آشپزی

طرز تهیه زولبیا افغانی خوشمزه با کمترین مواد اولیه

زولبیا یکی از رایج ترین شیرینی و دسرهای ماه مبارک رمضان است. در ادامه به طرز تهیه زولبیا افغانی یا جلبی قاق خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ برای پخت زولبیا دستور پخت های فراوانی وجود دارد که در ادامه به آموزش طرز تهیه زولبیا افغانی  یا جلبی قاق خواهیم پرداخت.

مواد اولیه زولبیا افغانی برای 4 نفر

آرد سفید 1 پیمانه
 نشاسته ذرت 1/3 پیمانه
 ماست پرچرب 1/3 پیمانه
بیکینگ پودر 1 ق چ 
آب 2/3 پیمانه
زعفران غلیظ 1 ق چ 
وانیل یا گلاب  کمی در صورت دلخواه

مواد لازم شربت زولبیا

آب 1/5 پیمانه
شکر 1/5 پیمانه 
آبلیمو نصف ق چ
پودر هل نصف ق چ 
گلاب 2 ق غ
 زعفران 2 ق غ
گلوکز مایع 1 ق چ

طرز تهیه زولبیا افغانی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه پخت زولبیا افغانی خواهیم پرداخت.

طرز تهیه زولبیا افغانی

مرحله اول

ابتدا شربت رو آماده میکنیم برای تهیه شربت آب و شکر را روی حرارت میذاریم کم کم هم میزنیم تا شکر کاملا در آب حل شود بعد از آن اجازه میدهیم ٢٠ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

سپس آبلیمو زعفران هل و گلاب را افزوده و دو سه دقیقه بعد خاموش میکنیم(میتوانید 1قاشق چای خوری گلوکز مایع نیز اضافه کنید) شربت را کنار میگذاریم تا ولرم شود.

مرحله سوم

آرد و نشاسته و ماست را با قاشق مخلوط میکنیم سپس زعفران و آب را افزوده و با همزن دستی کاملا مخلوط میکنیم تا مواد یکدست و روان شوند بعد از اینکه کاملا یکدست شد و اثری از گلوله های آرد و نشاسته نماند بیکینگ پودر را افزوده خیلی کم هم میزنیم تا مخلوط شوند و روش را پوشانده و یک ربع استراحت می دهیم.(غلظت مواد باید تقریبا در حد ماست باشد و کاملا روان و یکدست از بالا سرریز شود)

مرحله چهارم

مواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته سر آن را قیچی میکنیم یا در ظرف سس میریزیم شیرینی ها را به شکل دایره ای (حلزونی) و یا مدل گل در روغن داغ ریخته و سرخ کنید (شیرینی باید در روغن غوطه ور باشد و روغن روی شیرینی ها را هم بگیرد) بعد از اینکه زولبیا خودش رو گرفت یکی دوبار آن را زیر و رو کنید تا دو طرف آن کاملا سرخ شود سپس بلافاصله در شربت ولرم بیندازید 2 دقیقه داخل شربت بماند و سپس خارج کنید.

مرحله چهارم

شربت این شیرینی رقیقتر هست و باید ولرم باشه تا جذب شیرینی بشه، هر چی بیشتر داخل شربت بمونه نرم تر و شیرین تر میشه.

مرحله پنجم

شعله گاز هم متوسط باشه یکم که تغییر رنگ داد کافیه، بیشتر از اون سرخ شود سفت میشه، سریع دربیارید و داخل شهد بندازید.

طرز تهیه زولبیا افغانی

مرحله ششم

استفاده از سر قیف سس خیلی مناسب هست، بهتره حین ریختن کمی ظرف سس را فشار بدید که نوارهای ضخیم تری پایپ بشه تا شیرینی های گوشتی تری داشته باشید

سخن پایانی

در این مطلب  به طرز تهیه زولبیا افغانی پرداختیم. در این دستور پخت به این نکته توجه کنید که برای اینکه اندازه ها یکسان در بیاد میتوانید از یک رینگ استفاده کنید. این کار نه تنها ظاهر زولبیا هایتان را زیبا می کند بلکه کارتان راحتر می شود. آیا تا به حال این شیرینی را پخته اید؟ می توانید تجربه تان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x