را آبکش کردید، در کف ظرف خود سیب زمینی خلالی شده را بچینید و بعد کمی برنج اضافه کنید، روی برنج از مواد تن ماهی به میزان کافی بریزید و بعد دوباره کمی برنج اضافه کنید، این کار را لایه به لایه ادامه بدهید تا برنج و مواد شما تمام شود و بعد برای نیم ساعت اجازه بدهید تا برنج شما خوب دم بکشد.

نکات خوشمزه شدن ته چیت تن ماهی

برای خوشمزه شدن این غذا بهتر است از برنج ایرانی خوش عطر و طعم استفاده کنید. همچنین اضافه کردن زعفران به مواد تن ماهی در خوشمزگی آن تاثیرگذار می باشد.

نکته مهم تر این است که شما حتما از سبزی های تازه استفاده کنید تا غذای کاملا لذیذ و خوشمزه ای داشته باشید. سبزی شما می تواند، پلویی یا معطر باشد که کاملا سلیقه ای است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x