آشپزی

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت خوش طعم و لذیذ

در این مطلب به طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت قرمز و مرغ خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بادمجان یکی از سبزیجات پرطرفداری است که غذاهای متفاوت و خوش طعمی می‌توانید با آن بپزید. در این مطلب به طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت قرمز و مرغ خواهیم پرداخت. در این غذا تقریبا حرف اول و آخر را بادمجان می‌زند و غذایی بسیار پرطرفدار است.

خورش بادمجان بدون گوشت یکی از روش‌های بسیار ساده برای تهیه این خورشت بسیار جذاب و پرطرفدار است که شما می‌توانید در خانه تهیه کنید. این خورش به سادگی تهیه می‌شود و شما می‌توانید به همراه نان تازه سرو کنید و یا می‌توانید به همراه کته زعفرانی و سالاد میل کنید. بهتر است از بادمجان‌های قلمی و تازه استفاده کنید.

مواد لازم برای پخت خورشت بادمجان بدون گوشت

چگونه خورشت بادمجان بدون گوشت درست کنیم

بادمجان ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲حبه
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

در ادامه به طور مرحله به مرحله به روش پخت خورشت بادمجان بدون گوشت خواهیم پرداخت.

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید و برای نیم ساعت داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس آبکشی کنید و خشک کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان‌ها را به همراه روغن سرخ کنید این مرحله در طرز تهیه خورشت بادمجان مرحله مهمی است و باید دقت کنید روغن اضافی بادمجان را بگیرید تا طعم غذا حفظ شود و روغن مزه غذا را تغییر ندهد. می‌توانید برای جذب روغن کمتر کمی ماست به بادمجان‌ها بزنید و سرخ کنید. سپس گوجه‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و سرخ‌ کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه یکی از پیازها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوست کنده و خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت بادمجان

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس بادمجان‌های سرخ شده و گوجه را داخل سس قرار دهید و مقداری آب جوش روی مواد بریزید و برای ۱ ساعت روی شعله کم قرار دهید تا جا افتاده شود.

نکات کلیدی در طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

  • به دلخواه می‌توانید در انتها کمی آبلیموترش به سس اضافه کنید.
  • این خورشت باید کاملا بدون آب باشد.
  • می‌توانید سیر را حذف کنید و از کمی پودر سیر استفاده کنید.

نکات مربوط به بادمجان در خورشت بادمجان

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت و مرغ

بادمجان ماده اصلی در طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت می‌باشد. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند و مزه خورشت را به هم می‌زنند.

همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است. برای تهیه خورشت‌ها بهتر است بادمجان‌ها را به‌صورت درسته و کامل آماده کنید که ظاهر خورشت زیباتر باشد. درنتیجه بادمجانی را انتخاب کنید که سایز مناسبی داشته باشد.

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟

یکی از روش‌های کم کردن تلخی بادمجان‌ها از آب نمک استفاده کنید. به این صورت که پست بادمجان‌ها را بکنید اما برای اینکه له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید. آن‌ها را تمیز بشویید؛ سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است، قرار بدهید. بعد از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود. دیگر نیازی به شستن بادمجان‌ها نیست با این کار هم تلخی بادمجان گرفته می‌شود، هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کم‌تری جذب بادمجان می‌شود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x