آشپزی

طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی خوشمزه با ادویه های مخصوص

در این مطلب یک طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی را به صورت کامل و به همراه فوت و فن آن به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش پارت نیوز؛ ذرت مکزیکی یکی از انواع میان وعده های بسیار پر طرفدار  و خوش طعم در سراسر جهان است که به دلیل اینکه به صورت گرم سرو می شود در فصل پاییز و زمستان مجبوبیت بیشتری می یابد. در ادامه به آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی خواهیم پرداخت.

مواد اولیه ذرت مکریکی برای ۴ نفر

ذرت ۵۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه پخت ذرت مکزیکی و معرفی ادویه های مخصوص آن خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه به سبک خیابانی ابتدا قارچ ها را  به خوبی شسته و سپس قاچ کنید. در قابلمه مناسبی بریزید و مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا قارچ ها کاملا پخته شوند.

چگونه ذرت مکزیکی درست کنیم

مرحله دوم

برای تهیه ذرت مکزیکی اگر از بلال استفاده می کنید بلال ها رو دون کرده سپس با مقداری آب و نمک اجازه می دهیم تا بپزند. برای سرعت بیشتر می توانید از کنسرو ذرت استفاده می کنید ، ابتدا ذرت ها را از کنسرو خارج می کنیم سپس آبکش کرده و می شوییم.

مرحله سوم

البته می توانید ذرت های پخته شده هم فریز کنید تا در مواقع لازم سریعا بتوانید از آنها استفاده کنید. اگر از ذرت یخ زده استفاده می کنید، ذرت ها را ۳۰ دقیقه زودتر از فریزر خارج می کنیم تا یخ شان باز شود سپس می شوییم و آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه ذرت آماده شد، مقداری کره را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در صورتی که کره در دسترس ندارید می توانید به جای آن از روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.

مواد اولیه ذرت مکزیکی

مرحله پنجم

پس از اینکه کره ذوب شد، ذرت ها را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم، بعد از چند دقیقه تفت دادن قارچ های پخته شده را هم اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه مخلوط ذرت و قارچ را به خوبی با یکدیگر تفت دادیم سس مایونز را اضافه می کنیم. پس از اینکه سس مایونز را اضافه کردیم حرارت را ملایم تر می کنیم. در ادامه پودر آویشن را به همراه مقداری آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به موادمان اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در مرحله آخر طرز تهیه ذرت مکزیکی پنیر پیتزا را به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد. پس از اضافه کردن پنیر پیتزا، قابلمه را از روی شعله بر می داریم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا پنیر پیتزا به آرامی و گذر زمان آب شود، سپس ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

ادویه های مخصوص ذرت مکزیکی

اگر می خواهید ذرت مکزیکی شما مانند ذرت مکزیکی خیابانی باشد، باید از ادویه هایی مانند پودر پیاز و آویشن استفاده کنید. ادویه دیگری که به ذرت مکزیکی عطر و طعم خوبی می دهد و آن را خوش طعم تر می کند فلفل سیاه است.

سخن پایانی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی پرداختیم. شما می توانید ذرت ها را به صورت کنسرو شده و یا دون کرده استفاده کنید. برای آموزش نحوه درست کردن کنسرو ذرت و دون کردن ذرت مکزیکی می توانید به سایر مقالات سایت پارت نیوز مراجعه کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x