آشپزی

طرز تهیه خوراک دو پیازه تن ماهی به روش جنوبی

دو پیازه تن ماهی یکی از غذاهای ساده دانشجویی است که خیلی فوری تهیه می شود و بسیار خوش طعم و رنگ است.

به گزارش پارت نیوز؛ در زمانی که وقت آشپزی کردن ندارید و دلتان یک غذای خوشمزه می خواهد می توانید به سراغ خوراک خوش طعم دو پیازه تن ماهی بروید.

مواد لازم دوپیازه تن ماهی برای ۴ نفر

پیاز ۴ عدد
کنسرو تن ماهی ۲ قوطی
نمک، پودر آویشن و زیره به مقدار کافی
فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه دو پیازه تن ماهی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به طرز تهیه این خوراک خوشمزه خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه تن ماهی در ابتدا پیش از شروع هر کاری کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

خوراک تن ماهی

به این نکته توجه کنید که کنسرو ماهی می تواند حاوی سم کشنده ای باشد که اگر آن را 20 دقیقه نجوشانید امکان از بین نرفتن آن وجود دارد و باعث مسمومیت یا حتی مرگ می شود.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز ها را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله از طرزتهیه دو پیازه تن ماهی پیاز را کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس نمک را به همراه پودر آویشن، زیره، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود. در ادامه روغن تن ماهی را می گیریم و آن را ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه تن ماهی ریش ریش شده را به پیاز طلایی شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم دو پیازه به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان دو پیازه تن ماهی را درون ظرف مناسب می ریزیم و به همراه نان و سبزی سرو می کنیم.

طرز تهیه دو پیازه تن ماهی

فوت و فن پخت دوپیازه تن ماهی

  • این غذا را می توانید با قارچ یا فلفل دلمه هم درست کنید
  • برای سرو این غذا می توانید از برنج و یا نان استفاده کنید
  • اگر دوست دارید به غذای تان سیب زمینی اضافه کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که سیب زمینی های سرخ شده را به موادتان اضافه نکنید چرا که له می شوند و ظاهر خوبی نخواهند داشت.

سخن پایانی

دو پیازه تن ماهی در نواحی مختلف کشور به روش های متفاوتی تهیه می شود. شما می توانید اگر دستور پخت دیگری مد نظرتان است در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x